Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
mam pilne pytanie: czy do rovera 600 pasuje mechanizm zmiany biegów z innego samochodu? ponoć mam to rozwalone i muszę szukać na wymianę. Będę wdzięczna za jakąś radę. Z góry dziękuję.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 06, 2011 14:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mnie dziś rano na mieście przywitała podobna niespodzianka, nagle trzasnęło - szarpnęło i po jeździe, biegi wchodzą a auto nie współpracuje, na 90% sprzęgło do wymiany
ale cóż nowe auto nie jest, a dobrze że na mieście 2km od domu a nie na wakacjach hen hen daleko
konkretnie odpowiadając nie wiem czy on innego będzie pasowało, ale wiem że jeśli coś ze skrzynią to mniej chętni są mechanicy aby to naprawiać, raczej taniej wychodzi kupno używki z innego rovera, oczywiście nie wiem dokładnie jaką Ty masz sytuacje,
Sprzęgło w porządku raczej, bo reszta biegów wchodzi. Teraz nie działa w ogóle piątka, a jedynka czasem ma humory. Nic nie trzasnęło, tylko mi stuka drążek zmiany biegów.
Jednak to sa tuleje przy skrzyni biegów , sa wyrobione popekały plastiki opisywalem kiedys ten problemn ,wpisz wyszukiwarce "drazek zmiany biegów"cos takiego jest tam wiele opcji jak mozna zaradzic problem mialem to samo ,poszedlerm tdo tokarza i wyrobile 2 nowe tuleje koszt okolo 20 zł ,wjedz na kanal i zobacz jest taki drazek łączący sie z skrzyni a biegów czy jest luzny jak luzny to srawa murowan ze to sa tuleje.
Bez zdejmowania możesz co najwyżej sprawdzić tą tulejkę pod drążkiem zmiany biegów. Ewentualnie poprzez ruszanie możesz stwierdzić czy na krzyżaku też jest duży luz. Ale żeby dokładnie to obejrzeć raczej musisz ściągnąć osłonę. To jest chwila roboty, kilka śrub.
Byłam u innego magika-mechanika, potwierdził, że ten mechanizm jest połamany. PanzerMajer , szukałam Twojego postu, ale nie znalazłam. Inna sprawa, że nie potrafię sama robić przy samochodach, więc nie wiem, czy mi to pomoże. Mechanik mi teraz coś tam pospawał, na razie mniej więcej działa, ale to tymczasowe, i tak muszę szukać części. A do roverków jak wiadomo nie tak łatwo znaleźć...
[ Dodano: Nie Lip 10, 2011 15:20 ]
A czy ktoś wie może, czy ten mechanizm zmiany biegów różni się dla benzyniaków i dla diesli?
A czy ktoś wie może, czy ten mechanizm zmiany biegów różni się dla benzyniaków i dla diesli?
wydawać by się mogło, że tak bo benzyna ma dłuższe przełożenia, wyższy zakres obrotów więc i chyba mechanizm musi inny być, ale niech wypowie się ktoś inny dla utwierdzenia
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lip 10, 2011 21:22
Miałem również problem z latającym drążkiem. Kiedyś mi pękł w okolicy krzyżaka i również był problem z piątka - ponad 250km zrobione na czwartym biegu - musiało się akurat to wydarzyć w czasie trasy... złośliwość rzeczy martwych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum