Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Krokowiec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Krokowiec
Autor Wiadomość
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:00   [R620] Krokowiec
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam, przeprowadziłem czyszczenie popularnego "krokowca" . Żeby sprawdzić jak wygląda zajrzałem na allegro i wyczyściłem to :

http://img19.allegroimg.p...1/46/1690814660

tymczasem patrzę teraz po raz kolejny na instrukcję i przeglądam allegro i widzę wystawione jako silniczek krokowy również to

http://img02.allegroimg.p...9/96/1685999670

w innej aukcji wystawione są oba te elementy jako jedna część, jak to w końcu jest bo trochę się pogubiłem :oops:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:27   

to co wyczyściłeś to napewno nie krokowiec, drugie całkim możliwe, mam sdi więc nie widziałem
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Sro Lip 13, 2011 21:52   

Więc czemu na aukcji jest jako "Silniczek krokowy" ? O dziwo pomogło i obroty nie spadają poniżej 100 ... :lol:


Chciałem jeszcze spytać czy do wyczytania błędów można użyć zwyklego kabla miedzianego ?
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Lip 14, 2011 13:03   

Na 2 zdj jest krokowiec

ykziwo napisał/a:
Więc czemu na aukcji jest jako "Silniczek krokowy" ?


nie takie głupoty ludzie piszą

ykziwo napisał/a:
Chciałem jeszcze spytać czy do wyczytania błędów można użyć zwyklego kabla miedzianego ?


tak, nawet spinacz biurowy da rade
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Czw Lip 14, 2011 13:19   

Ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zabieram się za czyszczenie właściwego "krokowca". Z ciekawości co to za część, którą wyczyściłem ?
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 14, 2011 16:00   

ykziwo napisał/a:
Z ciekawości co to za część, którą wyczyściłem ?
Zawór termiczny szybkiego biegu jałowego (FITV).
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Nie Lip 17, 2011 16:57   

Dzięki piękne :grin:

[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 15:41 ]
Witam ponownie, krokowiec wyczyszczony w nitro, zamontowałem go, zresetowałem ECU, chciałem przystąpić do regulacji wolnych obrotów ale po odpięciu wtyczki pgm silnik zgasł, wymrugałem błędy i mam

14 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

Znaczy się krokowiec jednak do wymiany ? Dodam że pomimo czyszczenia obroty nadal spadają poniżej 1-wszej kreski.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Lip 17, 2011 17:57 ]
Up
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 08:46   

Nitro jest złym pomysłem na czyszczenie. Czyści się benzyna ekstrakcyjną nitro mógł coś rozpuścić w silniczku i teraz to już dupa zbita
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 16:55   

ykziwo napisał/a:
Dodam że pomimo czyszczenia obroty nadal spadają poniżej 1-wszej kreski


Poniżej 1000? pierwszej grubej ?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 17:44   

Gdyby było poniżej 1wszej grubej nie przejmowałbym się :D Jest poniżej 1-wszej cienkiej :)

Ad 2 Czytałem na forach że czyści się naprzemiennie nitro/benzyna ze wskazaniem na nitro, gdyż podobno lepiej czyści ...

Więc jak panowie ?
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 21:10   

kolego opisz dokładnie problem

Kiedy obroty spadają, jak zachowuje sie na zimnym, wszystko po kolei.
Jakie są obroty po odpaleniu i co sie dzieje gdy go obciazysz ( światł +klima+ogrzewanie szyb,lusterek,przeciwmgłowe - no wsio właczone :))
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 21:40   

ykziwo napisał/a:
Ad 2 Czytałem na forach że czyści się naprzemiennie nitro/benzyna ze wskazaniem na nitro, gdyż podobno lepiej czyści ...

Przepływomierz w dieslu raczej. A Krokowy to silnik tam jest drut nawojowy emaliowany i nitro może rozpuścić lakier na drucie i porobią się zwarcia, silniki czyści się benzyną tylko. Często obudowy szczotek są plastikowe i tez nie odporne na nitro. Swój wykąpałem w benzynie wydmuchałem powietrzem i wysuszyłem działa jak marzenie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 22:31   

Gdy odpalę silnik to trzyma te nominalne ok 700 obrotów, może tak stać sobie i nic się nie dzieje, jednak gdy dotknę pedał gazu, np podkręcę go do 2 tys i puszcze gaz, obroty spadną do poniżej 100 i cały samochód drży, czasem się podniosą do kilkuset i znów spadają na jakiś czas poniżej 1wszej kreski, nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły... Włączone czy wyłączone odbiorniki prądu nie zmieniają tego w żaden sposób. Jest to szczególnie denerwujące przy ruszaniu, gdy całym samochodem "telepie" przez chwilę ...
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 06:35   

ykziwo napisał/a:
Gdy odpalę silnik to trzyma te nominalne ok 700 obrotów
Gdy odpalisz zimny silnik obroty powinny być w przedziale 1300/1400 rpm i powoli spadać wraz z nagrzewaniem sie auta.
To jest najważniejsza funkcja zaworu IAC.

Moim zdaniem on jest winny.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez marthinez Wto Lip 19, 2011 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 19:43   

no to iac padł
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 10:57   

Świetnie, mam nadzieję że się wyjaśniło :) Czy krokowiec ma wpływ na spalanie ? Dam znać jak wymienie czy się poprawiło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] IAC " krokowiec" w silniku F20 a F18
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 30, 2009 22:57
KRYS
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 09:36
tronsek
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 21:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Demontaż kierownicy w R620
szags Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Wrz 15, 2010 13:15
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink