Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Falujące obroty na jałowym biegu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Falujące obroty na jałowym biegu
Autor Wiadomość
infineon30 




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 12:21   [R25] Falujące obroty na jałowym biegu
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Mam Roverka 25 1.8 116KM miał kiedyś w przeszłości wymienioną skrzynię biegów z automatycznej na manualną. Jak go kupiłem wszystko było w należytym porządku. Po 3 miesiącach na początku stycznia obroty na biegu jałowym zaczęły falować.(silniczek krokowy O.K.) Okazało się, że była spalona dioda w kontrolce awarii silnika. Diagnoza wydana przez serwisy to brak współpracy komputera silnika z nieoryginalną skrzynią biegów. Należy albo wymienić skrzynię na oryginalną, lub wymienić komputer silnika ze sterownikiem immobilisera z samochodu z manualną skrzynią. Czy ktoś mi może napisać dlaczego ten samochód działał bez zarzutu 3 miesiące?? W tym momencie obroty na biegu jałowym wahają się między 900 a 2000 obr/min. Przy czym jeszcze pod wpływem wciśnięcia pedału sprzęgła podczas jazdy obroty samoczynnie wzrastają nawet do ponad 3000 obr/min. Może ktoś mi doradzi co począć z tym fantem.pozdr!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 13, 2011 12:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 13, 2011 13:51   

Po mojemu to raczej gdzieś linka albo przepustnica się blokuje. Przeczyść linkę gazu i przepustnicę. :grin:

[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 13:51 ]
Albo gdzie silnik łapie lewe powietrze.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
takeda666 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 101
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sty 14, 2011 23:37   

Mogą też być świece lub kable, ale najpierw zacznij od świec. Czasem też tak jest jak akumulator powoli pada bądź jest za mały do danego auta, to znaczy za słaby. Ja tak mam i wiem że akumulator za słaby ale ma dopiero rok bo poprzedni właściciel wsadził więc jakoś z tym żyję ale myślę o wymianie za nie długo. Zobacz, posprawdzaj, pożycz akumulator od kolegi jakiegoś, sprawdź świece, być może da to radę. Pozdrawiam
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 10:41   

Jesteś też z krk także podjedź sobie najlepiej do Pana Pawła Midowicza na Krzyżtoporską 7 - w trymiga Ci to zdiagnozuje i zrobi w śmiesznym pieniądzu na pewno oszczędzając kupę nerwów, czasu i poszukiwań. Powodów może być kilka. Netowo ciężko powiedzieć. Trzeba najpierw zczytać błędy. Pozdr!
 
 
infineon30 




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 20, 2011 15:40   

Niestety ten Pan zna samochód i powiedział mi, że nie da się go naprawić:(
 
 
Zlotowa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 103
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 16:17   

Nie rozumiem pojęcia " nie da się naprawić". !!
Wszystko się da,tylko potrzebne są chęci i troche czasu.

Na pierwszym miejscu tak jak napisali poprzednicy.Świece,Kable WN,przepustnica i Krokowiec do przeczyszczenia.
 
 
 
infineon30 




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 23:55   

Powodem były niesprawne: czujnik przepustnicy oraz silniczek krokowy. Bezbłędnie zdiagnozował problem mechanik z Lasowa pod Zgorzelcem. 50 zł zostawiłem u niego i sam wymieniłem te elementy. Oczywiście na nowe, nieużywane. Do pełnej diagnostyki komputerowej mojego autka niestety nadaje się tylko testbook T4, do innych nie ma go co nawet podłączać. pozdr!
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 14:43   

Podepne się (jeśli można; ) pod temat. Otóż mnie falować raczej nie faluja, ale moim zdaniem są trochę za wysokie (zdjęcie poniżej). Co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 15:03   

wlodi893 napisał/a:
Podepne się (jeśli można; ) pod temat. Otóż mnie falować raczej nie faluja, ale moim zdaniem są trochę za wysokie (zdjęcie poniżej). Co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

[url=http://img839.images...oty.jpg]Obrazek[/URL]

Dlaczego tak twierdzisz. Obroty są na dobrym położeniu. :wink:
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 15:06   

wlodi893, jeżdżąc z taką ilością paliwa załatwisz pompę paliwową :razz:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 15:08   

leszczu, czyli mówisz, że stan obrotów jest w normie? Bo już zaczynałem się niepokoić ;)
colin1983 napisał/a:
jeżdżąc z taką ilością paliwa załatwisz pompę paliwową :razz:
colin1983, to była wyjątkowa sytuacja :razz: Sporadycznie zdarza mi się zrobić któryś km z taka ilością paliwa (aktualnie bezrobocie, a paliwo drogie ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 15:28   

wlodi893 napisał/a:
leszczu, czyli mówisz, że stan obrotów jest w normie? Bo już zaczynałem się niepokoić ;)

Tak jest to normalne położenie wskazówki przy ciepłym silniku. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 20:42   

hmm ja mam troche mniej obrotów na rozgrzanym gdzies tak 800 a ty 900 u mnie jest troche nizej wskazówka niz u ciebie wlodi893 sprawdz moze sprobuj poluzowac linke od gazu przy przepustnicy i nasmarowac jakims smarem ja tak zrobilem i mam mniej obrótow ;]
 
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 23:27   

Lewis napisał/a:
moze sprobuj poluzowac linke od gazu przy przepustnicy i nasmarować jakims smarem ja tak zrobiłem i mam mniej obrotów ;]
Jak się wyspie to zobaczę co i jak. I spróbuje Lewis, zrobić tak jak mówisz ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 1.4 98r.] Wysokie obroty na jałowym biegu
Gorzus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Mar 27, 2009 15:18
oprawca_1978
Brak nowych postów [R200] za wysokie obroty na biegu jałowym??
pisklak46 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Lis 18, 2010 19:49
leszczu
Brak nowych postów [r25 2.0 idt. 2001r] jak zmniejszyć obroty na biegu jałowym?
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Mar 23, 2009 19:18
wacek
Brak nowych postów [R214 1,4 16V 1996] Wysokie obroty na biegu jałowym
Sasni Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 26, 2011 13:46
leszczu
Brak nowych postów [R25/ZR iDT] Falujące lekko obroty przy 2500 rpm na 5 biegu.
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Sie 31, 2010 10:10
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink