Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich zainteresowanych.
A wiec tak jak w temacie brakło mi pomysłów na odpowietrzenie układu, czytałem sporo rad na temat odpowietrzania hamulców w rowerku bo nie jestem jedynym który ma z tym problem. Niestety nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi.Problemy zaczeły się gdy wymieniłem gumki spod zbiorniczka i przy okazji na tłoczku pompki ( jedna była pęknięta i uciekał mi płyn) no i po zmontowaniu wszystkiego do kupy zabrałem się za odpowietrzanie. Może opisze sposoby i rady z jakich skorzystałem przy odpowietrzaniu by nie powielać prób jakie już przeprowadziłem :
Odpowietrzanie
-PT,LT,PP,LP
-PT,PP,LT,LP
-PT,LP,LT,LP
Odpowietrzałem również pompę przed odpowietrzaniem kół jak i po próbie odpowietrzenia. Jedyne co zauważyłem to że da się odpowietrzyć PT i LP natomiast kiedy biorę się za LT i PP to tak jakby nie było ciśnienia po mimo pompowania pompki płyn raczej wycieka grawitacyjnie a nie pod ciśnieniem. Podobna sytuacja jest na pompce kiedy odkręcam przewód ciśnieniowy ten bliżej serva ( chyba 1 sekcja ale nie jestem pewien ) to płyn wystrzeliwuje pod ciśnieniem natomiast drugi wężyk gdy odkręcam płyn z niego wycieka nawet jak się pompuje ale bez ciśnienia. Pompka była rozbierana i wymieniane były w niej uszczelki później było wszystko złożone w odpowiedniej kolejności. Gdy zauważyłem że z 2 sekcji płyn tylko wycieka a nie leci pod ciśnieniem zdemontowałem pompkę i jeszcze raz sprawdziłem czy wszystko jest dobrze założone, jest ok. Przy sprawdzaniu na sucho czy daje ciśnienie wszystko wyszło ok. Może macie jakieś pomysły lub co bym mógł jeszcze sprawdzić. Chciałem tylko powiedzieć że hamulce działały wcześniej bez zarzutu a auto od momentu wyjęcia pompki nie było ruszane, auto jest bez ABS-u. Prosze o rade może ktoś z was spotkał się z taka usterką i wie jak sobie z nią poradzić i podzieli się tą cenną informacją
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 23, 2011 14:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi se że powinieneś jednak dokładniej sprawdzić pompkę, co to znaczy że daje ciśnienie na sucho?
Popychacz pompy działa na tłoczek pierwszej sekcji jeśli jest ciśnienie to wytwarza ono nacisk na tłoczek drugiej sekcji, jeśli nie będzie ciśnienia na drugiej tzn. że uszczelnienia nie trzymają np. z powodu zużytego cylindra pompy.
Daj sobie spokuj z regeneracją pompy załóż sprawną.
Dziś odpowietrzałem hamulce i prawie się wszystko udało poza kołem PP tak jakby pompka nie mogła napompować. Kiedy zrezygnowany po długim pompowaniu bez widocznego efektu złożyłem koło by przestawić auto wsiadajac okazało sie że hamulec jest twardy tak jak powinien być wiec postanowiłem się przejchechać co sie okazało podczas jazdy pedał zaczął twardnieć coraz bardziej a hamulce ( ale tylko z przodu ) zaczeły zaciskać sie coraz mocniej ledwo udało sie wrócić czym to może byc spowodowane tym że nie odpowietrzyłem jednego koła czy może coś innego sie porobiło
Może to być spowodowane brakiem luzu między popychaczem serwa a tłoczkiem pierwszej sekcji pompy hamulcowej. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przez popychacz serwa powoduje nacisk na tłoczek pompy.
Również pedał hamulca może nie mieć jałowego skoku. Jeśli przed naprawą pompy takie objawy nie występowały to chyba jednak coś nie tak z montażem pompy.
Dziś oddałem auto do mechanika zobaczymy co on powie na to co sie działo z tymi hamulcami nie wykluczam że bede zakładał nową pompe ale o tym dowiem sie jutro.
Kolego, polecam lekturę Rave, gdzie wyraźnie jest napisane, iż odpowietrzanie hamulców należy przeprowadzać na włączonym silniku i nie zaciągniętym ręcznym.
Wszędzie co czytam to na zgaszonym jest napisane niewiem skąd żeś wyciągnął takie informacje
U mnie dopiero odpowietrzenie przy zapalonym silniku pomogło (jak kupiłem auto był tak zapowietrzony że powoli pedał wpadał prawie do podłogi). Ale tu akurat jest zwalona pompa - złe/źle założone uszczelki i nie dość że nie daje ciśnienia (jak kolega napisał ledwie leci) to jeszcze nie odpuszcza hamulca... odpowietrzanie pomoże tyle co umarlemu kadzidło...
Bordos, Rave to nie biblia wiem bo robilem u siebie Kolego
[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 23:11 ]
Wszędzie co czytam to na zgaszonym jest napisane niewiem skąd żeś wyciągnął takie informacje
Rozumiem, że robiłeś i działało. Bo teoretycznie powinno działać i na zgaszonym i na zapalonym. Ja odpowietrzałem na zapalonym zgodnie z kolejnością z Rave i działają .
Oczywiście, że Rave to nie biblia, ale jednak ktoś kto to tam napisał, raczej wiedział co robi.
Ale w tym temacie raczej problemem nie jest odpowietrzanie tylko sama pompa, z którą coś jest nie do końca tak jak trzeba.
Nówka, firmy TRW to wydatek 300 zł, więc tragedii nie ma - a hamulce, jak wiadomo, dobra rzecz
Witam,
odebrałem auto od mechanika mówił że w pompie nic nie ruszał tylko dobrze przeczyścił układ hamulcowy mówił że był strasznie zagluciały. Jak narazie jest lepiej niż było co prawda koła tak jakby stawiały mały opór i grzeją sie troche felgi ale to najprawdopodobniej wina nowych klocków. Przed zabiegiem u mechanika było niemożliwe przejechanie 3-4 km. bez zatrzymywania się bo tak zaczynały trzymać hamulce teraz bez problemu da sie przejechać. Co najważniejsze zjeżdzajac z gorki nie musze wrzucać biegu teraz moge zjechac wrzucajac luz hehe.
[ Dodano: Pią Lip 08, 2011 10:41 ]
Witam, mam jeszcze takie ptanie czy przy odkrecaniu pompy hamulcowej od serwa ( bez odłączania od niej przewow ) da sie zapowietrzyć układ?? Wczoraj odkrecilem pompe zeby zwiekszyc luz hamulca i teraz zrobil sie miekki pedal jakby byl zapowietrzony. Dodam że na wylaczonym silniku jak sie troche podpompuje to robi sie twardy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum