Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Lepsza jazda z odpiętym przepływomierzem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Lepsza jazda z odpiętym przepływomierzem
Autor Wiadomość
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:12   [R45] Lepsza jazda z odpiętym przepływomierzem
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam

Zrobiłem dzisiaj test ponieważ wydaje mi się że moj diesel R45 jest troche przymulony, słabo wchodził na obroty.
Mam obecnie założony przepływomierz Bosha.
Odpiąłem wtyczkę i w ogóle inna jazda samochodem jest, ładnie wchodzi na obroty, jest bardziej dynamiczny.
Dodam że ten Bosh jest nowy.
Ale poprzedni właściciel zamontował filtr stożkowy wywalając zwykły.
Z tego co wyczytałem to może być przyczyną mulenia ponieważ nie powinno się montować stożka zaraz za przepływomierzem.
Myślicie że należy kupić zwykły filtr?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:25   

dawidmdj napisał/a:
Dodam że ten Bosh jest nowy

co nie znacza że jest sprawny. Mam nadzieje ze kupiłeś przepływkę do Vectry 1.7D?
Wygląda na podręcznikową niesprawność przepływki.
Wywal stożek i wsadź papier za 30 pln.
będzie dobrze.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:49   

dawidmdj, Stozek nic zlego nie zrobi, ja sam mam olejowy stożek o jakoś mi to przeplywki nie zepsuło. Niestety się już spotkałem z nowa przeplywka Boscha która po kupnie nie działa i została oddana do sklepu.

Jak co to sobie zbuduj takie coś:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68177

I będzie auto jechało jak trzeba :wink: Ja mam wzmacniać sygnału przeplywki i autko na max rozkręconym jedzie lepiej niż z odpięta oraz z nowym przepływomierzem bez tej skrzynki :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 17:03   

Załozyłem fabryczny filtr powietrza oraz nowy przepływomierz do R45, poprzedni ( bosha 0280 218 012) otworzyłem i ten pręcik był troche zabrudzony.
Samochod jest troche dynamiczniejszy ale to nei jest ciągle to jak jazda z odpiętą przepływka: wchodzi na obroty od 1 tys rpm, lepiej reaguje na pedał gazu,
a z wpiętą przepływką słabo idzie na poacztku, i dopiero mocne szarpnięcie jest przy 2 tys rpm... przeczyscic i zalozyc moze tamten bosha?

Mam jeszcze jedno pytanie

http://imageshack.us/phot...rszimg2012.jpg/
chodzi o tę część ze znakiem zpaytania
wczesniej ten wlot u gory byl wpiety do przeplywlki, a do tego z lewej strony zalozony byl filtr stozkowy, a tam na dole tej czesci jest zaslepka,
teraz normlanie ta fabryczna obudowe filtra poeiwetrza co jest na zdjeciu wpialem do przepływki (nr 1) a na dole (nr 2) wlot jest normalnie zostawiony, tak ma byc?
po co jest tamta część? podbięta była do akumulatora i bezpieczenikow...

Pozdrawiam
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 18:58   

Dawidmdj jaki masz silnik w swoim roverku?
Ja szukam z kolei odpowiedzi na pytanie dlaczego moja honda ( 2,0 TD 86KM) ma tak długi czas reakcji na gaz i być może mam podobny problem. Dokładniejszy opis:
słaba reakcja na dodanie gazu z wolnych obrotów. Po 2000 obrotów silnik ciągnie i nie potrzebuje większej mocy, ale czasem ciężko jest włączyć się do ruchu bo do 2000 samochód jest bardzo zamulony i praktycznie nie ma różnicy między delikatnym dodaniem gazu a deską, nie pisze już o słabej elastyczności silnika.
Jak narazie odłączyłem EGR tzn przy 2500 obr/min odłączyłem sterowanie EGR czyli zawór teoretycznie powinien zostać zamknięty i już się nie otwierać podczas jazdy.
Nie jeździłem jeszcze bez odpiętego przepływomierza, ale na chwilkę go odpiąłem i różnicy zabardzo nie było.
Nie potrzebuje cudownej mocy tylko polepszenia dołu obrotów bo czuje się jakbym jeździł 1.5TD a nie 2,0TD
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 19:35   

mam 2.0 iDT
no u mnie też jest słaby dół, i jest problmer tak jak mówisz we włączaniou do ruchu itp
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 19:47   

iDT czyli 86 czy 105KM ? bo w hankach oba silniki mają oznaczenie iTD
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 19:49   

mathew napisał/a:
Jak narazie odłączyłem EGR tzn przy 2500 obr/min odłączyłem sterowanie EGR czyli zawór teoretycznie powinien zostać zamknięty i już się nie otwierać podczas jazdy.

Właśnie "teoretycznie", zawór powinien być zaślepiony,samo odłączenie sterowania może być błędne ;)
Sprawdzałeś kąt wtrysku ?
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 20:03   

101 km
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 20:04   

Osobiście nie, ale mechanik, który uszczelniał mi pompę powiedział, że kąt jest już wyprzedzony (powiedział mi to przy okazji gdy wspomniałem o kiepskim dole obrotów)
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 20:10   

mathew napisał/a:
Osobiście nie, ale mechanik, który uszczelniał mi pompę powiedział, że kąt jest już wyprzedzony

Jak to wyprzedzony ?
Mechanik podłączał auto pod kompa ? Kąt powinien być ustawiony między 2 a 4 stopnie i tego musisz się trzymać.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 21:20   

Nie podłączał, nie wiem skąd to wiedział, ale z tego co wiem ten silniczek jest najprostszym dieselkiem z turbo i w zasadzie wszystko jest tam mechaniczne, pompa też jest sterowana mechanicznie. Nie mam zbyt wiele czasu na głębsze pogłębianie wiedzy w tym kierunku i bardzo załuje. Mam zamiar zakupić OBD2 ( bo chyba taka kostka tu podchodzi) i skorzystać oprogramowania żeby wiedzieć na czym stoję bez zbędnych kosztów za diagnostykę.

Co do EGR - przecież zawór otwiera się jedynie przy wolnych obrotach, w innej sytuacji jest zamknięty - wykorzystałem więc ten fakt i odłączyłem go w fazie zamkniętej - czy to nie to samo?

Co kolego Koju mi polecasz ?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 00:22   

mathew poczytaj ten temat : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44227
i będziesz miał odpowiedź co masz poczynić, żeby iDT pojechało ;)
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 05:45   

mathew napisał/a:
Nie podłączał, nie wiem skąd to wiedział

Jeśli nie podłączał to nie mógł wiedzieć jaki jest kąt wtrysku.
mathew napisał/a:
przecież zawór otwiera się jedynie przy wolnych obrotach, w innej sytuacji jest zamknięty

Zawór możesz mieć w pozycji cały czas otwartej (jeśli jest zabrudzony) i odłączanie sterowania nic Ci nie pomoże,dlatego demontowany jest całkowicie.
Najszybciej a zarazem najprościej jest dorobić zaślepkę na dolot-kolektor ssący,obejdzie się bez demontażu zaworu.
Sprawdź ten kąt wtrysku to jest istotna sprawa.

Jeśli zamierzasz wydusić kilka kucy więcej to Jugol podesłał literaturę w linku :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 13:11   

Temat gruby, będę studiował i szukał coś dla siebie, tyle że mam w zasadzie SD a nie iDT bo mam najprostszą jednostkę 20T2R bez intercoolera i wiele nie naszaleje zresztą nie zamierzam szaleć z mocą.
Co do EGR to podłączając i odłączając była słyszalna róźnica w pracy silnika, z podłączonym sterowaniem silnik był bardziej stłumiony. Rozwiązanie zaślepienia jest napewno lepszym i pewniejszym rozwiązaniem, zabiore się do tego kiedyś w wolnej chwili, będę też badał przepływomierz, znalazłem temat o jego czyszczeniu acetonem i nitro, sprawdze też dolot czy jest szczelny, przeczyszczę go, wymienie filtr powietrza i zobaczymy jak będzie.
Czytałem też o zatkaniu odmy? jeszcze temat nie ogarnięty, można zatkać odmę?

Dodam jeszcze , żę mam mokre turbo, a napewno wąż dochodzący do turbo. Turbo ciągnie jak się rozkręci, poprzedni właściciel regenerował i wygląda na to, że jest OK tylko poprostu jest mokre przez co trochę oleju mi ubywa.

Generalnie moc mi odpowiada tylko ten dół jest taki masakryczny i przydałoby się trochę Nm w dolnej części obrotów.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 07, 2011 13:29   

w silniku 86KM pompa jest mechaniczna, a przepływomierz to tylko gadget. Co do oleju przy turbo, to może zawór odmy puszcza i turbo sie poci, u mnie też lekko od spodu jest wilgotne. Ten model trzeba wkrecac by żwawo ruszał, masakrycznie jest w gorące lato przy włączonej klimie jak rusza sie ze świateł to dopiero muł. Czytałem że mozna wlot powietrza przerzucic przed chłodnice to pomaga, jest chłodniejsze. Ale ten silnik do 2000 obr to nie ferrari :))
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 14:19   

mathew napisał/a:
będę też badał przepływomierz,

Jeśli odłączony masz EGR to przepływka nie jest potrzebna - ona steruję tylko i wyłącznie zaworem.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 15:18   

No o to właśnie chodzi. . . jest dokładnie jak pisze mirwin. .
I nie ma sposobu na delikatne podciągnięcie dołu? np żeby turbo wcześniej brało ?
Zostaje mi w pełni zaślepić EGR i szukać jakiegoś sposobu albo się poprostu przyzwyczaić.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 15:28   

mathew napisał/a:
I nie ma sposobu na delikatne podciągnięcie dołu?

Pisałem wyżej,kąt wtrysku ma bardzo duże znaczenie na dolny zakres obrotów.
Zmieniając kąt możesz uzyskać bardzo dobry rozruch auta i kiepski dół obrotów lub cięższy rozruch auta a lepsze odejście.
Wiec trzeba sprawdzić ustawienia ewentualnie skorygować najbardziej optymalne ustawienia między 2 a 4 stopnie.
mathew napisał/a:
np żeby turbo wcześniej brało ?

Przy turbinie nic nie kręć,samo podniesienie doładowania nic nie pomoże,musiał byś i dawkę paliwa podnieść.
Może zrób pomiar przyśpieszenia 0-100 i 60-100 i porównaj z innymi autami z tym silnikiem ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 15:50   

Korekta- skoro u Ciebie jest pompa mechaniczna, to patent z Mafamem odpada, u Ciebie przepływka steruje tylko egr, więc lipa :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Uszczelka która lepsza?
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Mar 22, 2008 19:05
Sachar
Brak nowych postów [R400] Pompa paliwa-lepsza używana czy zamiennik?
potrzebuje pompy paliwa do Rovera 400, kupic uzywke czy zamiennik?
kuba81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sie 21, 2007 08:17
kuba81
Brak nowych postów [R45 idt]problem z przepływomierzem (prawdopodobnie)
marcin731 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Sty 30, 2014 13:54
slaaneesh
Brak nowych postów [R45] szukam pomocy z przepływomierzem
Rachalko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 24, 2012 00:19
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Jazda autem z HGF
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 24, 2018 21:29
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink