Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
Autor Wiadomość
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Pią Cze 24, 2011 18:45   [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam!
Panowie jak w temacie, osiągam magiczną granice 120km/h i czuje podrygi samochodem i kierownica... co ciekawe wydaje mi się że jak jadę w granicach 140 to trzęsienie jest mniejsze....
jakieś sugestie? co sprawdzić oprócz wyważenia kół?
Byłbym wdzięczny gdybyście nie isali mi że mam jeżdzić powyżej 150:P hehe
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 24, 2011 18:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 21:16   

1. Wyważyć koła!
2. Sprawdź czy któraś felga nie jest od środka zabrudzona jakimś syfem typu błoto, miałem tak kiedyś pojechałem wyważyć koła a okazało się że felga była oblepiona od środka błotem
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 21:37   

za przeproszeniem chyba konskim gownem, ktore na tyle zmienialo wywazenie kola, ze czuc bylo drgania.


badz co badz w pierwszej kolejnoscie kola.
warto, tez zalozyc kola z tylnej osi na przednia i na odwrot!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 24, 2011 21:50   

Po pierwsze podjedź do wulkanizatora. Każde koło na wyważarkę. Trzeba sprawdzić czy koła są wyważone i proste. Jeśli któraś felga jest krzywa, to wyważenie nic nie da, bo i tak bedzie biło na kierownicy. Jest jeszcze jedna możliwość, wyząbkowane lub zhamowane opony potrafią się podobnie zachowywać jak krzywe koła. Jeśli zarówno felgi jaki i opony są dobre (proste i wyważone), to przychodzą mi do głowy jeszcze 2 przyczyny. Krzywa piasta (n.p. po spotkaniu z jakąś dziurą lub krawężnikiem) lub problemy z przegubami wewnętrznymi, połosiami lub mechanizmem rożnicowym (jednak to dość naciągana teoria).

Przyjmuję, że amortyzatory są dobre...
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 08:28   

faecd napisał/a:
konskim gownem

:nono:
 
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 08:49   

Na Dniach będzie mi wychodził przegląd to sobie wszystko ładnie przejże na podnośniku, a wulkanizatora faktycznie będzie trzeba odwiedzić po niedzieli...
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 10:14   

faecd napisał/a:
za przeproszeniem chyba konskim gownem, ktore na tyle zmienialo wywazenie kola, ze czuc bylo drgania.
Super, pokazałeś się z najlepszej strony :/ Wyżej chyba wyraźnie napisałem, ze miałem taka sytuację! Masz jakieś podstawy ku temu że zmyślam?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:22   

slax napisał/a:
Sprawdź czy któraś felga nie jest od środka zabrudzona jakimś syfem

x2
Miałem taką sytuację kilka razy szczególnie w zimę jak śniegu nabiło się w felgę. Dlatego też w wulkanizacji chcą by koło było czyste bez kamyczków w bieżniku.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:33   

Miałem podobne objawy jak trzymał zacisk hamulca w prawym przednim kole.
Jeśli czyszczenie/wyważanie nic nie pomoże możesz luknąć na hamulce ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
janexs
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:40   

Hmmm moze tez juz czas sprawdzic tarcze i jej grubosc :roll:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:44   

mi też biło dokładnie przy 120km/h i przyczyną były krzywe tarcze hamulcowe (z obu stron) Bardzo delikatnie były skrzywione a jak się trochę bardziej ujechały to trzęsło też przy hamowaniu ale tylko jak gwałtownie hamowałem z dużej prędkości
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 12:31   

Miałem podobny problem. Przy 120 drgała kierownica, a przy 140 już całe auto się trzęsło. Pojechałem do wulkanizatora na doważanie kół na aucie (osobiście polecam) i jak ręką odjął. Z tym błotem to nie w lecie, chyba że po budowach się jeździ, ale zimą to się zgodzę.
 
 
janexs
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 13:52   

rozwiazanie jest jedno nowe lub tokarz moze poprawic jeslij jest z czego zebrac nozem :roll:
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 16:37   

mnie się tak tłukło przez wyjechane łożysko w kole...
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 17:56   

pojedz na wywazanie bez zdejmowania kol. wtedy bedziesz pewny ze to nie jest nic zwiazanego z tym.
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 09:04   

Ja tak miałem jeszcze w Poldonie.....okazało się że na jednej oponie wyskoczył taki bąbel (praktycznie nie zauważalny dla oka). Mymiana opon i było ok.....Może masz to samo
 
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 13:01   

o co chodzi dokładnie z tym doważaniem kół bez zdejmowania?
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 13:34   

wywazanie kol z piastami ale nie w kazdym zakladzie Ci to zrobia ale imo warto jak sie ma taki problem w ten sposob
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 15:51   

gościu podjeżdża maszynką do koła, siada na niej, rozkręca koło a potem tą maszynką hamuje i ona mu pokazuje co i jak. Miałem koła wyważane przy zmianie na wiosnę, a jak mi doważyli na aucie to różnica była ok. 45 gram ciężarka....dużo
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 17:08   

A może to coś od skrzyni? Sprawdzałeś przy 120 km/h ale na innym biegu?

U mnie w Polonezie był taki objaw jak miałem uszkodzony tzw. łącznik elastyczny wału, ale w Roverkach nie ma wału :) Drgało mi powyżej 90 km/h, więcej nie jeździłem, bo nie wiedziałem co się stanie :) Pewnej nocy postanowiłem to sprawdzić, przycisnąłem na prostej i przy 110 km/h ŁUP w podłogę i poczułem, że coś odpadło ;) Urwała się 1/5 tego łącznika.

U Ciebie obstawiałbym tarcze.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mg zs] trzęsię przy ruszaniu/cofaniu
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Sty 19, 2018 17:38
power_grey
Brak nowych postów [R400] Wysokie obroty i trzęsie samochodem
ck1346 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Gru 28, 2007 21:49
bear007
Brak nowych postów [ R 420 Di ] Chrobotanie przy kręceniu kierownicą
6harry6 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Cze 04, 2013 14:48
6harry6
Brak nowych postów [R45] piszczy przy skręcaniu kierownicą
ketchup1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 15, 2012 12:44
leszczu
Brak nowych postów [R416 Si 97r] Dziwny dźwięk przy skręcaniu kierownicą
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Wrz 24, 2013 08:23
mauser



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink