Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam.
Mam całkiem mocno uszkodzone drzwi prawe, tył w związku z czym nie opłaca się ich naprawiać, lepiej kupić jakieś z demontażu. W związku z tym proszę o pomoc w kilku kwestiach.
1 Czy to prawda że drzwi z sedana różnią się od drzwi z hatchbacka
2. Z jakich modeli mogę wybrać drzwi? Na allegro są sprzedawane drzwi z Roverka 45 z podpisem 400 414, 416, czy wszystkie te modele mają takie same drzwi?
3. Na co uważać przy zakupie.
4. Może ktoś wie gdzie mogę takie nabyć, poleci jakieś źródło.
5. Czy jest jakiś dokładny sposób na określenie koloru lakieru? Auto mam w kolorze srebrnym, ale podobno istnieją różne, niewiele różniące się od siebie odcienie
6. Czy drzwi od angielskiej wersji będą pasowały?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 14:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Nie nie prawda, drzwi z sedana i htb są takie same!
2. Może to być rover 400, 414, 416, 420, R45, MG ZS, tylko w R45 i MG ZS klamki są lakierowane, chyba pasują tez od hondy Civic, ale głowy nie dam czy przypadkiem nie było jakiejś różnicy
3. Sprawdź czy na rantach nie ma rdzy, czy drzwi nie były szpachlowane itp.
4. Na alledrogo jest tego od groma
5. Kod lakieru masz na tabliczce znamionowej, która znajduje się na słupku B, po stronie kierowcy, nad samym progiem
6. tak śmiało możesz wkładać od anglika
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 130 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 18:40
podepnę się pod temat
mam Rover 416Si '97 sedan srebrny
Mam drzwi przednie prawe do wymiany i mam pytanie, czy z anglika drzwi przednie też będą pasowały? Chodzi mi głównie o to, czy nie ma różnicy, że w wersji europejskiej są to drzwi pasażera, a w angielskiej są kierowcy tzn. czy to że sterowanie szybą jest w angliku w tych drzwiach nie będzie w czymś przeszkadzało.
Myślę, że nie, ale wole się upewnić.
Mam drzwi przednie prawe do wymiany i mam pytanie, czy z anglika drzwi przednie też będą pasowały? Chodzi mi głównie o to, czy nie ma różnicy, że w wersji europejskiej są to drzwi pasażera, a w angielskiej są kierowcy tzn. czy to że sterowanie szybą jest w angliku w tych drzwiach nie będzie w czymś przeszkadzało.
Myślę, że nie, ale wole się upewnić.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 130 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Nie Maj 29, 2011 14:31
Kupiłem drzwi, prawy przód i jutro chcę się zabrać do ich wymiany. Drzwi są bez tapicerki i bez klamki, z szybą, głośnikiem i lusterkiem oraz kablami. Ze starych muszę przenieść boczki i klamkę, no i chyba swój głośnik. Drzwi leżały na szrocie na powietrzu i deszczu. Lakier jest w porządku, ale w środku sporo pajęczyn i brudu.
Nie wiem, czy da się przerzucić cały mechanizm, gdyby ten w kupionych był mocno skorodowany. Będę wdzięczny za pomoc i jakieś praktyczne porady. Da się go sprawdzić przed montażem? Podłączyć wtyczkę i spróbować podnieść i opuścić szybę, spryskać WD40, ... ?
Są jakieś rzeczy, na które trzeba zwrócić szczególna uwagę? W tych kupionych widziałem, że ta listwa/guma na dole szyby od zewnątrz jest mocno sparciała i wyszczerbiona - da się ja wymienić z moich starych drzwi, czy jest wklejona? Od której strony zdejmować i od której montować boczek - od góry, od strony lusterka?
Chciałem też wymienić w drzwiach kierowcy w mechanizmie podnoszenia jakieś kółko, przez które szyba mi się nie domyka; teraz szyba tak jakby nie domyka się do końca, nie zatrzymuje się sama, tylko wielokrotnie dobija na górze drzwi. Będzie pasowało z prawych do lewych drzwi i czy da się je wymontować i wymienić?
Będę wdzięczny za każdą radę z tymi drzwiami.
[ Dodano: Sob Maj 28, 2011 14:05 ]
Właśnie stare drzwi zdjąłem, boczek też, klamka wyjęta, czyli mam 2 drzwi rozbebeszonych na podłodze garażu.
Te, które mam założyć są z anglika i mają centralkę. Czy mam wymienić wszystkie wiązki z kablami. Coś chyba brakuje, a jak podpiąłem te nowe, to mechanizm opuszczania nie zadziałał.
Czy da się i jak wymienić cały mechanizm podnoszenia szyby, jak to zrobić, przy opuszczonej, czy podniesionej szybie (nie działa w nowych drzwiach podnoszenie, chyba że sprobuje wymienić wiązki z kablami)? Jak wyjąć szybę? Jak wyjąć tą uszczelkę na zewnątrz dolnej części szyby - jest tam 3 lub 4 niebieskie klamerki.
Proszę o szybką pomoc, bo po kwalifikacjach F! ruszam dalej walczyć z drzwiami.
Dzięki
[ Dodano: Nie Maj 29, 2011 15:31 ]
... kontynuując swój monolog w oczekiwaniu na jakąkolwiek odpowiedź ....
Metodą prób i wielu błędów drzwi wymieniłem, są już zamontowane i spasowane, ale .....
1. połamałem kilka plastików, ale najważniejszy jest ten od otwierania drzwi od wewnątrz (zielony - zdjęcie 3). Teraz nie da się otworzyć klamką od środka. Skąd wziąć ten zielony plastik?
2. drzwi się zamykają z kluczyka, ale po chwili wyje alarm. Chyba zrobiłem błąd, bo nie wymieniłem całego mechanizmu przy zamknięcie (z cięgnami), a tam jest chyba czujka alarmu. Potwierdźcie proszę, czy trzeba to też wymienić, czy też może coś jest nie tak z czujnikiem (którym?). Czy te czrna małe zaślepki w drzwiach trzeba wymieniać i jak je wyjąć (wykręcić, wydłubać, wypchnąć od środka), żeby ich nie zniszczyć?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 130 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Nie Maj 29, 2011 16:50
z alarmem chyba wszystko ok, znalazłem kawałek plastiku w zatrzasku tylnej klapy; wyrzuciłem go i teraz alarm się sam nie włącza (stałem z 10 minut i błoga cisza )
co do plastiku przy klamce, to spróbuje cięgno unieruchomić i zabezpieczyć przed spadaniem nasuwając małe gumowe uszczelki hydrauliczne (może złapie jeszcze kropelką dla pewności) i zobaczymy czy to coś da
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum