Wysłany: Sro Lip 20, 2011 21:52 [Rover 200 1.4Si] Nie wlacza sie wentylator chlodnicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Nie wlacza sie wentylator chlodnicy. Sprawdzalem na krotko wentylator to dziala. Plyn jest na maximum i nie ubywa, obieg jest szczelny. Po odpaleniu i przejechaniu okolo 50km silnik sie przegrzewa i zaczyna chodzic jakby na 3 cylindrach, nierowno i tlumik zaczyna pierdziec jakby nie dopal paliwa. Po zwarciu kostki ktora jest podpieta do czujnika temp plynu chlodzacego dochodzi do dziwnych odglosow z okolicy wtryskow ( stukanie jakby jakiegos przekaznika ) moze ma ktos jakis pomysl ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 21:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jest tak, odpalam auto, przejade z 50km (bez wiatraka) i auto zaczyna nie rozwno chodzic, tlumik pierdziec, a wskazowka spada na sam dol. Postawie auto w garazu i na drugi dzien po odpaleniu (jak silnik jest juz zimny) chodzi normalnie a wskazowka jest spowrotem na srodku ale z kazdym przejechanym kilometrem wskazowka opada coraz nizej. To moze ze wskaznikiem jeszcze jest cos nie tak. Wszystkie bezpieczniki i przekazniki sprawdzilem i nie sa przepalone. Chwilowo nie moge sprawdzic czy sie zalaczy wiatrak na odpietym czujniku bo jestem w trakcie wymiany oleju, filtra i uszczelki pod pokrywa zaworow.
Lol. Dobrze Cię zrozumiałem? Jak jedziesz i Ci spada temperatura to moim zdaniem termostat do wymiany i wentylator tu nie ma nic do rzeczy, bo jak ma się włączyć przy niedogrzanym silniku?
Ale jak na drugi dzień odpalasz i wskazówka jest po odpaleniu od razu na środku? No to czujnik...
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
termostat jest dobry bo woda jest tak samo nagrzana w kazdym miejscu w obiegu. Jakby byl termostat do wymiany to by byla zimna. Podejzewam ze sa dwa czujniki temp do wymiany. Pewnie pierdzenie w tlumiku po rozgrzaniu silnika jest spowodowane tym ze czujnik wykrywa jakby silnik byl ciagle zimny i nawet na rozgrzanym daje taka dawke paliwa jaka powinna byc na zimnym silniku (czyli jakby ciagle chodzil na ssaniu) skutkiem czego zalewa swiece i tlumik strzela. Wymienie najpierw ten 2gi czujnik i zobaczymy co bedzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum