Wysłany: Sro Lip 13, 2011 17:34 [K-series] VCC w 1.4?
Witam!
Ostatnio głupia myśl naszła mnie, mianowicie czy nie dało by rady zaadoptować mechanizmów zmiennych faz rozrządu do silnika o pojemności 1.4
Tzn czy wałki rozrządu i ta puszeczka do ich sterowania by nie podeszła pod głowicę 1.4? Jakie są różnice w głowicy 1.8 a 1.4? Nie mówię już o komputerze bo to wiem że także idzie.
Różni się czymś specjalnie kolektor dolotowy oprócz czujnika podciśnienia w nim?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 13, 2011 17:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przejrzałem jego tematu (dużo to ich nie ma) i nie robił nic z silnikiem.
Nie sądzę aby ktoś w ogóle się bawił w coś takiego jak wsadzenie zmiennych faz do 1.4.
Ciekawe ile by to pomogło
A może po prostu prościej dałoby radę całą głowicę wrzucic na blok od 1.4 Wiem że to nie hondowski silnik ale w hondach to jest normalka, więc może i tutaj jest szansa że przypasi.
Raptile, ale mi nawciskałeś ciemnotę, mówiłeś że bonus89 wsadził zmienną fazę i przewertowałem te 10 stron tematu i nic... a idź ty w piz... oczy mnie bolą, a żeby Ci ten żabi stawik wysechł
Ale wracając do tematu, planuje kupno MG ZR 1.4 po liftingu (2005r.) i tak myślałem aby może kupić taniej z np. padniętą uszczelką i sobie go zrobić.
Zaciekawiło mnie także, że można by spróbować zmienną fazę w 1.4 wsadzić, ale aby po kosztach polecieć to myślał bym same wałki zmienić.
Tylko nie wiem jaka jest różnica między nimi, może tyko pod głowicę 1.8 pasuje bo średnica ich się nie zgadza.
I ciekawe czy skrzynia jest na tyle poprawiona że by wytrzymała te odrobinę więcej mocy.
Na razie tak zbieram informacje bo może naprawdę się skuszę i założę są zmienną fazę do 1.4
Wiecie czy ktoś robił takie rzeczy na małych jednostkach i ile dało to wzrostu mocy?
ADI-mistrzu, ja akurat VVC nie wsadzałem głowicy ale wiem że jest to możliwe i to na blok 1.4, ja powiększałem zawory w głowicy i kanały ssące i wylotowe, jest to dokładnie opisane u mnie w temacie do tego dolot i wydech na ład. Szukałem po angolach troche i niektórzy wrzucali całą głowice z VVC razem z mechanizmem i wiązką i kompem z VVC do 1.4
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jeśli przyjąć że im większa pojemność to większy przyrost mocy, bo w 1.8 zwykłym było koło tych 120 kuców, a VVC miało 145,to przy 1.4 moc wzrośnie gdzieś jak sądzę koło 15 koni, moment też jakiś oszałamiający nie będzie,ale możliwe że będzie się jakoś lepiej rozkładał
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 09:56
Olej to - wsadź większą pojemność Jeździ się na codzień momentem bardziej. Nic więcej jak zdrowe 1.8 nie potrzeba do tego auta. VVC ma wredną elektronikę, synchro wałków też do przyjemności nie należy - dowolny błąd czy coś i już Ci tnie przy 5800 - głowica też jest rzadkością na rynku wtórnym - wiem bo sam sprzedawałem swoją na pl rynku to się o mało nie pozabijali ludzie o to. Generalnie jest to patent. Unikać jak ognia.
1.8 to rozwiercone 1.4, po za tym polubiłem tą jednostkę i myślę jak można trochę z niej wyciągnąć.
Oczywiście zmieniony był by kolektor na... taki z przepustnicą na każdy kanał dolotowy
Pomyślę, może faktycznie się pokuszę, 120KM w 1.4 nie jest złe.
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 10:08
Lepiej twardy wałek wstawić + kółka regulowane i to co mówisz niż babrać się w to vvc. Ano powodzonka. Faktem faktem angole to robili - napewno znajdziesz dużo info na adekwatnych angielskich forach. Pozdrawiam i miłego dnia
W sumie jakiś sposób, przynajmniej w ECU bawić się nie trzeba.
To w sumie można by spróbować wstawić regulowane kółka rozrządu, niemal zrobić od nowa kolektor dolotowy z 4 przepustnicami i może na upartego z VIS, oraz cewka na cylinder.
Wydechem raczej bym się nie bawił, jedynie kanały wydechowe do wypolerowania i może niewielkie poprawienie kanałów dolotowych ale bez polerki, matowione.
Więc nie warto się zabierać.
Adi nie jestem w stanie tego teraz odszukać, ale z tego co pamiętam to na zrobionym konkretnie dolocie i wydechu z głowicą i elektroniką VVC wyciągali chyba 122 KM,
Ja zrobiłem inaczej, i ten drugi sposób według angoli, głowica z 1.8 większe zawory, powiększone kanały i wypolerowane do tego wydech i dolot, u angoli na przepustnicy 52mm z tym wyszło 117KM ja od poldona przepustnice mam na 56mm ale myśle że to wiele nie dało, albo nie dało zupełnie nic, do tego oczywiście wkładka albo DOBRY stożek, ja wkładke zastosowałem KNa. Z regulowanymi kółkami i ostrymi wałkami + strojeniem myśle że można przebić te 122KM ale ja to będę robił dopiero za jakiś czas, bo jak wiadomo z naszym ECU modzić się nie da. mam nadzieje że rozjaśniłem . I pamiętaj że bez zrobienia wydechu to to nie ma większego sensu.
[ Dodano: Czw Lip 14, 2011 15:03 ]
A i dodam że seryjne 1.6 bez troche ważącego suba i klimy dostało o długość od 40 do 160
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wydech począwszy od kolektora do końca pasuje zrobić, ale tanim kosztem przecież i tak głowy VVC i elektryki byś nie dostał, to co ja zrobiłem wyniosło mnie i to maksymalnie po kosztach bo robocizna tylko 300zł ok. 2 tys. z wydechem 2,5 tys. A jeśli o VVC chodzi to jeszcze z tysiąc myśle do 3,5. Ja i tak jeszcze myśle o regulowanych kołach i ostrych wałkach i strojeniu, ale wiem że jak 1,5k w kieszeni nie będę miał to nie mam się co za to zabierać. Zachęcam wszystkich do próbowania i modzenia takiego ale wiem że w roverze to dość kosztowna zabawa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Robocizna 0 bo sam sobie zrobię, z VVC może i by wyniosło trochę, ale założenie regulowanych kółek to już raczej drogie nie jest, tylko wałków trzeba by poszukać.
Kolektor sam sobie wyspawam więc też po kosztach, jedynie trzeba by dostać część z przepustnicami. Elektronikę do zmiany cewek mam, tym bardziej że niema tam rozdzielacza to było by jeszcze prościej.
Głowica była by ta sama, zawory tylko bym dotarł. Ale modyfikacje opierające się tylko na tym raczej by wiele nie dały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum