Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si Lux] Odłączenie akumulatora na dłużej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si Lux] Odłączenie akumulatora na dłużej
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 07:27   [R420 Si Lux] Odłączenie akumulatora na dłużej
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.
Ponieważ mój R na razie nie jeździ i nie wiem kiedy zacznie jeździć, postanowiłem odłączyć akumulator, coby się nie rozładował.

Jednak przeczytałem właśnie, że może to powodować później jakieś problemy typu rozkodowanie immo czy coś w tym stylu i mogę potem nie odpalić auta... Czy to prawda?

I czy Wy też tak macie, że po odpięciu i podłączeniu akumulatora immobilizer cały czas piszczy i nawet przyciskanie przycisku nie pomaga, trzeba mimo wszystko zamknąć drzwi pilotem, otworzyć i wtedy dopiero przyciśnięcie przyciska pomaga?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 04, 2011 07:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 07:30   

prawda, należy później zsynchronizować pilota, jak to zrobić poszukaj tematów na forum bo jest sporo na ten temat
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 11:26   

ArekL napisał/a:
może to powodować później jakieś problemy typu rozkodowanie immo czy coś w tym stylu


Imo się nie rozkoduje (ma stałą pamięć niezależną od zasilania) natomiast po odłaczeniu aku trzeba jak napisał szoso420 zsynchronizować piloty.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 13:28   

O tym wiem, ale ja nigdy nie synchronizuję i działa... Jeśli za prawidłowe działanie uznaje się, że na nowej baterii łapie do 50 cm od auta.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 16:26   

Jeśli nie będziesz synchronizował pilota po wymianie baterii to będziesz miał zasięg właśnie ok 50 cm. Jeśli będziesz stosował się to wytycznych, czyli synchronizacja to zasięg zwiększy się do kilku metrów. Oczywiście wszystko zależy jaki masz rodzaj pilota: 3TXA, 3TXB lub 17TN czy jakoś tak. W dwóch pierwszych zasięg na nowej baterii po synchronizacji pilota wynosi ok 5 metrów. W trzecim przypadku do kilkunastu metrów.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 08:20   

Czy niezsynchronizowanie niesie za sobą jeszcze jakieś inne skutki oprócz zmniejszonego zasięgu?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 08:33   

des napisał/a:
Jeśli nie będziesz synchronizował pilota po wymianie baterii to będziesz miał zasięg właśnie ok 50 cm

pilot po wymianie baterii bez synchronizacji nie powinien w ogóle działać a to że działa tyle że na 50cm to bajka :wink:
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 12:21   

ArekL napisał/a:
Czy niezsynchronizowanie niesie za sobą jeszcze jakieś inne skutki oprócz zmniejszonego zasięgu?

Nie.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Stanislaw 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 188
Skąd: Francja

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 13:35   odlaczenie aku

Witam, nie wiem jak to wyglada w innych Roverkach,ale ja odlaczyle i wyjalem akumulator na 2 dni,czyscilem go,posprawdzalem poziom elektrolitu itp. Po wlozeniu do auta zapalil normalnie,wszystkie wskazniki na liczniku ustawily sie w prawidlowych pozycjacj,immo dzialalo bez problemu,wszystko jest ok.Nie wiem na czym polega strach przed takimi zachowaniami,podobnie bylo z wymianami baterii w pilotach,zadnych zamykan drzwi ,otwieran,po prostu wyjalem w domu baterie wlozylem nowa,poszedlem do auta,odpalilem itd. zadnych synchronizacji,mysle ze producent przewidzial w tych systemach elektroniki takie sytuacje kiedy pada aku lub trzeba wymienic baterie w pilocie bez potrzeby posiadania certyfikatu wyzszej uczelni by to zrobic,nie kazdy uzytkownik Rovera musi byc technikiem.
Pozdrawiam
_________________
Stanislaw
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 13:37   

Stanislaw, nikt sobie tego z palca nie wyssał że immo blokuje auto po wyjęciu akumulatora, ja potwierdzam że tak jest, to samo z wymianą baterii pilota
 
 
Stanislaw 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 188
Skąd: Francja

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 13:50   

Starajac sie zachowywac tak jak pisza koledzy z forum w sprawach pilotow nie dawalo to efektu,natomiast moje zachowanie,powiedzmy troche nieprofesjonalne nie powodowalo zadnych skutkow ubocznych,typu auto nie zapalilo,immo go blokowalo itd, wiem ze wymogi producenta a zycie to dwie inne sprawy,majac VW T4 tez nie wolno bylo odlaczac aku bo liczniki komputer itd,odlaczalem i nic sie zlego nie dzialo,mysle ze czasem obawy przed czyms czego nie do pelna jest sie swiadomym wiedza techniczna rodza takie pytania i tamaty
_________________
Stanislaw
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 14:03   

Stanislaw napisał/a:
mysle ze czasem obawy przed czyms czego nie do pelna jest sie swiadomym wiedza techniczna rodza takie pytania i tamaty

jakie obawy?
to jest fakt, że wyjęcie aku blokuje immo a ty starasz się to podważyć, w tym przypadku producent sobie tego nie wymyślił
nie wiem dlaczego u ciebie w 45 jest inaczej, to jest temat o 400 i w niej tak jest jak napisałem tu i wyżej
http://www.roverki.pl/zro...serii-400-.html
to też jest prawda
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 15:48   

Potwierdzam, w mojej 416 trzeba synchronizować. Może od któregoś rocznika synchronizacja jest już automatyczna?
 
 
Stanislaw 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 188
Skąd: Francja

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 16:21   

szoso fakt nie zwrocilem uwagi ze to temat w 400 setce,ja niczego nie podwazam ja opisalem jak to dzialalo w moim aucie,byc moze w 45 jest to inaczej
Nie neguje zadnych opini kolegow ws, technicznych,sa o wiele bardziej doswiadczni ode mnie,i bardzo sobie ich opinie cenie,opisalem tylko zachowanie mojego auta po rozlaczeniu aku i wymianach baterii w pilotach.
Pozdrawiam
_________________
Stanislaw
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 16:33   

W mojej 400-ce nie muszę nic synchronizować,czy odpinam aku czy też wyjmuję baterie pilot pracuje tak jak pracował.
Pilot Lucas 3TXB
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 17:12   

Ja również po odłączeniu aku nie muszę synchronizować pilota, a immo na pewno mam włączone. Tylko jak przekręcę na pozycje zapłonu to raz zapipczy i pilot jest już synchronizowany. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 17:19   

Stanislaw, a może masz wycięty immo?
Ja też się nigdy nie przejmowałem synchronizacją, baterię raz wymieniałem profilaktycznie, chyba wtedy musiałem 4 razy nacisnąć przycisk zamykania czy coś takiego, żeby zaskoczył natomiast zasięg jak był 50 cm od auta tak dalej jest...

Po rozłączeniu akumulatora tak jak napisałem wyżej nie da się odpalić nawet wciskając przycisk na pilocie, cały czas piszczy immo, trzeba wysiąść, zamknąć drzwi pilotem, otworzyć i nawet jeśli znowu zapiszczy to już da się wyłączyć i odpalić.

Jeszcze przy okazji mogę zapytać o taką rzecz, czy to jest normalne, podejrzewam, że tak:
1 scenariusz:
Kiedy wysiadam, zamykam drzwi pilotem, otwieram, wsiadam, przekręcam kluczyk - jest normalnie.
2 scenariusz:
Kiedy jednak wysiądę i nie zamknę drzwi na pilota, a potem wsiądę i przekręcę kluczyk to będzie piszczał i muszę przycisnąć przycisk na pilocie.

Ja to sobie tłumaczą tak, że w momencie zamknięcia drzwi pilotem i otwarcia immo "wie", że przyszedł właściciel z pilotem i próbuje odpalić, natomiast w momencie kiedy nie zamykaliśmy drzwi pilotem tylko zostawiliśmy autor otwarte, wsiadamy i przekręcamy kluczyk to immo "nie wie" kto tak naprawdę wsiał i dlatego blokuje.

Czy dobrze to sobie tłumaczę? Tak ma być?
I poboczne pytanie: chyba to w instrukcji czytałem, że przy dobrym pilocie, dobrej baterii itp. nawet przy drugim scenariuszu nie będzie piszczał, bo pilot sam wyśle kod do immo (równoznaczne z przyciśnięciem przycisku) a w przypadku np. słabej baterii pilot nie wyśle i dlatego trzeba wcisnąć (tak jak ja). W związku z tym, że u mnie piszczy i muszę przycisnąć - świadczy to właśnie o tym, że mam niezsynchronizowanego pilota?

Trochę namieszałem, ale kto się wczyta to zrozumie ;)
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 00:24   

Potwierdzam powyższe słowa szoso- za każdym razem jak wyciągam aku- muszę zsynchronizować pilota.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 02:22   

ArekL napisał/a:
Kiedy wysiadam, zamykam drzwi pilotem, otwieram, wsiadam, przekręcam kluczyk - jest normalnie.

Zgadza się.
ArekL napisał/a:
Kiedy jednak wysiądę i nie zamknę drzwi na pilota, a potem wsiądę i przekręcę kluczyk to będzie piszczał i muszę przycisnąć przycisk na pilocie.

Ja to widzę tak, (napisz czy dobrze rozumiem):
wysiadasz, zamykasz drzwi kluczykiem, potem otwierasz drzwi także kluczykiem i przy próbie odpalenia piszczy immo? Wg mnie nic nie powinno piszczeć, bo przecież pilot komunikuje się z immo. W pilocie jest zapisany kod i taki sam jest w immo. Przy próbie odpalenia immo sprawdza kod z pilotem i jeśli jest zgodny nie będzie piszczał bo niby z jakiego powodu. No chyba, że masz słabą baterie w pilocie, to wtedy owszem.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 06:39   

des napisał/a:
Wg mnie nic nie powinno piszczeć

u mnie też piszczy, u brata w 400 też tak jest
des napisał/a:
bo przecież pilot komunikuje się z immo

sam nie, tylko jeśli naciśniesz przycisk na pilocie
pilot jajko sam komunikuje się z immo ale on jest w nowszych R i MG http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=950
poszukajcie informacji na ten temat bo ja w pracy nie mam dostępu do instrukcji obsługi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Ładowanie akumulatora
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 30, 2007 20:48
truten23
Brak nowych postów [R420] Uruchamianie po wymianie akumulatora
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Wto Lis 20, 2007 20:05
sTERYD
Brak nowych postów [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
anikogr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Czw Sty 28, 2010 16:36
greg-si
Brak nowych postów [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Paź 13, 2012 21:12
haxigi
Brak nowych postów [R45] Problem z odpaleniem gdy auto dłużej postoi
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Czw Kwi 03, 2008 20:17
snake0908



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink