Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Lampa - europejska czy angielska? Zdjęcia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Lampa - europejska czy angielska? Zdjęcia
Autor Wiadomość
tomek200791 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 23
Skąd: Konin/Poznań



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 21:42   [R600] Lampa - europejska czy angielska? Zdjęcia
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Kupiłem dzisiaj na giełdzie lampę do Rovera 600. Powiedziano mi, że jest to wersja europejska. Jednak czytając wyjaśnienia na forum o tym jak odróżnić, zaczynam się zastanawiać, czy na pewno to europejska. Może ktoś mi powiedzieć jaka to jest?
http://imageshack.us/phot...0110710143.jpg/
http://imageshack.us/phot...0110710144.jpg/
http://imageshack.us/phot...0110710145.jpg/
http://imageshack.us/phot...0110710147.jpg/
Na ostatnim zdjęciu próbowałem uchwycić informacje, ale niestety nie widać. Dokładnie jest tam:
Kod:
01 1b          01 A          04     HCR
<---           <---                 --->
        E1 (w kółku)      25
27022
27021
301-236 112-01

Proszę o pomoc i z góry dzięki. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez tomek200791 Nie Lip 10, 2011 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 10, 2011 21:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 21:50   Re: [R600] Lampa - europejska czy angielska? Zdjęcia

to jest lampa z anglika nie trzeba czytać oznaczeń widać po przetłoczeniach na szkle :ok:
 
 
 
tomek200791 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 23
Skąd: Konin/Poznań



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 22:09   

Ehh, oszukali mnie...
I z taką lampą nie można jeździć w Polsce? Nie da się jakoś w łatwy sposób jej przerobić? Coś kiedyś widziałem, że ktoś pisał, że są sposoby na przerobienie, ale nie napisał jakie.

EDIT: w pierwszym poście źle napisałem. Powiedzieli mi, że to europejska... Już poprawiłem.

[ Dodano: Nie Lip 10, 2011 23:09 ]
A jeszcze mam takie pytanie. Czym dokładnie w budowie różni się wersja angielska i europejska? Czy tylko kloszem, czy czymś jeszcze? Bo mam starą uszkodzoną lampę europejską, w której klosz jest cały i nie wiem, czy będzie się dało z tych obu zrobić sprawną europejską? Czy może całe odblaski też są inaczej ułożone i nic nie poradzę?
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 00:24   

Jest to lampa od angola.
Nie da się przerobić, żądaj zwrotu gotówki.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 00:26   

lampa ze zdjęć to anglik ja przekładałem klosz z europy do angielskiej lampy i wszystko było ok diagnosta ustawił światła bez problemu więc jak masz cały klosz to przełóż i bedzie po problemie
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 00:45   

A co z odblysnikiem swiecacym w druga strone?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
tomek200791 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 23
Skąd: Konin/Poznań



Wysłany: Pon Lip 11, 2011 11:26   

No właśnie, na pewno jest różnica w odbłyśniku? Cytując wypowiedź z tego tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=485112
faecd napisał/a:
Zakladajac lampe UK i jezdzac po EU oslepiasz innych. W R600 klosz stanowi pryzmat. Wiec z angielskiej lampy przyda Ci sie wszystko oprocz klosza!


[ Dodano: Pon Lip 11, 2011 12:26 ]
Albo jeszcze w innym wątku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=26613
Mazak napisał/a:
Apropo tematu dobrze zrozumialem ze lampy od anglika roznia sie tylko kloszami czy jeszcze czyms??
i odpowiedź
NEOSSS napisał/a:
Roznią się kloszami a dokładnie wrąbkami w szkle-trójkątami... Można wypolerować szkło i wsadzić soczewkę by skupić światło, koszt przeróbki ok. 300zł

Perez, jesteś pewien, że ten odbłyśnik się różni, czy tylko tak podejrzewasz?
 
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Pon Lip 11, 2011 13:52   

Tu macie zdjęcia poklazujące jak rozpoznać angola a jak europejczyka ;)
LINK

A co do "przeróbki" to możesz spróbować zasłonić chyba prawą [siedząć w aucie] stronę oprawki żarówki. Użyj jakiejś odbijającej światło blachy. To jest rozwiązanie bardzo tymczasowe, osłabiasz świecenie lampy ale nie oślepiasz innych i tak bardzo nie widać, jak stoisz np za innym autem, że masz angielskie lampy. Przeglądu to i tak nie przejdzie ale na chwilę jak nie masz wyjścia można spróbować.

Ale najlepiej kup jak najszybciej poprawną lampę... ;)
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 18:06   

Perez napisał/a:
A co z odblysnikiem swiecacym w druga strone?

tego to ja nie wiem mówię tylko co zrobiłem i że na stacji diagnostycznej normalnie ustawili mi światła bez żadnego problemu więc nie wiem tak naprawdę czy jest jakaś różnica w odbłyśniku :roll:
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
tomek200791 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 23
Skąd: Konin/Poznań



Wysłany: Sob Lip 16, 2011 18:30   

OK, dzięki. Ciężko było znaleźć wersję europejską w przystępnej cenie, więc jednak zostawiłem tego anglika (żądając częściowego zwrotu pieniędzy od sprzedawcy) i będę jutro zamieniał klosz na europejski i montował tą.

Tylko teraz pojawia się kolejne pytanie odnośnie montażu:
Czy ma znaczenie ustawienie poziomu regulacji świateł w kabinie (0-3) podczas montażu? Czy muszę montować na takim samym poziomie, na jakim reflektor był wcześniej demontowany? Wydawać by się mogło, że jeżeli np. było wymontowywane na 3, a zamontuję na 0, to jak zmienię później w kabinie na 1, to lampa będzie próbowała się obniżyć, a już jest w najniższym położeniu. Czy będzie w takim przypadku próbowało na siłę ściągnąć jeszcze niżej i coś się w środku połamie, czy są jakieś zabezpieczenia przed tym i poziom podczas montażu nie ma żadnego znaczenia? Jeżeli ma znaczenie, to w jaki sposób mogę rozpoznać na jakim poziomie był demontowany reflektor?

Wiem, że teoretyczne zawsze powinno się wymontowywać i montować na poziomie 0 i wtedy nie było by tego problemu, ale domyślam się, że mało kto ze sprzedających tego przestrzega.

[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 19:30 ]
OK, sprawa z lampą załatwiona.

Pierwsza sprawa, którą jest zainteresowanych pewnie wiele osób, ale nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie:
Różnica w odbłyśnikach angielskich i pozostałych jest, podobnie jak na kloszach są 2 trójkąty, większy i mniejszy, takie same trójkąty są na odbłyśnikach lamp.

Jako że u mnie stary odbłyśnik był dobry, to wziąłem właśnie odbłyśnik oraz klosz ze starej lampy, a z nowej angielskiej jedynie tył.

Drugie pytanie, na które nikt mi nie udzielił odpowiedzi, to jak jest z poziomem, na którym powinno się montować silniczek. Okazuje się, że nie ma to żadnego znaczenia, bo zaraz po podpięciu silniczka i włączeniu zapłonu wszystko się dostosowuje. Przykładowo, ktoś wymontował na poziomie 2, ja zamontowałem na 0. Włączam zapłon, nic nie ruszam regulacją, a silniczek sam dostosowuje się do poziomu 0.

Tak więc ostatecznie lampa zamontowana, wszystko dobrze i z mojej strony temat zamknięty.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
 
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Sro Lut 29, 2012 14:37   Re: [R600] Lampa - europejska czy angielska? Zdjęcia

Proszę pilnie o pomoc, czy reflektor jest angielski, czy europejski. Sprzedawca zarzeka się, że nie anglik.
Reflektor lewy (przy kierowcy)
Kod:
04     HCR     01A   011b
                                 --->   ---> (strzałki są pod 01A i 011b)
        E1 (w kółku)      20
44507
27021
301-236 111
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Lut 29, 2012 19:05   

Kraj pochodzenia Niemcy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Jaka jest różnica między lampą angielską a europejską
caczek Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Paź 21, 2010 16:34
Mazak
Brak nowych postów [R600] Problem z wyciekiem oleju - zdjęcia
arszenick Rover serii 600, Honda Accord 20 Pią Lip 06, 2007 20:04
Adrian355
Brak nowych postów [R620] Lampa przednia - jak odróżnic EN od EU
Gość Rover serii 600, Honda Accord 12 Czw Sty 10, 2008 20:47
grib
Brak nowych postów [Accord] jaki to typ zacisku ham. tylnego ? Lucas? (zdjęcia)
michal-555 Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Lut 13, 2011 12:29
marcin002
Brak nowych postów [R600] AUTOMATYCZNA skrzynia biegów w R600 i Hondach Accord
czy te same w każdej wersji silnikowej?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Sie 11, 2008 14:05
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink