Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 08:21   

Bumelant napisał/a:
bosch taka gumecka bele jaka. Nie wiem ja sobie z boscha tylko akumulator chwale i kable WN (sa lepsze jak NGK) ehehe Jak tylko mozliwosc jest unikam europejskich produktow elektryczno/elektronicznych :grin: Takze ze swojej strony polecam produkt.


A ja wręcz odwrotnie. Większość części, które wkładane były na pierwszym montażu to produkty Bosch'a. W Przypadku Sondy Lambda (do 2-setek), jest oryginał w pudełku Bosch'a. Na obudowie sondy jest również indeks oryginału... a jak doświadczenie podpowiada, dają radę (mowa o dedykowanej).

W kwestii, że uniwerslna, to to samo, co uniwersalna. Z pewnością nie jest to samo. Może być zbliżone, ale z pewnością nie jest to samo.

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 08:18 ]
bonus89 napisał/a:
przecież sonda nie jest w kolektorze w 214i tlyko w pierwszej rurze za kolektorem... w "portkach" pistolet, zdejmij tą rurę kup dwie uszczelki przed nią i za nią (koszt ok 20pln.) i zawieź z nową sondą a ktoś Ci wspawa bez problemu...


W 8v jest żeliwny kolektor 4->1

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 08:21 ]
pistolet napisał/a:

Jako ciekawostkę napiszę, że teraz już wiem jak się czują kierowcy samochodów WRC... Z taką dziurą za kolektorem wydechowym jechać... Obciach jak nie wiem co :P


Najczystszy, niczym nie skrępowany dźwięk silnika... echhhh....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 08:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 08:27   

Tomi napisał/a:


W 8v jest żeliwny kolektor 4->1
Wiem, dlatego napisałem że nie jest w kolektorze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 08:55   

Tomi, nie jestem przeciwnikiem "rajdówek", ale w samochodzie codziennego użytku coś takiego jest na prawdę nie wskazane. Tonacja tego dźwięku przy dłuższej jeździe musi dawać popalić kierowcy... Poza tym dziwnie się ludzie patrzą jak jedzie taki sobie zwykły Roverek i Warcy, Rycy i Cescy :)
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 09:00   

pistolet napisał/a:
Tomi, nie jestem przeciwnikiem "rajdówek", ale w samochodzie codziennego użytku coś takiego jest na prawdę nie wskazane. Tonacja tego dźwięku przy dłuższej jeździe musi dawać popalić kierowcy... Poza tym dziwnie się ludzie patrzą jak jedzie taki sobie zwykły Roverek i Warcy, Rycy i Cescy :)


Wiem, że jest męcząco, kiedyś musiałem wrócić do domu (jakieś 40 km) z wydechem urwanym zaraz za kolektorem wydechowym.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:30   

Witam wszystkich. Odebrałem dzisiaj auto z warsztatu. Wszystko niby jest OK, ale auto jakieś przymulone mi się wydaje... Do tego na obrotach powyżej około 3500 strasznie hałasuje. Im wyżej tym głośniej. Wcześniej tego nie było. Autko było dość ciche. Czy mogli coś tam namieszać, że pojawił się taki spadek mocy? Dzwoniłem teraz do gościa to powiedział mi że mam pewnie zapchany katalizator, ale przed tym zabiegiem nic się nie działo takiego. Sam się zapchał podczas wstawiania prostego odcinka rury? :neutral: Jedyna dobra strona to to, że mam nową rurę kolektorową i nową sondę lambda w niej osadzoną. Sonda jak pisałem wcześniej Magneti Marelli SLP4108. Muszę jechać na analizę spalin teraz sprawdzić czy CO dalej wariuje na średnich obrotach, czy już jest OK.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 18:41   

pistolet napisał/a:
Do tego na obrotach powyżej około 3500 strasznie hałasuje

Ogólnie te silniki są głośne powyżej 3000obr/min, ale jak mówisz, że wcześniej było ciszej, to może gdzieś w tłumiku jest dziurka ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 17:01   

Witam. A więc tak. Byłem na analizie spalin w celu sprawdzenia nowej sondy. Napisałbym że sonda za......la, ale było by to zbyt wulgarne, także wkleję po prostu zdjęcia z testu na starej sondzie i na nowej :)

STARA SONDA (oryginalna BOSH z końcówką numeru 06):

JAŁOWE (850-900RPM):


ŚREDNIE (3000RPM):



NOWA SONDA (MAGNETI MARELLI SLP4108):

JAŁOWE (850-900RPM):


ŚREDNIE (3000RPM):


Tym optymistycznym akcentem, potwierdzam, że sonda lambda Magneti Marelli SLP4108 pasuje do R200 1.4 8V, oraz działa prawidłowo :)
Pozdrawiam.
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 07:38   

Koledzy jakie parametry napięciowe mają sondy w R200 ?? 0-5V czy 5V-0 ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:27   

tomi83 napisał/a:
Koledzy jakie parametry napięciowe mają sondy w R200 ?? 0-5V czy 5V-0 ??

Sonda chyba waha się od 0-9V, ale mogę się mylić.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 13:48   

leszczu napisał/a:
tomi83 napisał/a:
Koledzy jakie parametry napięciowe mają sondy w R200 ?? 0-5V czy 5V-0 ??

Sonda chyba waha się od 0-9V, ale mogę się mylić.


0-9V to na pewno nie :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:00   

Generalnie napięcie powinno oscylować w granicach 0,2 - 1V.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 13:06   

PTE napisał/a:
Generalnie napięcie powinno oscylować w granicach 0,2 - 1V.


Czyli sonda 1V-owa:) THX :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 Lpg 96'] Sonda lambda
Joshua121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Kwi 11, 2010 14:58
Joshua121
Brak nowych postów [R200] Sonda lambda pomiar
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Gru 02, 2012 10:22
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Sonda lambda - gdzie się znajduje
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 29, 2010 14:50
Budyn
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink