Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
mam jedno pytanie czy wie ktos moze jakiej mocy jest rozrusznik denso w cdt
bo wlasnie swoj odebralem od mechanika i zachowuje sie tak jak przed naprawa
a mianowicie pobiera ok 170 amper, wydaje mi sie ze troche za duzo...
przez co auto troche gorzej pali, takie mam wrazenie
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 07, 2011 23:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 07, 2011 19:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lip 07, 2011 21:31
PD,trochę mnie zaskoczył twój prąd rozruchu. Nie mam czym zmierzyć u siebie,ale kilka lat temu mierzyłem w firmowym citroenie 1,9d i prąd oscylował w pobliżu 210-220 A w ciepłym dniu.
Wszystko zalęży jak mierzysz. W dieslu w początkowej fazie prąd skoczy nawet do 400A, potem jak już równo kręci to prąd się stabilizuje do jakieś 150-250A.
ja sprawdzalem to miernikiem cengowym, odpialem pompke prze silniku i krecilem
rozrusznikiem przez kilka sekund... dodam ze byl to cieply dzien.
dziekuje panowie za szybka odpowiedz no i teraz nie bede sie tym przejmowal
ale faktem jest ze poprzedni roverek mi lepiej palil chociaz mial wiekszy przebieg...
Pietia
jak wpisalem na googlach denso 228000-7801 to wyskakuje mi ze ma 1,2kw...
a skad masz info ze ma 2 kw?
pozdrawiam
andrzej
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Witam, poruszę trochę ten temat bo mam problem. Wymieniłem aku i po ok 2 tyg. dalej się dzieją cuda z odpaleniem mego R. Słychać tylko "cyk" i tyle. byłem na teście(aku + ładowanie i takiem tam....) i wykazało, że wsio OK tylko podczas odpalenia pobiera 250A(silnik benz. 2.0 V6). Mój mechanik powiedział, że to stanowczo za dużo, dodam, że autko było rozgrzane i temp. na zew. + 14*C. Myślę, że rozrusznik do wyciągnięcia i na stół do regeneracji. Jak Wy macie jakieś inne pomysły i doświadczenia to chętnie posłucham. Bo dziś rano to już klapa, całkiem padł a na pych palić nie będę.
[ Dodano: Wto Paź 23, 2012 16:24 ]
a jeszcze jedna sprawa. z dopasowaniem szczotek jakby co to nie ma problemu i z czego dopasować te BLASZKI co czytałem, że się najczęściej wypalają
Witam. domel101 - cykanie o którym piszesz to "bendiks" (sprzęgło jedno kierunkowe) charakterystyczny odgłos cykania wyrzucanego bendiksa przez automat (elektromagnes) na wieniec koła zamachowego. Poniżej foto:
Gdy rozrusznik jest sprawny w tym momencie zaczyna się obracać i uruchamia silnik. Natomiast gdy słychać tylko „cykanie„ i cisza, nic się nie dzieje, to rozrusznik do przegladu-naprawy, musisz go wybudować, na nim jest metalowa puszka zwana automatem – to elektromagnes z grubym stykiem w środku. Jak ten styk nie kontaktuje to rozrusznik się nie obróci. Przy okazje sprawdzić cały rozrusznik.
Jeżeli chodzi o pobierany prąd to nie jest tragedia, rozrusznik potrafi tyle zeżreć. Dawno temu robiłem testy na rozruszniku fiata 125, zahamowany rozrusznik pobierał 570A.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Paź 27, 2012 21:21
Potwierdzam to z autopsji.
Dodam,że w tzw. automacie jest zwora,która uruchamia sam "silnik" rozrusznika i kiedy jej styki są zużyte,to po prostu d**a- nie obróci. Często pomaga oczyszczenie styków.
Jeśli jednak rzeczony rozrusznik kręci i pobiera tak duży prąd,to jeszcze sprawdziłbym łożyskowanie.W fiatach,żukach,nysach, itp. często powodem problemów były panewki rozrusznika.
Wiedzę tą czerpię z moich poprzednich "złomów" i nie sądzę żeby w R75 było inaczej.
Witam
U mnie ostatnio pojawiły się objawy jak opisane wyżej:Cykanie i nie kręci.
Wymontowałem dzisiaj rozrusznik ale nie specjalnie znam się na tym.
Może ktoś opisać jak dokładniej sprawdzić ten automat.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Gru 08, 2012 21:08 ]
Temat rozwiązany - tak jak podpowiadali koledzy padł automat.
Próbowałem dokupić styki, ale znalazłem używany kompletny rozrusznik za 49 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum