Wysłany: Pią Cze 24, 2011 16:58 [R400] cięgno turbiny oraz przyspiesza w kratke.
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam mam takie pytanie. W jakiej pozycji powinno być ustawione cięgno od turbiny. U mnie jest skręcone na maxa do końca gwintu. Co daje skręcenie cięgna i jego rozkręcenie. Jaka jest pozycja optymalna?? Druga sprawa to autko raz przyspiesza dość odczuwalnie a za drugim razem już nie tak efektownie. Co to może być?
Ostatnio zmieniony przez baton0072 Pią Cze 24, 2011 18:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 24, 2011 16:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Temat poprawiony... Szukałem ale doszukałem się o wszystkim i o niczym ... Jedyne obserwacje związane z cięgnem to to , że przy pozycji max skręconej turbina rusza no ucho od ok 1400obr. , po rozkręceniu do ok 0,5, 0,6 mm gwintu odczuwalnie później się załącza jakoś 2tys... różnica w mocy żadna ... Ciekawi mnie tylko fakt , dlaczego przyspieszenie raz jest odczuwalnie (lekkie wciskanie w fotel) a zaraz nie odczuwalne ... węże od od turbo wydaja się być ok. jedynie ten co wychodzi po prawej stronie od turbiny którym jest dostarczane pow z filtra jest brudny od oleju. Wąż intercoolera wydaje się być ok. Co radzicie?
Ok. Ustawiłem cięgno tak jak było na samy początku. A co do tych różnych przyspieszeń wydaje mi się , że coś jest z przepływką ... wydaje mi się , że po odpięciu wtyczki auto lepiej się wkręca na obroty. Wiem na pewno , że ta blaszka na przepływomierzu jest odchylona w bok tak jakby była złamana, ale auto nie ma jakiejś kolosalnej różnicy w spalaniu , na 30l w mieście robię ok460km, wiec nie wiem do końca czy to ta przepływka.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Wto Cze 28, 2011 06:36
Przepływomierz w tym silniku steruje tylko zaworem EGR wiec nie ma wpływu na przyśpieszanie może zawór jest zabrudzony i się zacina.
Poczytaj o zaworze,ewentualnie go zaślep.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Ostatnio zmieniony przez Koju Wto Cze 28, 2011 06:45, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sro Cze 29, 2011 17:33
baton0072,pisałem już wyżej że przepływomierz steruje tylko zaworem EGR.
Jeśli masz zawór zaślepiony to możesz przepływkę wywalić całkiem bo nie jest potrzebna
Przeczytaj jeszcze raz na czym polega działanie przepływomierza w tym silniku.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum