Wysłany: Pon Maj 23, 2011 21:49 [MG ZS iTD 113km] świst powietrza pod maską
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam,
Dość na gwałt potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu..
Otóż właśnie jestem po wymianie filtra powietrza i paliwa, sprawa wygląda tak:
Silnik normalnie odpala, pracuje, obroty ok, bajka. Ale po wyłączeniu zapłonu słychać pod maską w okolicach filtra paliwa, serwa, może trochę poniżej świst powietrza, tak jakby powietrze schodziło z jakiegoś układu. Sprawdziłem filtr paliwa, jest ok, nigdzie paliwo nie leci, z żadnej "dziurki" powietrza nie czuć..
Pytanie moje brzmi czy to jest normalne zachowanie?? A jeżeli nie, to skąd to powietrze może lecieć.
Jutro dla pewności chcę jeszcze od mechanika podjechać..
Tak sobie myślę czy mogłem coś źle zrobić przy wymianie filtra paliwa, ale nic mi nie przychodzi na myśl..
P.S.
Dodam, że jakiś "mądry" mechanik wcześniej miał założony filtr paliwa na odwrót, tzn. strzałką "wychodzącą" w stronę baku...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 23, 2011 21:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ok sprawdziłem, na szybko i faktycznie jest to problem z serwem.. po odpaleniu auta i zgaszeniu bez ruszania hamulca powietrze ucieka, gdy w tym czasie naciśnie się 2 razy pedał hamulca to przestaje uciekać, natomiast gdy pod czas pracy silnika poużywa się hamulca to po wyłączeniu silnika powietrze nie ucieka.
Podsumowując po pracy na spokojnie sprawdzę to sobie dokładnie, ten przewód od serwa do tej pompy to gdzie on jest ?
P.S. Czy w tym aucie jest jakiś system autoodpowietrzający układ paliwowy? Czy w razie zapowietrzenia trzeba go jakoś ręcznie odpowietrzyć ? Dodam, że filtr paliwa odpowietrzyłem, późno bo późno, ale zawsze..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum