Wysłany: Sob Cze 25, 2011 18:25 [R75] Nie chce odpalić - CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
2 dni temu zajechałem na stację, zalałem ropy i z pod dystrybutora już nie odjechałem.
po przeczytaniu wielu wątków z forum na temat nie odpalania, poczyniłem następujące kroki:
wyczyściłem zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR. Po wykręceniu był czysty, mimo to przedmuchałem obstukałem (z zaworka nie wystawała iglica jak na zdjęciu w temacie o czyszczeniu, kończył się na tych 2 oringach białym i zielonym)
Wymieniłem pompkę paliwa w baku, bo stara umarła, teraz obie ta w baku i obok akumulatora pracują, za filtrem leci ropa po przekreceniu stacyjki.
Akumulator naładowany, do tej pory auto pracowało normalnie, na stacji zgasiłem i juz nie zapalił.
Wężykami nad wtryskami (te co są na zawleczkach) leci ropa gdy się je ściągnie.
tak samo ropa śmiga aż miło gdy ściągnę wężyk powrotny z metalowej rurki idący od pompy CR w kierunku akumulatora.
Niedawno osuszałem podszybie, ale komp nie był zalany, immo działa samochód kręci i odpala po psiknięciu "plaka" w miejscu gdzie jest filtr powietrza, skoro chodzi wykluczam uszkodzone czujniki wałka rozrządu i położenia wału korbowego...
Dlaczego nie odpala? zaworek zwrotny przy aku lub czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR? JAkieś inne propozycje?
Niedawno osuszałem podszybie, ale komp nie był zalany, immo działa samochód kręci i odpala po psiknięciu "plaka" w miejscu gdzie jest filtr powietrza, skoro chodzi wykluczam uszkodzone czujniki wałka rozrządu i położenia wału korbowego...
ale co ma jedno do drugiego. Podajesz plaka niezależnie od sterowania silnikiem. Polecam komputer diagnostyczny albo sprawdzić te czujniki
a co z tym, że odpala po psiknięciu plaka w filtr powietrza i chodzi do puki się psika, bez plaka ani rusz tak jakby nie dostawał ropy, chyba, że te czujniki mają wpływ na to czy komp podaje sygnał na wtryski?
nie było żadnych objawów jak np problem z odpalaniem na ciepłym silniku co wystepowało w przypadku uszkodzonego czujnika wałka rozrządu
[ Dodano: Sob Cze 25, 2011 20:02 ]
dukat11 napisał/a:
ale co ma jedno do drugiego. Podajesz plaka niezależnie od sterowania silnikiem. Polecam komputer diagnostyczny albo sprawdzić te czujniki
Ok w takim razie zostaje komp, bo samych czujników nie da rady sprawdzić prawda?
pompa w baku wymieniona, stara nie uruchamiała się wcale, słychać, że pracuje, przelewa się w zbiorniku, pompa przy akumulatorze wykrecona włozona do wiaderka z ropą i podłączona na krótko do akumulatora, strumień w górę tak na pół metra, przez 2 pompy słoik podstawiony do węża przed filtrem napełnia się bardzo szybko.
Ropa z powietrzem leciała tylko przez krótki czas zaraz po wymianie pompy w baku, teraz leci równo
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Cze 27, 2011 16:16
jeśli jeszcze usterka nie znaleziona proponuje włożyć czujnik wałka rozrządu do zamrażarki a potem podpiąć drugi aku gróbymi kablami (nie z marketu) i sprawdzić czy odpali
ale ja bym najpierw jechał na komputer zamiast kombinować bo już 2 razy sie przekonałem że warto dać te 50zł i odrazu wiedzieć co jest:)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Cze 28, 2011 07:22
matis34, czy tak ciężko zrozumieć, że obie pompy pracują? Czyli przekaźniki/bezpieczniki są ok.
longer86, czyli coś jakby z czujnikiem ciśnienia. Sprawdź ten czujnik na filtrze paliwa, bo ten bład by wskazywał na obwód niskiego. No i o ile dobrze pamiętam, to po odłaczeniu tego czujnika samochód powinien zgasnąć aczkolwiek tego nie jestem pewien.
Trzeba byłoby najpierw zając się immo - THEFT DETECTED, Vehicle immobilized longer86 - ukradłeś swoje auto czy jak?:D Nawet jak zrobisz coś z czujnikiem to i tak nie odpali.
Sprawdź ten czujnik na filtrze paliwa, bo ten bład by wskazywał na obwód niskiego. No i o ile dobrze pamiętam, to po odłaczeniu tego czujnika samochód powinien zgasnąć aczkolwiek tego nie jestem pewien.
tylko jak sprawdzić ten czujnik? z błędów jak pisałem były 4, 3 te co podałem i 4 błędem było(tylko nie pamiętam kodu) czujnik ciśnienia na listwie-usterka. To zdaje się ten wkręcany od boku w listwę CR. niestety nie sprawdzę, czy auto gasnie po odpięciu czujnika, bo nie mogę go wcale odpalić.
VMatas napisał/a:
Trzeba byłoby najpierw zając się immo - THEFT DETECTED, Vehicle immobilized longer86 - ukradłeś swoje auto czy jak?:D Nawet jak zrobisz coś z czujnikiem to i tak nie odpali.
To nie jest takie proste parę dni wcześniej osuszałem ścianę grodziową bo mnie zalewało, i miałem problem z zamknięciem auta z pilota po osuszeniu wróciło do normy, komp nie był zalany. ale gdyby nawaliło immo to zdaje się nawet by rozrusznik nie kręcił? czy się mylę?
[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 10:55 ]
tak czytam angielskie fora 75 i ZT i w większości przypadków kod P1260 podawany jest jako ciśnienie paliwa, a nie związany z immo
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Cze 28, 2011 10:30
longer86 napisał/a:
To zdaje się ten wkręcany od boku w listwę CR. niestety nie sprawdzę, czy auto gasnie po odpięciu czujnika, bo nie mogę go wcale odpalić.
To jest obwód wysokiego ciśnienia. A mnie chodzi o niskie, czyli czujnik na filtrze paliwa. Aczkolwiek VMatas, może mieć rację. Pamiętam, że ktoś na forum miał podobny przypadek, że immo się rozjeżdżało. Też kręcił, a nie odpalał.
A co mówi RAVE na te błędy? bo pamiętam ze były tam rozpisane kody błędów ale może nie wszystkie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Immo odcina rozrusznik i poprzez ECM paliwo - dopóki ECM nie dostanie właściwego kodu od immo paliwa nie będzie. Dodatkowo, przy automatycznej skrzyni biegów immo nie daje odpalić silnika jeżeli nie mamy P/N pozycji.
Co do tych kodów, to fakt że nie zgadzają się. U anglików kod P1260 wskazuje jak na immo, tak i na Delivery fuel pressure monitoring - czyli czujnik niskiego ciśnienia, o którym wspomina Rowan.
Immo odcina rozrusznik i poprzez ECM paliwo - dopóki ECM nie dostanie właściwego kodu od immo paliwa nie będzie. Dodatkowo, przy automatycznej skrzyni biegów immo nie daje odpalić silnika jeżeli nie mamy P/N pozycji.
Automatu nie mam więc to odpada. Rozrusznik kręci.
VMatas napisał/a:
Co do tych kodów, to fakt że nie zgadzają się. U anglików kod P1260 wskazuje jak na immo, tak i na Delivery fuel pressure monitoring - czyli czujnik niskiego ciśnienia, o którym wspomina Rowan.
Kilku mechaników już mi powiedziało że czujnik ciśnienia na listwie lubi padać. Znajomy, który ma części do BMW z anglików nie ma tego czujnika, bo twierdzi że to często pada i się raz dwa rozchodzą, więc nie ma na podmiankę.
pompy obie sprawne, ale dziś po pracy sprawdzę co będzie po odpięciu tego czujnika.
Wszystko tak się zbiegło w czasie ok załóżmy że błąd 1260 to immo lub to niskie ciśnienie, a co z tym błędem - (zujnik ciśnienia na listwie, usterka)?
jesli ten czujnik jest uszkodzony to nie zamyka zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR i paliwo wraca do baku?
[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 13:17 ]
VMatas napisał/a:
P.S. A na jakim sprzęcie test robileś?
Tego niestety nie wiem, to znajomy znajomego i tak na szybko się tylko podpiął i pokazało mu te błędy, szkoda że nie spytałem, ale kumpel mówi że tym samym kablem podpina sie pod wszystkie vw, bmw itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum