Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam,
Po przeglądzie klimatyzacji okazało się, że moje podejrzenia były słuszne. Mianowicie nie działają wentylatory chłodnicy. Wyjąłem wentylatory (może zrobię how-to jak się dostać do nich), zawiozłem do elektryka, a ten stwierdził, że oba silniki went. są kaput
Także teraz pytanie, gdzie w Polsce można dostać takie wentylatory/silniki ?
Do Tomateam'u będę w poniedziałek uderzał.
Póki co znalazłem jedynie na ebayu sam silnik link i w ostateczności stąd go zamówię.
Ale może ma ktoś jakiś namiar na sklep sprzedający takie wentylatory/silniki, albo ewentualnie na zamienniki jakieś ?
Podaję oznaczenia z silników Valeo EM103410T20 852665W.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 18, 2011 13:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zefir, Czemu wentylator jak wentylator Zawsze możesz dać swoje stare do przewinięcia i będziesz miał nowe
niestety ale wstawianie starych wiatraków mija się z celem, bo nie wiadomo ile wytrzymają.. a jeżeli mam dać te ok. 300 pln za używki i za rok dwa znowu wymieniać, to wolę dołożyć te 100-200 pln i kupić nowe.
A przewijać nie ma co. Z elektrykiem rozmawiałem i mówił, że jak już się tę obudowę silnika rozbierze, to potem już się jej tak szczelnie nie złoży.. a poza tym próbowałem zdjąć śmigło z silnika i za nic się nie dało.. także szukam nówek
zefir, Oj da się da się rozebrać i śmigło ściągnąć Trzeba tylko siły i tego kolka wyciągnąć trzeba najpierw co blokuje śmigło.
Ja wiem ze jak bardzo zardzewiałe jest to trudno schodzi ale zejdzie, przy wiatraku w lepszym stanie schodzi to łatwo. Wiem bo zamieniałem u siebie śmigło klimy na inny silnik nie oryginalni do wiatraka.
A obudowę, jak dasz przewinąć silnik, można skleić taka masa silikonowa czarna co działa jak klej i to jest potem szczelne na 100%. Cos podobnego do kleju do szyb, ale służy to jako zastępcza uszczelka.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Trzeba tylko siły i tego kolka wyciągnąć trzeba najpierw co blokuje śmigło.
którego kołka ?
powiem, tak:
odkręciłem nakrętkę od strony śmigła i przy pomocy młotka silnik nie chciał zejść..
zdjąłem osłonę silnika (ta od tyłu) i przy pomocy młotka próbowałem poruszyć wał silnika, ale niestety ani w te ani w te..skończyło się na uszkodzonym plastiku przy nakrętce ( od strony śmigła)... i wtedy się poddałem..
zefir, Jest taka jak by igła na tej osi co idzie od silnika i na niej jest nałożone śmigło BO ja tak samo najpierw waliłem młotkiem ale nie chciało zejść i przyglądnąłem się bliżej, wyciągnąłem to i w końcu zeszło.
Zbij najpierw trochę śmigło w kierunku silnika
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 23:05 ]
Więc tak: cena nowych went. mnie zabiła - ok. 700pln komplet z ramką. Także kupiłem jednak używki z Allegro za 200pln z ramką i mam nadzieję, że trochę pożyją.
Co do śmigieł to należy je przy pomocy młotka zdjąć (ewentualnie jakiegoś sprytnego ściągacza, którego nie posiadam ), są one mocowane na wcisk na drążku, który jest w kształcie klina.
Póki co tyle w temacie, czekam na przesyłkę, która w środę powinna być u mnie i ZS'ka aka Ślicznotka w końcu ożyje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum