Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:36 [R 200] Co to za wyciek?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam,
pewnego ranka jadac na uczelnie zauwazylem ze moj roverek cos sie wolno nagrzewa. Za chwile jednak temperatura osiagnela swoj optymalny stan, ale po przejechaniu 3 km zaczal sie przegrzewac. Wracajac do domu miala miejsce taka sama sytuacja. Uznalem ze to termostat i dzis go wymienilem. Podczas przeplukiwania ukladu woda stwierdzilem ze zaloze dolny waz i zobacze czy napewno wszystko dobrze podlaczylem. Okazalo sie ze mam gdzies wyciek. Szukalem, szukalem i znalazlem... Na zdjeciach zaznaczylem w ktorym to miejscu. Woda saczyla sie powoli na dlugosci 1-2 cm pod kolektorem wydechowym. Co to moze byc? HGF? Dzieki za pomoc, pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może najpierw pokaże Ci zdjęcie jak wygląda blok silnika bez głowicy:
Jak widać cylindry trzymają się na takich jak by kolumnach, wokół nich jest woda (rozwiązanie takie zwane jest "pływającymi cylindrami").
Jak widać powierzchnia styku cylindra z głowicą jest bardzo cienka, dlatego też te silniki są wrażliwe na HGF bardziej. Jeśli żyłujemy silnik gdy jest zimny, szczelność na tym połączeniu jest słaba i łatwo wydmuchać uszczelkę, dlatego jak silnik zimny to jeździmy delikatnie.
U Ciebie wygląda to tak jak by wydmuchało uszczelkę w ściance bloku.
Trochę dziwnie, przypuszczam że albo blok nie był planowany, albo coś im upadło na krawędź, lekko ją wgniotło i stąd ten wyciek.
Tak myślę czym by można to uszczelnić, ale mało co przychodzi mi do głowy.
Można spróbować silikonu do głowic użyć wieczorem na zimnym silniku i po 24h zacząć jeździć, może uszczelni.
Witam,
pewnego ranka jadac na uczelnie zauwazylem ze moj roverek cos sie wolno nagrzewa. Za chwile jednak temperatura osiagnela swoj optymalny stan, ale po przejechaniu 3 km zaczal sie przegrzewac. Wracajac do domu miala miejsce taka sama sytuacja. Uznalem ze to termostat i dzis go wymienilem. Podczas przeplukiwania ukladu woda stwierdzilem ze zaloze dolny waz i zobacze czy napewno wszystko dobrze podlaczylem. Okazalo sie ze mam gdzies wyciek. Szukalem, szukalem i znalazlem... Na zdjeciach zaznaczylem w ktorym to miejscu. Woda saczyla sie powoli na dlugosci 1-2 cm pod kolektorem wydechowym. Co to moze byc? HGF? Dzieki za pomoc, pozdrawiam
Jakieś 2 miesiące temu miałem identyczne objawy, nie było majonezu ani w zbiorniczku, olej też był czysty, a płyn wyciekał przez uszczelkę. Wymieniłem termostat a potem niestety uszczelkę
Wie ktos jakie sruby sa w tym silniku? Bo mechanik mi powiedzial ze jak zwykle to wymiana uszczelki 250, a jak dlugie to 500. Mowil, ze jak sa dlugie to trzeba sciagac miske i dlatego tyle.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Maj 24, 2011 19:09
RadZiu7,
RadZiu7 napisał/a:
Bo mechanik mi powiedzial ze jak zwykle to wymiana uszczelki 250, a jak dlugie to 500. Mowil, ze jak sa dlugie to trzeba sciagac miske i dlatego tyle.
nie oddawaj tego silnika do tego machera, skoro udziela takich informacji o ściąganiu miski do uszczelki, to niema o tym silniku zielonego pojęcia, zapewne będzie się uczył i spapra silnik.
Ps. szpilki są długie a zewnętrzne podklejanie i uszczelnianie to kiepski i nie efektywny rezultat końcowy.
Jeśli to mały wyciek i niema innych większych objawów HGF to dolewać płynów i jeździć, ale szykować fundusze na wymianę uszczelki i porządnego kumatego mechanika
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
RadZiu7
Ps. szpilki są długie a zewnętrzne podklejanie i uszczelnianie to kiepski i nie efektywny rezultat końcowy.
No mysle ze w godzine max by caly plyn wylecial, wiec wole nie ryzykowac. Moglby ktos powiedziec ktore uszczelki z allegro sie nadaja? Chodzi mi o te komplety wszystkich po ok. 300 zł Bo niby w niektorych jest napisane ze do R200 1.6 16v ale mi mowiono ze to bledne info i nie beda pasowac.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Maj 25, 2011 18:36
RadZiu7 napisał/a:
Chodzi mi o te komplety wszystkich po ok. 300 zł Bo niby w niektorych jest napisane ze do R200 1.6 16v ale mi mowiono ze to bledne info i nie beda pasowac.
Uszczelki są takie sama do R 200 16v 1.4 / 1.6 / 1.8
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Maj 28, 2011 19:26
RadZiu7 napisał/a:
Czyli ten Twoj zestaw normalnie podejdzie?
Tak
RadZiu7 napisał/a:
A TEN rozrzad ?
Nie, to jest pasek do wersji 8V, tak wynika z fotki.
Ale w opisie jest napisane, że pasuje do każdego modelu .
Lepiej napisz do sprzedającego z informacją, że potrzebujesz do 1.6 Si 16V.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Oszczelka pod głowicą ( i cała reszta) oraz kompletny rozrząd wymienione
Jednak po odebraniu auta okaało się, że obroty mi falują nie biegu jałowym. Mając dużo spraw do załatwienia zabrałem auto i powiedziałem, że zgłoszę sie później. Po krótkiej przejażdzce okazało się również, że gaz zamiast się przełączać pika. Dziś oddałem auto spowrotem i mechanik stwierdził, że te obroty to normalne ? : | A gazu mi nie zrobi bo on się tym nie zajmuje i mam jechać do gazownika ! Coś padło czy oni coś skoncili?
P.S. Obroty np. z 2000 spadaja szybko, ale zatrzymują się na 1500 i powoli leca do 1k. Aha, przy włączonej klimie nie faluja
Normalne że przy ustalaniu obrotów falują leciutko. Wewnątrz ECU jest zaimplementowany sterownik typu PI lub PID i dlatego jest taki efekt.
Jeśli chcesz to mogę pokazać Ci wykres reakcji wtrysku na impulsowe naciśnięcie gazu, będzie widać jak ECU to robi i dlaczego tak a nie inaczej jest.
Wygląda on mniej więcej tak:
Chyba że bez przerwy CI falują, wtedy trzeba najpierw krokowca sprawdzić.
Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 18:13
co do opisywanego wycieku mialem podobna sytuacje ze pojawil sie plyn na laczeiu glowicy z blokiem silnika myslalem ze to uszczelka pod glowica a co sie okazalo ze wystarczylo wymienic uszczelke kolektora ssacego i problem zniknał i nie trzeba bylo robic hgf poltora roku po wymianie uszczelki na ssacym i zadnych objawow hgf
Chyba że bez przerwy CI falują, wtedy trzeba najpierw krokowca sprawdzić.
Właśnie tak Ale jak włącze klime to już nie falują Miesiąc przed oddaniem do tej naprawy był wymieniany krokowiec na "nowyużywany" i było wszystko ok.
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 18:48 ]
Mechanik mi to zrobil i bylo wszystko ok. Dzis jednak wymienialem plyn chlodniczy i zauwazylem ze linka jest dosc naprezona. Stwierdzielm ze zrobie by byla luzem calkiem poniewaz czasem mi na klimie sie wieszalo na 1300 obr. Rozkrecilem przepustnice pomachalem nia troche miedzy kablami i linka juz byla calkiem luzem. Skrecam przepustnice odpalam auto a tam 3 tys obr :O Poluzowalem troche linke ale nadal jest ~2300 Co zrobic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum