Witam ponownie.to ja zalozylem ten temat pytajac sie czy warto zchipowac SDI 105KM. A wiec w polowie marca pojechalem do firmy CTRONIC.PL (promocja 700zl) i skusilem sie na chipa po wielu testach i poprawkach ( solidny tuner na poziomie z wiedza,POLECAM) wyszlo z sweryjnych 103 KM i 217 NM na 121 KM i 255 NM turbo podkrecone o 0,1 bara aby zlikwidowac dymienie.A wiec autko nie pali wiecej jezdze do pracy codziennie 25kilometrow i nie zaobserwowalem zmiany co do spalania ( teren górzysty okolice walbrzycha i swidnicy) w trasie mysle ze spadnie chociaz jeszcze nie probowalem ale 5 bieg zrobil sie delikatniejszy i bardziej podatny na reakcje gazu w 4/5 osob jadac pod umiarkowana gorke lub przy wyprzedzaniu juz nie musze redukowac na 4 bieg oraz mniej potrzebuje operowac biegami wiec mysle ze w trasie spadnie spalanie.
TROCHE TECHNIKI--- wiecej nie mozna wycisnac mocy bo wtryski nie sa tak wydajne i zaczynaja lac, turbo podkrecone o 0.1 bara bardziej swista trzymajac silnik na 2400 obr obojetnie w ile osob i na jakim biegu nie slabnie pod gorke ale jedzie jak czolg nie meczac sie po wcisnietym gazie do podlogi doslownie do podlogi nie dymi ani krzty jak bede mial skaner wrzuce wykres z hamowni. Macie pytania piszcie to pogadamy polecam dodam ze w tej chwili przebieg autentyczny to 230 tyś kilometrow a silnik zdrow jak ryba.
Naprawde buhaahhhaaa ! trzeba wyciagnac komputer, wylutowac kosc, wprowadzic nowe wartosci, zaprogramowac, wlotowac kosc , wpiac komputer i zmierzyc na hamowni i tak ze 5 razy zanim dojdzie sie do optymalnych dobrych parametrow zabawy to niema czlowieku z IDT i np silnikami VW bo sa na zlaczu OBD2 i wartosci programuje sie w locie podpinajac tylko komputer w aucie nic prostszego a i nawet taka usluga kosztuje 1000- 1500zl zalezy od tunera okolice wroclawia takie sa ceny slabsi tunerzy nawet nie robia chipa takich komputerow jak rovera z przed 2000 roku bo duzo zabawy. posledz oferty ile kosztuje chip w profesionalnym zakladzie moj znajomy zrobil u JETRONIC we wrocku AUDI B6 2004 rok 1,9 TDI 6 biegow ze 130 koni na 170 lata jak samolot spalanie akurat u niego wzroslo o 0,5 litra ale jak pisze odlot 170 koni i chyba 370 NM pali mu 6,5-7 litrow ropy przy takich osiagach, usluga kosztowala 1500zl nie wiem co ty chcesz dostac za 100 zl pomyliles sie bardzo.
Remi troszke zanizyl te 100 zl w granicy 200 zl za wgranie gotowca z innego SDi 700 zł za taki przyrost troszke lipa jak za takie parametry. 125-130 i 270 Nm bez mocnego zyłowania
Tymbardziej ze seria ma 105 i 220 nm przy bodajze 2750 obr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
trzeba wyciagnac komputer, wylutowac kosc, wprowadzic nowe wartosci, zaprogramowac, wlotowac kosc , wpiac komputer i zmierzyc na hamowni i tak ze 5 razy
z calym szacunkiem, robota pod gore...
raz kompa wyciagasz, rozutowywujesz kostki, wlutowywujesz gniazdo pod eeprom, potem juz tylko wkladasz / wyjmujesz same eepromy - bez kombinowania i ryzykowania ze uszkodzisz pady lutownicze w plycie albo przegrzejesz sam eeprom.
no wlasnie Panowie gotowca a tutaj gosc pisal program indywidualnie do mojego silnika i jego stanu technicznego od 125KM wtryski juz zaczynaja lac. wiec rozsadek wziol gore i 121Km i okolo 260NM jest rozwiazaniem poprostu inteligentnym zreszta te silinki nie sa tak podatne na CHIPA jak np VW niestety seria byla 103Km i 217NM jakos tak teraz brakuje mi 6 biegu bo 5tka tak latwo sie kreci ze az brak 6 w trasie. 700zl to uczciwa cena bo inni biora 1000 - 1500zl a zreszgta on mogl mi zrobic 130KM ale co po kilkunastu tysiacach byloby z silnikiem kazdy kto ma troche oleju w glowie wie !
no wlasnie Panowie gotowca a tutaj gosc pisal program indywidualnie do mojego silnika i jego stanu technicznego od 125KM wtryski juz zaczynaja lac. wiec rozsadek wziol gore i 121Km i okolo 260NM jest rozwiazaniem poprostu inteligentnym zreszta te silinki nie sa tak podatne na CHIPA jak np VW niestety seria byla 103Km i 217NM jakos tak teraz brakuje mi 6 biegu bo 5tka tak latwo sie kreci ze az brak 6 w trasie. 700zl to uczciwa cena bo inni biora 1000 - 1500zl a zreszgta on mogl mi zrobic 130KM ale co po kilkunastu tysiacach byloby z silnikiem kazdy kto ma troche oleju w glowie wie !
kolego nie wierz w cuda wyszło akurat tylke bo taka hamowania na innej wyszło by pewnie ciut innaczej + lub - ... masz 100% gotowca bo nikt przy tych sinikach nie kombinuje bo to strata czasu a i tak nic nowego nie wymysli...
a tutaj gosc pisal program indywidualnie do mojego silnika
tutaj nie ma co "pisac", zapina mapy zczytane w program, pokazuje sie mu w 2 oknach parametr mapy, w formie cyfrowej kolumny ilosc paliwa/% otwarcie przepustnicy/obciazenie i w formie wizualnej 3 wymiarowa krzywa.
cale "pisanie" polega na podlaniu nieco wiekszej dawki w danym zakresie % otwarcia przepustnicy/obciazenia silnika - tyle filozofi....
dobryziom napisał/a:
masz 100% gotowca bo nikt przy tych sinikach nie kombinuje bo to strata czasu a i tak nic nowego nie wymysli...
dokladnie, tak samo przypuszczam, mozna delikatnie modyfikowac istniejace juz gotowce i/lub orginalna mape - wiecej nie wyczaruje...
nygus1986 napisał/a:
700zl to uczciwa cena bo inni biora 1000 - 1500zl
tez mam chipa w sdi i placilem znacznie mniej niz Ty kolego, a mam zrobione na podstawkach pod eeprom, w kazdej chwili moge wsadzic sobie seryjne kostki lub jakiekolwiek inne ktore mi gdzies wpadna w reke pod tego kompa.
ale nikt tu niczego nie neguje - wazne ze jestes zadowolony z zainwestowanych pieniedzy - to sie liczy
hehe.. ja wiem jak wygląda chip tuning bo robię to u siebie w IDT, i tez było wyciąganie kompa, wylutowac kości, wlutować podstawki, zgrać wartości na chipa i wsadzić chipa i gotowe. Ale mi tam robota
Programator do chipów na allegro kosztuje ok 150zl Zgrać i nagrać to każdy potrafi
Ale żeby płacić więcej za lutowanie, no cóż
A z tymi mapami to nikt nie pisze indywidualnie tylko jedynie zmniena pewne wartości w obrazie mapy. Jak masz WINOLS to tam wszystko ładnie widać co gdzie i jak trzeba zmienić. I w IDT nawet widać bardzo fajnie co wystarczy pozmieniać.
Sama hamownia kosztuje tez ok 100-150zl
Za suma summarum 400zl bym się jeszcze zgodził jak w tym jest hamownia
Adrian powinien chyba otworzyć zakład Chip-Tuningu
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Powiem tak nigdy tego nie robilem a autem jezdze codziennie do pracy kombinowac z kompem nie chcialem lepiej dolozyc pare stowek i miec gwarancje 9nie lubie zabawy i meczarnii).Zbieram kase w przyszlym roku jak nic sie nie zmieni to sprzedaje Roverka i kupie cos nowszego.Chuba ogloszenia sprzedazy na forum sa legalne??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum