Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45] Dziwne objawy podczas hamowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45] Dziwne objawy podczas hamowania
Autor Wiadomość
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

  Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 20:05   [R 45] Dziwne objawy podczas hamowania
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.Od jakiegoś czasu podczas hamowania występuje dziwna usterka(nie zawsze) a mianowicie odczuwalny jest w pedale jak by zgrzyt podczas którego prawie nie ma hamulców(jak by coś blokowało).Gdy parę razy powciskam przechodzi lecz staje się to dokuczliwe,no i niebezpieczne podczas nagłego hamowania.Co może być przyczyną?Zaznaczę że występuje to na biegu jak i na biegu jałowym.ABS nie świeci.Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez barney79 Nie Kwi 24, 2011 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 20:07   

Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku, następnie odpowietrz hamulce i zobacz czy jest poprawa.
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 20:11   

Poziom płynu jest OK.Zgrzytanie jak by po zębach itp.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 20:52   

Klocki i tarcze w jakim stanie? W jakim stanie prowadnice klocków oraz śruby pływające i tłoczki?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 22:40   

miałem to samo podczas hamowania czułem na pedale hamulca takie chrobotanie i prawie zero hamulców w aucie miałem rozwalony pierścień na przegubie po wymianie całego przegubu problem zniknął i hamulce chodzą świetnie więc sprawdź dobrze przeguby i pierścienie na nich
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 07:21   

Czyli co kupić przegub?Czy w komplecie jest pierścień?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 07:25   

barney79 napisał/a:
Czyli co kupić przegub?Czy w komplecie jest pierścień?
Pierścień jest w komplecie z przegubem, już umocowany. Przed zakupem sprawdź, czy to rzeczywiście ten pierścień.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 07:35   

Ok.Dzięki.

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 08:35 ]
Mam jeszcze jedno pytanie.Wymieniać tylko 1 przegub czy lepiej komplet?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 07:47   

barney79 napisał/a:
Wymieniać tylko 1 przegub czy lepiej komplet?
Ja zawsze wymieniam tylko to co wymaga wymiany. Jeżeli jeden jest zepsuty, to tylko jeden wymieniasz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 09:53   

Oczywiście jak masz uszkodzony jeden wymieniasz jeden po co dwa....
Sprawdź dobrze ząbki na przegubie nawet malutkie pęknięcie na jednym ząbku bedzie powodować takie objawy...sprawdź wszystko dobrze najlepiej na kanale...
Koszt przegubu różny ja dałem 99zł za jakiś niemiecki HELUZ
Koszt wymiany u mnie 40zł
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
pon89 




Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 19
Skąd: Gniewczyna



  Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 19:55   

Ja miałem tak samo jak kolega opisuje już od 2 lat jeżdżę z wyciągniętym bezpiecznikiem od ABS
mam pęknięte na przodzie pierścienie i na dołkach się sam włączał uciążliwa sprawa.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 22:38   

pon ja miałem to samo masakra jeździłem z tym 8 miesięcy(nie robiłem bo musiałem amory wymienić opony letnie olej rozrząd wydech cały i wile innych części) ale w końcu podjechałem do mechanika na kanał i dwa ząbki ukruszone na przegubie wymieniłem i elegancko co za radość z jazy i hamowania...a wcześniej masakra!!!
Co parę metrów przy hamowaniu przeskakujący pedał hamulca zero hamulców i ten dziwny dźwięk chrobotania parę razy wjechał bym w tyłek innemu autu
Nawet moja dziewczyna to zauważyła i stwierdziła że trzeba to zrobić choć skąpi na maxa inwestycji w autko...
Do kolegi wyżej sprawdź w końcu przeguby dobrze(sale dobrze popatrz") jak trzeba wymień i na pewno bedzie o niebo lepiej
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 23:03   

pon89 napisał/a:
Ja miałem tak samo jak kolega opisuje już od 2 lat jeżdżę z wyciągniętym bezpiecznikiem od ABS
mam pęknięte na przodzie pierścienie i na dołkach się sam włączał uciążliwa sprawa.

gratuluje inwencji... a chyba raczej braku wyobraźni... wiesz o ile metrów wydłuża się droga hamowania bez właczonego układu abs ? przeguby nie są drogie a jazda na uszkodzonych pierścieniach abs`u zakrawa na umyślne ryzyko spowodowania wypadku.
Wymień te przeguby bo jeszcze Ci się coś stanie.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 23:06   

potwierdzam zdanie kolegi z wyżej ja teraz żałuję że tak długo z tym zwlekałem choć jeździłem bardzo mało...sprawdź i wymień bo to na pewno to ryzykujesz bardzo dużo własne życie...
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 03:54   

Koszt wymiany przegubu 60 złotych.U mnie mechanikowi zajeło to 90 minut.
_________________
Przekaż 1 % na mojego syna:
http://dzieciom.pl/podopieczni/13695
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 09:34   

To właśnie ABS wydłuża drogę hamowania. ABS nie służy do skrócenia drogi hamowania tylko do tego aby nie zablokować kół, aby można było skręcić podczas hamowania.
http://www.technikajazdy..../hamowanie-abs/

A pierścienie można pospawać, sam mam tak zrobione i wcale nie trzeba wymieniać przegubu. Normalnie z kanału dosłownie 15 sekund spawania i po bólu. Oczywiście jeżeli tylko masz pęknięty tak jak ja, bo jeżeli już poodpadały ząbki to nic nie zrobisz.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 11:43   

ABS wydłuża trochę drogę na śliskiej nawierzchni, ale pewnie mniej niż hamowanie pulsacyjne. Na suchej skraca i to całkiem sporo.

Wspolczynnik tarcia kinetycznego (gdy powierzchnie trą o siebie) jest mniejszy, niż wspolczynnik tarcia statycznego (gdy stoją względem siebie nieruchomo) i dlatego zablokowane koło hamuje gorzej. W zimie występuje jednak taki efekt, że zablokowane koło może "wryć się" w śnieg i wtedy droga hamowania się skróci bez ABS.

Ale nie ma co się łudzić, że jeżeli ABS "nie pozwala zahamować" to bez tego systemu byłoby dużo lepiej. Auto też jechałoby do przodu, tyle że na zablokowanych kołach.

Jeżeli sprawny ABS włącza się zbyt często to znak że powinniśmy zmienić opony albo jeździć ostrożniej, bo koła często tracą przyczepność i to się źle skończy z ABSem czy bez niego.

Co więcej odłączenie ABS nie powoduje, że samochód nagle zachowuje się jak wersja bez ABS. Samochód bez ABS ma korektor siły hamowania, a model z ABS takiego nie ma! Jak ktoś lubi wpadać w poślizgi przednią osią to może tak jeździć ;)
 
 
palomarcin7 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 21:04   

Ja mam podobny problem- chrobotanie na pedale podczas hamowania. Niedługo jadę do mechanika, cikawe co stwierdzi.. Napisze za kilka dni co jest przyczyną..
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 22:55   

palomarcin7, Ząbki na Pierścieniu ABS pęknięte :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 03, 2011 10:06   

Wydaje mi sie że w przypadku uszkodzenia pierścienia od ABS , kontrolka ABS powinna zaświecic a kolega pisze że nie świeci. Może to kwestia wyczyszczenia pierścieni, czujnika ABS albo jego wyregulowanie ( odległość od pierścienia )
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r45]Sprzęgło - dziwne objawy
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Czw Kwi 28, 2011 16:13
karooo
Brak nowych postów [400 1.6] 1998r gotuje sie dziwne objawy
turus161 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Gru 21, 2011 13:41
sobrus
Brak nowych postów [420 Si] dziwne objawy predkosciomierz wariuje
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 24, 2010 07:05
chrupol
Brak nowych postów [R400] Po HGF, dziwne objawy z obrotami
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lis 14, 2008 14:18
Paul
Brak nowych postów [R400] dziwne objawy przy odpalaniu
korenko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 07, 2012 09:37
korenko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink