Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] rura od filtra powietrza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] rura od filtra powietrza
Autor Wiadomość
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:13   [R 200] rura od filtra powietrza
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998

Witam !

Ostatnio zauważyłem, że rura, która doprowadza powietrze do filtra powietrza jest pęknięta (a raczej przełamana na całym obwodzie), widać to na zdjęciu:



Moje pytanie brzmi następująco:

Czy muszę tą rurę wymieniać czy mogę ją wywalić (rura oznaczona numerem "1") ? Czy zamiast tej rury, mogę zamontować inną, która będzie miała dopływ zimnego powietrza i czy to coś da ? Ponieważ czytałem na forum że w tych silnikach nie opłaca się montaż filtra stożkowego :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Lip 14, 2011 17:49   

Poszukaj z jakiegoś rozbitka, a może ktoś z forum posiada. Ostatecznie nawet jak zdejmiesz to nic się nie stanie, to nie WRC :D

Montaż filtra stożkowego w żadnym silniku się nie opłaca, chyba że jest to element kompleksowego tuningu silnika łącznie ze strojeniem itp. i taki dolot jest dokładnie wyliczony.
W normalnym aucie nie daje to nic poza większym hałasem, zwiększonym zużyciem silnika i naiwnym uśmiechem na twarzy posiadacza, który uważa, że za 20 zł ma 20 KM więcej :P
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 18:20   

ArekL, niezgodze sie z toba ze szybciej sie zużywa silnik ;)


W silnikach wolnossących tylko porządny dolot zimnego powietrza cos daje ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 19:56   

Może spróbuj jakoś to uszczelnić.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 20:22   

ciekawe odpowiedzi, ale żadna z nich nie odpowiada na moje pytanie... czy muszę ten element wymienić czy mogę to wywalić ? :)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Lip 14, 2011 20:26   

Wymienić np. na używkę: http://allegro.pl/waz-rur...1684370329.html jest tego trochę na allegro.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 20:28   

Fafnoscie napisał/a:
zy mogę to wywalić ?

Nie możesz tego wywalić.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 15, 2011 16:50   

leszczu napisał/a:
Fafnoscie napisał/a:
zy mogę to wywalić ?

Nie możesz tego wywalić.


nie wywalę, ale z ciekawości zapytam: dlaczego nie mogę ? Mi mechanik mówił że mogę :mrgreen:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 15, 2011 17:02   

To taki i mechanik.
Przecież to jest element dolotu zimnego powietrza, a silnik bez powietrza daleko nie zajedzie. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 15, 2011 17:51   

U mnie w dieslu od 2 lat tej rury nie ma (tylko wychodzi z dolu rezonatora) i jakos auto jezdzi.
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 16, 2011 08:43   

xtek napisał/a:
U mnie w dieslu od 2 lat tej rury nie ma (tylko wychodzi z dolu rezonatora) i jakos auto jezdzi.


Właśnie o to mi chodzi, że ta rura jedynie zaciąga powietrze. Więc chyba nie ma znaczenia czy będzie o 15cm dłuższa czy krótsza :mrgreen:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 16, 2011 08:55   

byle by nie zaciągało syfu z dołu, jeśli nie ma się osłony pod silnikiem
u brata w 400 nie było w ogóle tej rury, filtr powietrza był spuchnięty i powyciągane żeberka papierowe, zapewne od wody
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 16, 2011 09:00   

Już tłumaczę:

1. Diesle są silnikami (zazwyczaj) doładowanymi, więc czy ciepłe czy zimne powietrze dolatuje to akurat robi mu mniejszą różnicę, tym bardziej jeśli jest intercooler. Więc jak w dieslu wywalisz kawałek rurki dolotowej to nic strasznego się nie stanie.
2. W silnikach benzynowych tak dobrze niema, z racji że nic tego powietrza nie spręża to ma większe znaczenie czy silnik jest ciepły czy zimny. Jeśli to wywalisz to powietrze będziesz zasysał z komory silnika gdzie jest ciepłe a więc i rozrzedzony. Jak powietrze rozrzedzone to i skutkuje mniejszą mocą. Dlatego jest ta ssawka która idzie pod prawy reflektor i stamtąd zaciąga chłodniejsze powietrze. Pogratuluj mechanikowi wiedzy, tego nie powinno się wyrzucać (z powyższych przyczyn), wymontuj i zaklej to taśmą, powinno wystarczyć ewentualnie wymień na sprawny egzemplarz.
 
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 16, 2011 10:07   

Dzięki ADI-mistrzu :) Już wszystko jasne ;)

EDIT: Jakby kogoś interesowało moje rozwiązanie:

Kawałek maty piankowej zwinięte i zaciśnięte na obu końcach rur :)

 
 
Felipe987 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Sty 28, 2018 14:36   

Odgrzeję trochę kotleta :) Mam pytanko: czy układ dolotowy w VVC (mam na myśli rurę doprowadzającą powietrze do filtra, obudowę filtra i rezonator) czymś się różni od słabszych silników? Ewentualnie, czy występują różnice między przed i poliftem? U siebie mam pękniętą dolną część obudowy filtra. Kupiłem od jednego z kolegów kompletną obudowę do VVC, ale dolna część jest jakaś inna :) Przeglądając ogłoszenia wydaje mi się, że w kilku samochodach wyglądało to jeszcze inaczej :)
_________________
Był: ROVERek: 200 1.4i 1998r.,
Jest: ROVERek: 75 1.8 2002r. SilverStone Edition, MG ZR 160+ 2005r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Problem z rurą filtra powietrza
Maciek87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Kwi 09, 2011 19:57
Maciek87
Brak nowych postów [R 200 1,8 97r]obudowa filtra powietrza ?
skull Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 02, 2008 10:12
sTERYD
Brak nowych postów [r 200 '97 2.0 SD]Obudowa filtra powietrza
matlacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 20, 2008 21:42
matlacz
Brak nowych postów [MG ZR 105] obudowa filtra powietrza z wersji 160
scorpio-x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lis 30, 2012 12:32
scorpio-x
Brak nowych postów [200 sdi]Montaż obudowy filtra i chwytaka powietrza
Krakowiak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lut 15, 2011 17:45
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink