Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Ostatnio natrafiłem na kilka tematów dotyczących Immobilizera i wszędzie odpowiedzi są, że odblokować to można tylko za pomocą T4. I tak się zastanawiam jak w takim razie jest możliwa kradzież naszego poczciwego samochodu....Coś mi się nie chce wierzyć żeby w Polsce był jakiś złodziej który ma w posiadaniu testbooka i targa to z sobą ...Czy może jednak mają oni jakiś tajemniczy sposób?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 07, 2011 23:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co do kradzieży samochodów ogólnie - złodzieje, Ci profesjonalni, rozbroją Ci praktycznie każdy samochód, i to w czasie kilku-kilkunasto sekundowym. Tylko nie warto bawić się w kradzenie Roverków, już chyba prędzej MG, ale wartość nie jest za duża, a chodliwość przeciętna... Przykładowo obecnie na Alledrogo żaden z wystawionych R/MG nie przekracza ceny 30 tys... Roverka jeśli kraść, to chyba tylko na chamca - odpiąć akumulator, na lawetę, i na części. Ale chyba nie warto... Tyle Golfów, Passatów, A4 i A6 jeździ po Polsce, i to je właśnie wg. rankingu najczęściej kradziono w 2010...
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Nie chodzi mi o kradzież teraz kiedy samochód wart jest 10 tys ale o kradzież 10 lat temu.....koledze mojego ojca ukradli właśnie 200 jakieś 10 lat temu i płacz był straszny.
No to skoro "profesjonalny" złodziej rozbraja każdy samochód w kilka sek. to musi być jakiś sposób obejścia tego T4....skoro on (najczęściej samouk) umie to dlaczego profesjonalny i legalny Pan zajmujący się uruchamianiem aut nie może? Nie wierze w to że gildia złodziej strzeże swoich tajnych sposobów i nikt ich nie zna
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 22:10
flapjck1 napisał/a:
nagrywaja sygnal z pilota ) i w ten sposob symuluja pilota
To było daaawno temu jak piloty generowały stały kod. Teraz przy kodach zmiennych generowanych wg różnych algorytmów nie da się tak zrobić. Ale są inne sposoby. Trzeba tylko wiedzieć co z czym i gdzie połączyć. Na forum nie będę opisywał jak w prosty sposób mozna obejśc układ zabezpieczeń w R ale da się.
Co do droższych aut - złodzieje po prostu kupują samochód, rozbierają układ elektroniki na "części" i opracowują technologię unieszkodliwiania zabezpieczeń. A później już tylko ćwiczą aby robić to w jak najkrótszym czasie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Co do droższych aut - złodzieje po prostu kupują samochód, rozbierają układ elektroniki na "części" i opracowują technologię unieszkodliwiania zabezpieczeń. A później już tylko ćwiczą aby robić to w jak najkrótszym czasie.
Heh, gdzieś słyszałem historię jak rozbito któryś gang, że wśród kradzionych i rozebranych autek było świeżo kupione BMW bodajże (legalne!!) rozebrane praktycznie na części - właśnie po to, żeby na nim ćwiczyć sposoby rozbrajania zabezpieczeń
Tak naprawde nie ma dobrego systemu zabezpieczeń. Są tylko takie które bardziej utrudniają zadanie i do tego to się sprowadza Do tego dochodzi kwestia bledow ktore sami popelniamy. Mojej matce podprowadzono Seata Toledo z zainstalowanym systemem BBS (system bolkady hamulców - ponoć bardzo skuteczny). I co z tego skoro matka zostawila autko w serwisie (nie autoryzowanym - jak sie okazalo potem juz mieli do czynienia z policja w kwestii niewiadomego pochodzenia czesci) razem z kluczykiem do rzeczonego systemu i instrukcją jak odblokowac . Potem jej powiedziano, że prawdopodobnie klluczyk zostal dorobiony i przyczepiony przy nadkolu - czesta praktyka. Coz - mozna powiedziec ze sama troszke sie przyczynila do powodzenia kradziezy.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Lip 10, 2011 21:08
greg-si napisał/a:
Sama definicja algorytmu daj możliwość znalezienie schematu w jaki sposób generowane są kody.
Tak. To się zgadza. Jest tylko jedno małe ale.. W momencie programowania pilota do immobilisera i alarmu dane pilota z jego częścią kodu zgodnie z algorytmem wpisywane są do komputera imo. Wprowadzenie złej części sekwencji w danym momencie powoduje częściową blokadę imo i dlatego po kilkukrotnym naciśnięciu pilota poza zasięgiem samochodu trzeba przy otwieraniu auta przycisk na pilocie nacisnąc co najmniej 2 razy aby imo rozpoznało kod pilota i zsynchronizowało czasowo zgodnie z algorytmem.
Oczywiście można by było wykonać super komputer, który na podstawie algorytmu próbował by dopasować w czasie i przestrzeni kod do imo tylko, że mało się to opłaca. Prościej załadowac auto na lawetę i w garażowym zaciszu podpiąć się kompem diagnostycznym.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum