Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie chce odpalić - CDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Sob Cze 25, 2011 19:11
[R75] Nie chce odpalić - CDT
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 18:25   [R75] Nie chce odpalić - CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

2 dni temu zajechałem na stację, zalałem ropy i z pod dystrybutora już nie odjechałem. :(

po przeczytaniu wielu wątków z forum na temat nie odpalania, poczyniłem następujące kroki:

wyczyściłem zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR. Po wykręceniu był czysty, mimo to przedmuchałem obstukałem (z zaworka nie wystawała iglica jak na zdjęciu w temacie o czyszczeniu, kończył się na tych 2 oringach białym i zielonym)

Wymieniłem pompkę paliwa w baku, bo stara umarła, teraz obie ta w baku i obok akumulatora pracują, za filtrem leci ropa po przekreceniu stacyjki.

Akumulator naładowany, do tej pory auto pracowało normalnie, na stacji zgasiłem i juz nie zapalił.

Wężykami nad wtryskami (te co są na zawleczkach) leci ropa gdy się je ściągnie.

tak samo ropa śmiga aż miło gdy ściągnę wężyk powrotny z metalowej rurki idący od pompy CR w kierunku akumulatora.

Niedawno osuszałem podszybie, ale komp nie był zalany, immo działa samochód kręci i odpala po psiknięciu "plaka" w miejscu gdzie jest filtr powietrza, skoro chodzi wykluczam uszkodzone czujniki wałka rozrządu i położenia wału korbowego...

Dlaczego nie odpala? zaworek zwrotny przy aku lub czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR? JAkieś inne propozycje?
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 25, 2011 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 18:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 18:55   

longer86 napisał/a:
Niedawno osuszałem podszybie, ale komp nie był zalany, immo działa samochód kręci i odpala po psiknięciu "plaka" w miejscu gdzie jest filtr powietrza, skoro chodzi wykluczam uszkodzone czujniki wałka rozrządu i położenia wału korbowego...


ale co ma jedno do drugiego. Podajesz plaka niezależnie od sterowania silnikiem. Polecam komputer diagnostyczny albo sprawdzić te czujniki
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 19:02   

dukat11 napisał/a:
czujnik wału lub wałka rozrządu.


a co z tym, że odpala po psiknięciu plaka w filtr powietrza i chodzi do puki się psika, bez plaka ani rusz tak jakby nie dostawał ropy, chyba, że te czujniki mają wpływ na to czy komp podaje sygnał na wtryski?

nie było żadnych objawów jak np problem z odpalaniem na ciepłym silniku co wystepowało w przypadku uszkodzonego czujnika wałka rozrządu

[ Dodano: Sob Cze 25, 2011 20:02 ]
dukat11 napisał/a:
ale co ma jedno do drugiego. Podajesz plaka niezależnie od sterowania silnikiem. Polecam komputer diagnostyczny albo sprawdzić te czujniki


Ok w takim razie zostaje komp, bo samych czujników nie da rady sprawdzić prawda?
_________________
75 Red Edition
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 19:12   

Najpierw sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 19:25   

apples napisał/a:
Najpierw sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297


pompa w baku wymieniona, stara nie uruchamiała się wcale, słychać, że pracuje, przelewa się w zbiorniku, pompa przy akumulatorze wykrecona włozona do wiaderka z ropą i podłączona na krótko do akumulatora, strumień w górę tak na pół metra, przez 2 pompy słoik podstawiony do węża przed filtrem napełnia się bardzo szybko.

Ropa z powietrzem leciała tylko przez krótki czas zaraz po wymianie pompy w baku, teraz leci równo
_________________
75 Red Edition
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 16:16   

jeśli jeszcze usterka nie znaleziona proponuje włożyć czujnik wałka rozrządu do zamrażarki a potem podpiąć drugi aku gróbymi kablami (nie z marketu) i sprawdzić czy odpali
ale ja bym najpierw jechał na komputer zamiast kombinować bo już 2 razy sie przekonałem że warto dać te 50zł i odrazu wiedzieć co jest:)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 17:42   

własnie wróciłem z kompa i pokazało 4 błędy: czujnik ciśnienia na listwie i potem tylko oznaczenia: P1260, P1DF5, P3505. szukam co to jest

[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 18:42 ]
z tego co znalazłem to - P1260 THEFT Detected, Vehicle Immobilzed,
- P3505 - podgrzewanie wstępne,
_________________
75 Red Edition
 
 
matis34 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 20:06   

Sprawdz bezpiecznik od pompy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 21:52   

matis34 napisał/a:
Sprawdz bezpiecznik od pompy


obie pompy sprawne, ta w baku i ta przy akumulatorze pracują, bezpieczniki wszystkie w porządku, już sprawdzałem
_________________
75 Red Edition
 
 
matis34 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 22:05   

Przekaznik pompy u mnie tak było identyczna sytuacja jak u ciebie padł bezpiecznik pompy.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 22:11   

błąd P1260 wg listy kodów z naszego forum to tak jako podałem: P1260 THEFT Detected, Vehicle Immobilzed,

znalazłem też na ang forum i tam jest: P1260 delivery fuel pressure monitoring (engine side)
_________________
75 Red Edition
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 07:22   

matis34, czy tak ciężko zrozumieć, że obie pompy pracują? Czyli przekaźniki/bezpieczniki są ok.
longer86, czyli coś jakby z czujnikiem ciśnienia. Sprawdź ten czujnik na filtrze paliwa, bo ten bład by wskazywał na obwód niskiego. No i o ile dobrze pamiętam, to po odłaczeniu tego czujnika samochód powinien zgasnąć aczkolwiek tego nie jestem pewien.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 08:04   

Trzeba byłoby najpierw zając się immo - THEFT DETECTED, Vehicle immobilized :D longer86 - ukradłeś swoje auto czy jak?:D :roll: Nawet jak zrobisz coś z czujnikiem to i tak nie odpali.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 09:55   

Rowan napisał/a:
Sprawdź ten czujnik na filtrze paliwa, bo ten bład by wskazywał na obwód niskiego. No i o ile dobrze pamiętam, to po odłaczeniu tego czujnika samochód powinien zgasnąć aczkolwiek tego nie jestem pewien.


tylko jak sprawdzić ten czujnik? z błędów jak pisałem były 4, 3 te co podałem i 4 błędem było(tylko nie pamiętam kodu) czujnik ciśnienia na listwie-usterka. To zdaje się ten wkręcany od boku w listwę CR. niestety nie sprawdzę, czy auto gasnie po odpięciu czujnika, bo nie mogę go wcale odpalić.

VMatas napisał/a:
Trzeba byłoby najpierw zając się immo - THEFT DETECTED, Vehicle immobilized :D longer86 - ukradłeś swoje auto czy jak?:D :roll: Nawet jak zrobisz coś z czujnikiem to i tak nie odpali.


To nie jest takie proste :P parę dni wcześniej osuszałem ścianę grodziową bo mnie zalewało, i miałem problem z zamknięciem auta z pilota po osuszeniu wróciło do normy, komp nie był zalany. ale gdyby nawaliło immo to zdaje się nawet by rozrusznik nie kręcił? czy się mylę?

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 10:55 ]
tak czytam angielskie fora 75 i ZT i w większości przypadków kod P1260 podawany jest jako ciśnienie paliwa, a nie związany z immo
_________________
75 Red Edition
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 10:30   

longer86 napisał/a:
To zdaje się ten wkręcany od boku w listwę CR. niestety nie sprawdzę, czy auto gasnie po odpięciu czujnika, bo nie mogę go wcale odpalić.

To jest obwód wysokiego ciśnienia. A mnie chodzi o niskie, czyli czujnik na filtrze paliwa. Aczkolwiek VMatas, może mieć rację. Pamiętam, że ktoś na forum miał podobny przypadek, że immo się rozjeżdżało. Też kręcił, a nie odpalał.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 10:41   

A co mówi RAVE na te błędy? bo pamiętam ze były tam rozpisane kody błędów ale może nie wszystkie :hm:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 10:58   

longer86 napisał/a:
tylko jak sprawdzić ten czujnik?
Stacyjka w pozycję 2 i go wypinasz. Powinna zapalić się żółta kontrolka silnika.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 11:42   

Rowan napisał/a:
Aczkolwiek VMatas, może mieć rację. Pamiętam, że ktoś na forum miał podobny przypadek, że immo się rozjeżdżało. Też kręcił, a nie odpalał.

pytanie tutaj co odcina immo? pompy paliwa? wtryski? czy w jaki sposób jest to blokowane?

sknerko napisał/a:
A co mówi RAVE na te błędy? bo pamiętam ze były tam rozpisane kody błędów ale może nie wszystkie

W RAVE nie patrzyłem oparłem się o kody błędów z forum i ogólnie z wątków na różnych forach o R75 i MG ZT.
apples napisał/a:
Stacyjka w pozycję 2 i go wypinasz. Powinna zapalić się żółta kontrolka silnika.

mowa tu o czujniku na listwie CR, czy przy filtrze paliwa? sorry ale juz się pogubiłem :cry:
_________________
75 Red Edition
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 12:07   

Immo odcina rozrusznik i poprzez ECM paliwo - dopóki ECM nie dostanie właściwego kodu od immo paliwa nie będzie. Dodatkowo, przy automatycznej skrzyni biegów immo nie daje odpalić silnika jeżeli nie mamy P/N pozycji.
Co do tych kodów, to fakt że nie zgadzają się. U anglików kod P1260 wskazuje jak na immo, tak i na Delivery fuel pressure monitoring - czyli czujnik niskiego ciśnienia, o którym wspomina Rowan.

P.S. A na jakim sprzęcie test robileś?
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 12:17   

VMatas napisał/a:
Immo odcina rozrusznik i poprzez ECM paliwo - dopóki ECM nie dostanie właściwego kodu od immo paliwa nie będzie. Dodatkowo, przy automatycznej skrzyni biegów immo nie daje odpalić silnika jeżeli nie mamy P/N pozycji.


Automatu nie mam więc to odpada. Rozrusznik kręci.

VMatas napisał/a:
Co do tych kodów, to fakt że nie zgadzają się. U anglików kod P1260 wskazuje jak na immo, tak i na Delivery fuel pressure monitoring - czyli czujnik niskiego ciśnienia, o którym wspomina Rowan.


Kilku mechaników już mi powiedziało że czujnik ciśnienia na listwie lubi padać. Znajomy, który ma części do BMW z anglików nie ma tego czujnika, bo twierdzi że to często pada i się raz dwa rozchodzą, więc nie ma na podmiankę.

pompy obie sprawne, ale dziś po pracy sprawdzę co będzie po odpięciu tego czujnika.

Wszystko tak się zbiegło w czasie ok załóżmy że błąd 1260 to immo lub to niskie ciśnienie, a co z tym błędem - (zujnik ciśnienia na listwie, usterka)?

jesli ten czujnik jest uszkodzony to nie zamyka zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR i paliwo wraca do baku?

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 13:17 ]
VMatas napisał/a:
P.S. A na jakim sprzęcie test robileś?


Tego niestety nie wiem, to znajomy znajomego i tak na szybko się tylko podpiął i pokazało mu te błędy, szkoda że nie spytałem, ale kumpel mówi że tym samym kablem podpina sie pod wszystkie vw, bmw itd.
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 08:09
Kris
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
lukasz676 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Mar 04, 2019 23:21
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
lukasz676 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 14, 2009 21:21
apples
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
mustang Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sie 24, 2009 20:20
Rowan
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
maanii Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 29, 2007 11:25
maanii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink