Wysłany: Czw Cze 09, 2011 12:07 [Freelander] Nie jedzie na wysokich obrotach na benzynie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam
Szukam i już mi ręce opadają bo nic znaleźć nie mogę w związku z moim problemem.
Jest tak: Założyłem sobie gaz do Freela i wsio było OK, ale od czasu jak zrobiło się gorąco na dworze to się dziwnie zachowuje, na gazie bryka jak głupi, żadnego problemu ale na paliwie gad przestał jechać na wysokich obrotach. Dzieje się tak jak jest ciepło na dworze i mam mocno rozgrzany silnik, jak przełączę na PB to obroty schodzą do wolnych (po wciśnięciu sprzęgła) i jeżeli już jedzie to bardzo delikatnym gazem na jedynce albo dwójce, przełączam na LPG i auto jedzie normalnie. Co to może być?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 09, 2011 12:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to ja się podłącze, u mnie na gazie wsjo ok, za to na pb jak daje gazu to auto traci moc, jak lekko odejmuje to zaczyna przyspieszać, pozostają wg mnie 2 rzeczy pompa, albo wtryski.. ale tak sobie myślę że jak by wtryski to autko nie równo by chodziło, wiec stawiam na pompę, przez wikkend się na nią popatrzę.....
w moim 416 jak padla pompa to pompowala cos kole 1-1,2 bara, jak miala gorszy dzien to ciezko sie uruchamialo auto, jak lepszy to nawet nawet smigalo, tylko szarpal motor, ale nominalnie powinno byc okolo 4 barow a zawor regulacyjny powinien upuszczac do 3 barow na listwie
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
A jak by filtr paliwa zapchany był? Bo mam 170000km i z tego co widzę w książkach nigdy wymieniany nie był. Auto u mnie od 4 miesięcy i pierwszy raz tak mi zrobiło 2 miesiące temu (jeszcze nie miałem gazu) ale to były takie trzy krótkie przerwy i zwaliłem to na mało paliwa w baku choć było w nim jakieś 12-15 litrów a powróciło teraz jak się zrobiło gorąco.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A jak sie za to zabrać? czy to trzeba do mechanika się pofatygować czy idzie jakoś samemu?
[ Dodano: Czw Cze 09, 2011 19:02 ]
ale filter jest w pompie przecież.....
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak jest jak rzecze t15690b, zgłębiłem RAVE i zamówiłem już, na szczęście filterek dwadzieścia kilka złotych jedynie. Zobaczymy czy pomoże
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No i wymieniłem filtr paliwa. Roboty dużo z tym nie ma ale plastikowe tulejki co dostałem w komplecie z filtrem nie bardzo pasowały i koniec końców użyłem oryginalnych od poprzedniego filtra. Auto ma przejechane 170kkm i wyobraźcie sobie że filtr był fabryczny. Niby producent zaleca wymianę filtra co 200kkm ale chyba tylko na zagranicznym paliwie tyle wytrzyma bo ja wylałem z niego czarne błoto które nijak nie przypominało benzyny. Ciekawe czy przejdzie mu foch z nie jeżdżeniem na wysokich.
Napiszę co i jak jak się coś zmieni w temacie, zresztą jak się nie zmieni też napiszę.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A zaglądałeś do baku.
Może tam jest źródło problemów w postaci syfu/mułu na dnie zbiornika.
Ja wymieniając filtr paliwa w swoim (Diesel TD4) zgodnie z zalecaniem znajomego mechanika wyjeździłem paliwo do rezerwy, spuściłem resztę z baku i ostatnie krople leciał taki syf że przelałem to w banieczkę i trzymam na dolewkę do ... traktora.
Dobrałem się do baku od góry i byłem w ile tam było syfu.
Diesle nie mają siateczki w baku, ale jak można taki syf sprzedawać to ja nie wiem.
patrzyłem ale nie wiele tam widać bo miałem prawie pełny bak, przy czym to co było widać było czyściutkie jak łza. Druga sprawa że nie wiem czy widziałeś jak wygląda pompa w benzynowym Freelu(może w dieslu jest tak samo, nie wiem), u mnie ona stoi na samym dnie i takim pierścieniem od góry jest wręcz ściśnięta. Ciągnie całym swoim dnem i z boku jeszcze takim sitkiem i powiem Ci że jeżeli nawet jest syf w baku to marne szanse żeby dostał sie do pompy. To co wylałem z filtra było efektem brudnego paliwa przez 170kkm tankowanego i u nas i w Niemczech i wyglądało to jak efekt mycia czegoś bardzo tłustego i brudnego benzyną, nie bylo w tym grudek czy piasku taki raczej mazisty szlam który po odparowaniu utworzył czarny nalot coś jak kurz. Druga sprawa że wylewałem też trochę paliwa z samej pompy, czy raczej tej obudowy i nie było tam zabrudzeń żadnych, normalne czyste paliwo.
[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 14:24 ]
po wymianie filtra paliwa niestety problem nie ustąpił. Nadal jak jest na dworze chłodniej to auto jedzie na benzynie i na gazie jak trzeba ale jak się zrobi gorąco to po przełączeniu na benzynę traci moc i jak wcisnę sprzęgło to gaśnie.Ciekawe że odpalam zaraz na benzynie i normalnie jedzie, ale jadąc na benzynie też potrafi tak zrobić że przestaje jechać i zawsze to się dzieje przy ok 2k rpm do 3k rpm.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No jak pompa paliwa jak jedzie jak jest zimno na dworze? To co, pompa jak jest gorąco się przegrzewa? w pełnym baku? Nie, nie wierzę. Dotyczy to się też wtrysków, jak jest zimno to działają a jak jest gorąco to nie? Wtrysk jak leje albo nie działa to bez względu na temperaturę otoczenia.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No jak pompa paliwa jak jedzie jak jest zimno na dworze? To co, pompa jak jest gorąco się przegrzewa? w pełnym baku? Nie, nie wierzę. Dotyczy to się też wtrysków, jak jest zimno to działają a jak jest gorąco to nie? Wtrysk jak leje albo nie działa to bez względu na temperaturę otoczenia.
Był taki film "uwierz w ducha" niedługo ty też uwierzysz, że Cię jeszcze dobiję, mi też pompa się wieszała jak było ciepło w zeszyłm roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum