Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Duże spalanie, sonda lambda, katalizator, świece
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Duże spalanie, sonda lambda, katalizator, świece
Autor Wiadomość
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Pią Cze 10, 2011 09:47   [R75] Duże spalanie, sonda lambda, katalizator, świece
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich forumowiczów
Mam ogromny problem ze spalaniem, mam r75, silnik 20 v6 150km. autko kupiłem miesiąc temu... spalanie mieściło się w normie, tzn 8l trasa, 12-13l miasto... wymieniłem olej, filtry... Słyszałem w trakcie jazdy brzęczenie, mechanik powiedział że ten katalizator od spodu jest pokruszony i mam go odspawać a w jego miejsce dać zwykłą rurkę, podjechałem do innego zakłądu i tak zrobiłem. brzęczenie ustało, w tym samym dniu odłączyłem akumulator a jak go podłączyłem poszła iskra... od tych dwóch wydarzeń spalanie w mieście mam na poziomie 20-21l!!!!!!!!! podjechałem na komputer i wykazało mi 3 błędy, na sondzie lambdzie i w 2 innych miejscach... podobno komputer naprawił te błędy, ale dalej mam duże spalanie. dzisiaj byłem u innego mechanika, podłączył pod komputer auto i powiedział że wykryło coś na garze, więc w pierwszym miejscu trzeba wymienić świece ( platynowe komplet 300zł + wymiana 100zł) a na drugim miejscu 1 sonde lambda bo zapodaje za bogatą mieszankę. a następnie 2 sondę i katalizator wstawić.

pytanie:
1. czy mechanik dobrze zdiagnozował przyczyne, bo każdy mówi coś innego?
2. Czy ktoś sam wymieniał świece w aucie, bo widziałem że do 3 dojdę od góry ale co z tymi tylnymi?
3. Czy muszę kupować oryginalną sondę lambdę bosha za 300zł, a może używany czy może być zamiennik i czy ktoś sam ma zamiennik i jak się sprawuje?

Bardzo proszę o pomoc :cry:
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 10, 2011 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 10, 2011 09:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
podi87 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 13:06   

Witam. Sondy lambda sa 3- 2 przed katalizatorem 1 za.
Wycinanie katalizatora to był zły pomysł- sonda za katalizatorem cały czas bedzie odczytywala zły skład mieszanki- i dlatego pokazuje błąd sondy (tak mysle) jesli sonda bedzie uszkodzona to nie powinna sie nawet włączac. Iskra na akumulatorze to normalka i tym bym sie wcale nie przejmował

co do cen... świece boscha elektroda platynowo- irydowa +38 PLUS 38 FR7KPP33U+ nr katalogowy 0 242 236 544 cena 20 zł za sztuke

mam tez zalozone 2 sondy lambda uniwersalne z magneti marelli okolo 120 zł za sztuke wszystko dziala bez problemu
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2011 14:55   

świece znajdziesz tańsze, kata się nie wycina, kup uniwersalny i zamontuj, chyba że chcesz sprawną używkę to napisz mi na PRV, pierw wymień katalizator, za nim kupisz Sonde lambdę bo może być sprawna a jedynie przez kata masz zły sygnał
_________________
Pamparampam
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 15:04   

I może zbiegiem okoliczności oprócz braku kata i głupiejącej lambdy VIS jeszcze ci sie wykrzaczył i dlatego tyle pali.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 20:43   

jeśli chodzi o katalizator, to lepiej kupić używany, czy jakiś uniwersalny( sa różne wymiary i są dedykowane do różnych aut) ?
A jeśli używany, to czy mógłby być do mojego benzyniaka kat od diesla 2.0? pytam, ponieważ mam na miejscu w bardzo dobrym stanie i w dobrej cenie...

[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 21:43 ]
A co to w ogóle znaczy że VIS mógłby się wykrzaczyć?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 10, 2011 20:55   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

tutaj 3 post od góry jest o VIS ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
podi87 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 22:21   

uniwersalny katalizator dobiera się po wymiarach (średnica rury) i pojemności silnika...
katalizator z diesla chyba nie podejdzie... benzyna/diesel inny rodzaj spalin to i pewnie wymagania katalizatora inne...
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 16:23   

Dziękuję Wam za pomoc. Byłem dzisiaj w serwisie boscha w Bydgoszczy i kupiłem uniwersalny katalizator firmy Bosal za 220zł ( nie było aż tak źle) i pojechałem odrazu wspawać katalizator na swoje miejsce... Odziwo tego co mówił mechanik że to nie pomoże, to pomogło :grin: spalanie znacznie zmalało, dokładnie nie wiem o ile, ale sprawdze to w przeciągu kilku dni... co do sond, to mam tylko dwie przed katalizatorem... dzięki za pomoc :roll: teraz już tylko zmienie profilaktycznie świece i będę po wszystkich wymianach... Czy po wymianie kata powinienem pojechać na komputer, żeby wszystko zresetowali?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 16:29   

davido019 napisał/a:
Czy po wymianie kata powinienem pojechać na komputer, żeby wszystko zresetowali?
Skasować możesz jedynie błędy zapisane w komputerze samochodu jednak one nie mają już wpływu na prawidłową pracę silnika o ile faktycznie wina leży po stronie katalizatora.
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 18:35   

Chyba się pośpieszyłem ze stwierdzeniem że znacznie mniej mi pali :cry: ....Po dwóch dniach jazdy z katalizatorem zauważyłem że spalanie zmalało z 20l do 17l.. ale nadal pali mi za dużo... palił 12l... zamówiłem dzisiaj 2 używane sondy jutro je wymieniam, chyba że to rzeczywiście świece albo układ VIS...
 
 
podi87 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 10:14   

może lepiej podjechać do DOBREGO elektryka niech sprawdzi co sie dzieje bo szkoda kasy...

a co do ilości sond to sa 3 na 100% najpierw sprawdź ta za katalizatorem
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 16:29   

nasza v6tka nie ma 3 sondy, jest na nią miejsce, ale zaślepione. Na kompie zero błędów, auto chodzi ok, spala ok 13-14l lpg, wiec albo ktoś ją wyciął i usunął z softu, ale jej nie ma od początku, bo katalizator i reszta jest :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 18:59   

a więc tak, wymieniłem oby dwie sondy, tak jak napisał kolega Markzo są tylko 2 sondy... Natomiast zdziwiło mnie oznaczenie, gdyż na oby dwóch starych miałem MHK100722 z dopiskiem poniżej 8K19(w miejscu gdzie jest miejsce na klucz) a te oby dwie, które kupiłem miały oznaczenie MHK100722 ale z dopiskiem poniżej 8K22, czy jest w nich jakaś różnica?
Jeżeli chodzi o spalanie to nadal jest na poziomie 17l/100km :cry: Może powinienem teraz pojechać na komputer aby zresetować błędy?

P.S.
Dziękuję kolegom za wyrozumiałość i odpowiedzi :wink:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 19:12   

davido019 napisał/a:
Jeżeli chodzi o spalanie to nadal jest na poziomie 17l/100km
Jak to liczysz? Patrzysz na komputer? Jeśli tak, to daj mu trochę czasu aby sobie po przeliczał odnowa, zrób co najmniej 200km.
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 20:14   

licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki... nie mam komputera więc w ten sposób sprawdzam... Rzeczywiście powinienem zrobić z 200km żeby sprawdzić czy to pomogło?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 20:50   

davido019 napisał/a:
licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki
takie sprawdzanie jest obarczone bardzo dużym błędem (ze względu na sposób działania lampki).Tylko zbiornik do pełna , zrobić co najmniej 100 km i dolać do pełna (najlepiej na tym samym dystrybutorze).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 21:07   

davido019 napisał/a:
licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki... nie mam komputera więc w ten sposób sprawdzam... Rzeczywiście powinienem zrobić z 200km żeby sprawdzić czy to pomogło?


to jest bez sensu. R75 nie włącza na sztywno rezerwy, ale zależnie od aktualnego zużycie określa zasięg pozostały na zawartości. Wiec moment włączenia jest bardzo różny zależny od warunków. Jedyny w miarę miarodajny sposób to zastosować metodę podaną przez SeniorA,
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 22:45   

tak jak Chlopaki wyzej piszą, zalej go do pełna i sprawdz, w taki sposób jak teraz robisz nic nie sprawdzisz :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:38   

a tak mi teraz do głowy przyszło :arrow: Czy w tym małym ukrytym komputerku nie ma czasem ilości paliwa w baku w litrach podanej? to już by bliższy obraz zużycia dało.
Jest, nawet średnie jest.
----------------------------------------------------------------------------

4 CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA



4.0 "_ _0145" czyli 14,5 l/100km

4.1 "_ _0018" czyli 1,8 l/godzinę



----------------------------------------------------------------------------

5 ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA, ZASIĘG


5.0 "_ _ _ 082" czyli 8,2 l/100km
5.1 "_ _ 0297" obliczony zasięg na pozostałym paliwie



----------------------------------------------------------------------------
6 MIERNIK POZIOMU PALIWA


6.0 "109330" a więc: czujnik rezerwy=10,9 litra, czujnik właściwy=33,0 litra


6.1 "_ _0439" całkowity poziom paliwa (43,9 l)


6.2 Diagnostyka wskazań czujników: ostatnia cyfra: 1 - oba czujniki OK, 2 -
błąd czujników, 3 - błąd sygnału



----------------------------------------------------------------------------
davido019, Poszukaj w "Workshop Manual" diagnostykę komputera pokładowego i będziesz miał ubogą wersja kompa w aucie.


.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 16:47   

Rzeczywiście mam komputer pokładowy w tej uboższej wersji :mrgreen: Sknerko ma racje, punkt dla Ciebie :ok: ... sprawdziłem po powrocie z pracy jakie jest zużycie paliwa i wszedłem w dział 5.0 i spalanie mam na poziomie 11,8l w mieście i to w korkach :twisted: z tego wynika że wczorajsza wymiana sond lambda pomogła... dzisiaj jadę w delegację do łodzi, więc będę miał okazje sprawdzić jak to wygląda na trasie :) po powrocie w sobotę dam znać :)

dziękuję wszystkim i pozdrawiam

[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 17:47 ]
jeżeli chodzi o dział 14.0-14.4 to wykryło mi parę błędów:
C18417
F88400
C38800
C7811A
F48400

Wziąłem również zrestartowałem kompa, ciekawe czy to pomoże...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sonda lambda
luki12 Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Gru 23, 2013 10:47
scareface
Brak nowych postów [R75] Sonda lambda - 1.8
DementorIRL Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Kwi 16, 2016 20:25
drowning_man
Brak nowych postów [R75] Sonda lambda
kaczas_mb Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Mar 23, 2013 22:05
falko29
Brak nowych postów [R75] 3-cia sonda lambda i jej usunięcie
Markzo Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Gru 17, 2013 16:41
dzieju
Brak nowych postów [r75] trzeci sonda lambda
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sty 11, 2016 17:01
aimp12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink