Ciekawe, nie widziałem jeszcze chipów do K-Series.
Wg tego z mojego silnika da sie wycisnąć 126KM i 166 momentu
Fajne, ale 1200zł to troche dużo i pewnie skończyłoby sie HGFem i wymianą skrzyni.
Haha, taa
Tak realnie to mając te 156 KM w ZR 160 (o ile trzyma serie), gdybyś zrobił dolot, wydech to chipem mógłbyś pare KM dodać, ale na miłość boską, toż to jest wolnossący, chipem tyle nie zrobisz.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: Wto Cze 21, 2011 16:58
dolot juz mam pod zderzakiem a wydech hm bez kata a koncowy ultera ale podkreciłby go do 180 KM
(wbijam trójke i kołami jeszce kreci:))
chyba ze ktos przerabia komputer?
[ Dodano: Wto Cze 21, 2011 17:58 ]
a od hondy moze jakis ?
Pierwsze co, to doprowadź auto do stanu przyzwoitości - sprawna 160 odpycha się bardzo ładnie. Samo wycięcie kata już go zmuliło i zapewni Ci w perspektywie czasu wyskoczenie HGFa - zubozenie mieszanki przez 2 zalewaną sondę. Do tego problemy z obrotami co masz (zapewne rozrząd) - najpierw pełna zdrowa seria, potem mody. Inna sprawa że za wiele strojeniem nie uzyskasz - po prostu MEMSIII dość sprawnie dobiera parametry i raczej spitolisz niż poprawisz
Ładowanie innych map do silnika wolnossącego to zazwyczaj zbędny wydatek. Ładowanie takiego ,,chipa'' do K-serii to nieporozumienie. Ten silnik można dobrze podkręcić przez ściągnięcie limitu obrotów, jednak jest to zabójstwo dla niego. Masz silnik, który jest bardzo podatny na HGF. Po co prosić się o wcześniejszy? Silnik ma potencjał na ponad 200KM (w Lotusie w końcu też były) jednak takie rzeźbienie to droga zabawa. Bardzo droga.
Scorpion, pewnie kojażysz takiego ZR z rzeszowa, żółtego ze zmienionym przednim zderzakiem. Jego wlascicel pokazywal mi wykres,po samym strojeniu (jeszcze we włoszech) i auto na rolkach wypluło 173KM...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 29, 2011 21:38
Chciałbym zobaczyć to auto w akcji. Bo większość po takich "tuninkach" to owszem w peaku może tyle być gdzieś bardzp wysoko pod odcinką - natomiast cała reszta pasma serii nie dorówna - jedyna opcja podwyższenia mocy w silniku n/a to zwiększenie ilości powietrza, paliwa, rozkręcenie go wyżej and many many more. I obalmy mity o kolektorach, pierdołach - silnik N/A da Ci tyle mocy ile jest w stanie głowica przedmuchać - pierwsza klasa podstawówki fizyka - cały układ jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo. Nic nie da ani wiekszy wydech, ani dolot - bez kompleksowej budowy pancernego silnika i przerobieniu głowicy + dopasowaniu do tego całej reszty. Strojenie jest "wisieńką na torcie" i ma to sens jedynie przy grubych sprawach. Pozdro
I obalmy mity o kolektorach, pierdołach - silnik N/A da Ci tyle mocy ile jest w stanie głowica przedmuchać - pierwsza klasa podstawówki fizyka - cały układ jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo. Nic nie da ani wiekszy wydech, ani dolot - bez kompleksowej budowy pancernego silnika i przerobieniu głowicy + dopasowaniu do tego całej reszty.
i tu się nie zgodzę prosty przykład znam 5 powtarzalnych przykładów z integry gdzie kompletny wydech i dolot dają policzalne wzrosty rzędu 12-15%
Bumelant napisał/a:
Strojenie jest "wisieńką na torcie" i ma to sens jedynie przy grubych sprawach. Pozdro
oczywiście strojenie to ostatni etap czyli dopieszczenie tego co dała nam mechanika...
_________________ Tomcata na części info na PW
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 29, 2011 21:56
Honda to specyficzny przypadek i tu też się zgodzę ZIOMKU. Również takowe przykłady znam W vvc już tak cudownie to nie działa.
Honda to specyficzny przypadek i tu też się zgodzę ZIOMKU. Również takowe przykłady znam W vvc już tak cudownie to nie działa.
ale jestem ciekawy jakie faktyczne wzrosty dałby porządny wydech i dolot do ZR... bo oczywiście nikt wiarygodnych danych nie podaje czyli ta sama hamownie przed i po... co ważne słyszałem ze raczej ZR160 serii nie trzymały:/
_________________ Tomcata na części info na PW
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 29, 2011 22:01
Swoje vvc - nie zdążyłem schamować - umarł z wbitym tłokiem w głowice. Obecne 1.8 złożone na jego osprzęcie, z lekko dłubniętą głowicą czeka jeszcze na Ecumastera i dopiero będzie można coś powiedzieć jak to faktycznie wygląda cyferkami. Zarówno dolot jak i wydech mam porządny uważany za the best dla ZR /mityczny Janek/. Docelowo to niby ma 120... Po tym jak jeździ - jestem pewien, że będzie więcej. Sporej różnicy pomiędzy poprzednim nie widać na ulicy... VVC to srednio udany silnik o czym się przekonałem na własnej skórze.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sro Cze 29, 2011 22:50
Bumelant napisał/a:
Honda to specyficzny przypadek i tu też się zgodzę ZIOMKU. Również takowe przykłady znam
Ja tak samo mogę mnożyć takie przykłady, sam się już sporo najeździłem Hondami. Ale nie zmienia to faktu że to forum ma wiedzę mocno "teoretyczną" i mało który z userów sprawdził to organoleptycznie. Tutaj ludzie niestety jeszcze wierzą że może jednak czip za 7zł da milion koni. Też sporo czytałem o tym że vvc to niezbyt ogarnięty silnik do modów, ale do odważnych świat należy
Z Roverkowego VVC można wycisnąć 190KM i jest to potwierdzone (Lotus Elise itp). Taka moc to jednak spore koszty. Taniej zmienić samochód, a jak koniecznie chce się grzebać coś przy swoim, to można zrobić swap na silnik z większym potencjałem i bez wiszącej uszczelki nad głową
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Cze 30, 2011 08:21
Słusznie OWN Da się wsyzstko zrobić - kwestia przygotowania pancernego mechanicznie silnika. Cały czas chodzi o to, że a) nic nie da taki chip - bo takowych nie ma b) przyrost do 172 koni jest niemożliwy po samym strojeniu w tym silniku bez sporych modyfikacji mechanicznych.
Proszę przeczytać ze zrozumieniem. Jest to najlepsze możliwe wyczynowe sterowanie elektorniką silnika dostępne na rynku - auto miało już porobiony kolektor, wydech wynik na wykresie i co zdziw?
Tutaj są angolskie stage przygotowania tego silnika i wsyzstko na ten temat - zapoznać się i wyciagnąć wnioski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum