Wysłany: Pon Cze 13, 2011 19:00 [R416 si 97r] kilka pytan
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam.
Mam rovera 416si od jakiegoś czasu i mam wrażenie ze z tym autem jest coś bardzo nie tak.
Nie wiem nawet od czego zacząć tyle tego jest ale mam nadzieje ze mi pomożecie się zorientować co jest z tym autem.
Po pierwsze auto jest słabe i mułowate miałem przedtem escorta 1.6 91km który bez porównania był szybszym autem od tego rovera 416si niby 111km. Do setki przyspieszenie praktycznie nie istnieje chyba ze z górki a prędkość maksymalna przy której da się wytrzymać to 110km\h przy jakiś 3,3 tys obrotów na 5 biegu. Mam wrażenie że z ta skrzynia biegów chyba jest coś nie tak w eskorcie przy takich obrotach śmigało się ok 130km\h. Na samym początku auto było o wiele bardziej dynamiczne lecz prędkość i tak była tak ograniczona. Wszystko się zaczęło od takich objawów
Auto zaczęło wyrzucac olej na głowice najprawdopodobniej przez korek wlewu oleju bo wokół niego jest zawsze świeży.
W kopułce 2 z 4 zębów są wytarte. Miałem nowa kopułkę z zajechanego silnika który był oryginalnie w aucie po sprowadzeniu do polski. Przez tydzień auto jeździło lepiej lecz na pewno znowu się wytarły i stal się mułowaty.
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie porady i pomoc.
jest chyba jeszcze jedna usterka wskaźnik temperatury dochodzi zawsze do tego samego poziomu czy to w lato czy zima czy pod ostra górę czy z górki i nigdy nie słyszałem by się włączył wentylator po przejechaniu nawet długiej trasy.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 13, 2011 19:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jest chyba jeszcze jedna usterka wskaźnik temperatury dochodzi zawsze do tego samego poziomu czy to w lato czy zima czy pod ostra górę czy z górki i nigdy nie słyszałem by się włączył wentylator po przejechaniu nawet długiej trasy.
Bo tak jest wskaźnik idzie do połowy i tak ma być, a wentylator jak wiesz w trasie się nie włączy bo wtedy silnik ma dobre chłodzenie, może Ci się właćzyć w korku podczas upału. Nigdy nie słyszałeś bo nie powinno go być słychać (przynajmniej u mnie) zajrzyj pod maske to zobaczysz.
Co do reszty hmmm.. u mnie na 5 i 3 tys obr jest 110km/h
kup nową kopułke koszt ok 30 zł
wymieniałeś filtry w ogóle?? paliwa, powietrza? sprawdz ten drugi może byc zasyfiony
A jeśli mułowaty to może ciśnienie na cylindrach zmierz u mechaniora jakiegoś.
Wskaźnik na desce idzie no może mm niżej połowy i tak jest cały czas...wiatrak chodzi i potwierdzam cicho i tylko w korkach otwórz maskę to zobaczysz też się zdziwiłem że tak cichy chodzi...co do reszty sprawdź świece palec cewkę i kable WN...to na początek...wyczyść przepustnice...
[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 23:10 ]
A tak poza tym te auta wkręcają sie dobrze powyżej 3tys/obr na początku też niby 112km a tak średnio ale powyżej jest dobrze...
_________________ Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
Hmm tego nie wiem nie miałem takiego przypadku proponuje wymienic palec...koszto około 16-20zł ja też jutro bede kupował palec bo silnik mi sie dusi i rzuca nim strasznie a kable swiece kopułkę mam nowe sonde tez tylko palec pozostaje ewentualnie cewka ale ja zostawiam na dzień dzisiejszy...kup palec i zobaczysz czy dalej będa takie objawy
_________________ Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
Coś jest ewidentnie nie tak z mocą.
Escort 1.6 16V DOHC ma 12,3s do setki, Rover 416 ma ok 10,5 - więc nie ma siły żeby był wolniejszy.
Do do przełożeń to ten samochód tak niestety ma. Ten silnik lubi obroty i kręci się wysoko. Też mam 100 przy ok 3tys obrotów na piątce. Ale skrzynia chyba ok, bo ok 60km/h na jedynce i ok 100 na dwójce można zrobić czyli tak jak powinno być.
Tak jak piszą koledzy, elementy układu zapłonowego i filtry do wymiany na początek.
Rozrząd był zmieniany? Może coś nie tak zostało złożone?
Wentylatora praktycznie nigdy nie słychać. Nawet jak jakimś cudem się włączy.
Taki jak pisze Sorbus Filtry i palec kopułka silniczek krokowy do wyczyszczenia, przepustnica...plus te auta lubia obroty i zaczyna fajnie chodzić w granicach 3 tys/obr i dalej jest fajnie....
Sorbus masz tutaj linka do mojego problemu moze pomożesz dzięki.....
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69335
_________________ Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum