Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:00 [kv6] Problem z obrotami powyzej 4tys.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
No wiec po doglebnym zapoznaniu sie z meandrami zagadnien zwiazynych z K-Series zaczynamy przygody z KV6
Dzisiaj przy mocniejszym przyspieszaniu do ok. 5500 tys obrotow nagle autkiem szarpnelo, obroty spadly do zera a mi serce skoczylo do gadla, potem sie unormowaly. Przy szarpnieciu mignal check-engine. Zatrzymalem sie, sprawdzilem czy wszystko ok i na to wygladalo... Ale autko zaczelo przerywac >4000 obrotow. To samo dzieje sie na luzie. Filmik tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=MLTb9QmN7dg
Tak to sie mniej wiecej zachowuje.
Pompa paliwa? Sonda lambda? VISy?
Niestety Mariusz wyjechany i jestem w kropce Podejrzewam ze dopoki nie podlaczymy pod kompa to bedzie ciezko cokolwiek wiecej powiedziec, ale moze ktos z Was mial taki problem.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cześć.
Mi się wydaje że może to być sonda lambda. Znajomy miał podobny objaw i silnik mu przechodził w tryb awaryjny i tak się działo.
Sam czekam na powrót Mariusza..
VIS Power, ten montowany od góry przełącza się przy 4k/obr
może zdechł
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Wto Lip 26, 2011 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Czyli takie podejrzenia jak byly ogolnie. Bez kompa sie nie dowiemy chyba. Zastanawiam sie tylko czy moge tak jezdzic, ale chyba dam mu odpoczac do powrotu Mariusza jak nie ma pewnosci co sie dzieje.
a masz hałas w kolektorze przy VIS-ach (takie terkotanie)? jak nie to można jeździć ale raczej do 4k/obr.
Może tylko mikrostyk w VIS padł
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 12:47 ]
albo odpiąć tego VIS-a i już
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak terkocze to masz rozwalone klapki od power Vis-a i nie wskazane jest jeździć ale spróbuj odpiąć i posłuchać bo może terkocze silniczek tylko. Ten VIS to jest ten bliżej przodu auta od góry
czerwona strzałka to ten twój nieszczęśnik a zielona to ten co się otwiera przy 2,700 obr
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
odłącz tą drugą i zobacz ale nie przewiduję poprawy Z objawów które opisałeś to mi wygląda że miałeś zatarte te klapki już wcześniej a może nawet walkie już miała i teraz poprostu ten wodzik od przełączania się ułamał. Jak walkie pisala ile jej palił to myślę ze już u niej mógł być problem z tym VIS-em bo mój też tak dużo jarał jak VIS-y padły.
Jak co to zdemontuj siłownik VIS i zobacz czy ta wajcha tam w kolektorze chodzi lekko czy już jej nie ma albo może zatarta jest. Ten drugi Vis to tylko taka klapka mała jest tak że tam raczej problemu nie będzie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sprawdzilem przed chwila i po odpieciu wtyczki tej czerwonej nadal nie wchodzi pow. 4krpm. A z tym klepaniem to nie jestem pewien do konca. Co do samych VISow to calkiem mozliwe, ale mimo wszystko nie dawaloby to chyba takich objawow. Zaczniemy kompa i ewentualnie lambdy jak pisal mzas. Zawsze to taniej a sprawdzic nie zaszkodzi.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 18:55 ]
Nowe newsy z frontu Dzisiaj zdecydowalem wrocic ZSem z pracy zeby jeszcze sie przyjrzec sprawie. Wracajac zauwazylem, ze przerywa rowniez na nizszych obrotach nawet jadac rownomiernie. Nie ma wiekszego znaczenia czy to 2, 2,5 czy 3 k obr. Dodatkowo jechalem z otwartymi szybami i spod maski mam wrazenie ze tuz przed przerwaniem bylo slychac lekki strzal tak jakby kable WN (wiem jak to brzmi bo mialem podobnie w R45 przy przebiciu). Myslicie ze one moga byc przyczyna?
Z reszta mam nadzieje ze jutro bede mial nowe kable to sie okaze.
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy. Podepnij go nawet pod boschowego KTS'a, spokojnie ogarnia to auto mi to na lambde nie wyglada, mialem padnieta w Coupe i objawy byly inne, tu jakby czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac
co do kabli moje tez maja przebicie (porazil mnie prąd ) i nie mam takich objawow.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy.
Zobacze czy sie cos nie poluzowalo - moze faktycznie
Markzo napisał/a:
czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac
Byc moze - raz mi zgasl nawet. Ale czy przypadkiem to nie powinno byc tak, ze potem mialbym problem z odpaleniem dopoki nie przestygnie?
Markzo napisał/a:
co do kabli moje tez maja przebicie
Ale co innego jak jest przebicie bo jest przetarta izolacja jak podejrzewam u Ciebie bylo a co innego jak nie stykaja bo sie wiazka w kablu ulamala albo cos sie w samej fajce dzieje.
Jeszcze mi do glowy pompa paliwa przychodzi...
Tak czy inaczej dzieki za pomoc. Jesli KTS go lyka to poszukam gdzies w okolicy.
Markzo napisał/a:
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy.
Zobacze czy sie cos nie poluzowalo - moze faktycznie
tylko nie przesadź, da sie te sruby urwać
kruszon napisał/a:
Markzo napisał/a:
czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac
Byc moze - raz mi zgasl nawet. Ale czy przypadkiem to nie powinno byc tak, ze potem mialbym problem z odpaleniem dopoki nie przestygnie?
nie koniecznie, w Vectrze nie bylo roznicy czy cieply czy zimny...
kruszon napisał/a:
Markzo napisał/a:
co do kabli moje tez maja przebicie
Ale co innego jak jest przebicie bo jest przetarta izolacja jak podejrzewam u Ciebie bylo a co innego jak nie stykaja bo sie wiazka w kablu ulamala albo cos sie w samej fajce dzieje.
Jeszcze mi do glowy pompa paliwa przychodzi...
Tak czy inaczej dzieki za pomoc. Jesli KTS go lyka to poszukam gdzies w okolicy.
CO jest uwalone w kablach nie wiem, popiescilo mnie konkretnie jak sie o nie oparlem a motor chodzi jak zegarek podpinaj go pod kompa, KTS go ogarnia, na hamowni moj byl podpiety pod KTS i mozna bylo z zakresu silnika chyba wsio sprawdzic.
Jakbys potrzebował na gwałt kolekotra ssacego to sie na PW odezwij, w promocyjnej cenie bym cos w garazu znalazł
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tak sobie myślę ze jak by miał kogoś z kabelkiem elm327 i softem to tez błędy przeczyta. Moja 75 łączy sie i gada ktoś na forum VIS-y naprawiał i kabelkiem za 50pln diagnozował. Koszt jednego podlączenia do kompa a masz spokój na przyszłość
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja mam taki jak z pierwszego linku i działa. Ważne kup z jak najnowszym firmwarem. Soft dają na płytce do tego ale jest tez pełno softu w necie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czyli do zdiagnozowania naszej kv6 wystarczy ten interfejs ELM327 (pewnie lepiej w wersji 1.4b niż 1.3a), laptop z softem i to wszystko?
A gdzie się podłącza to ustrojstwo?
Sorry za takie pytania, ale się nie znam
Czyli do zdiagnozowania naszej kv6 wystarczy ten interfejs ELM327 (pewnie lepiej w wersji 1.4b niż 1.3a), laptop z softem i to wszystko?
A gdzie się podłącza to ustrojstwo?
Sorry za takie pytania, ale się nie znam
Tak moją diagnozuje wer. 1.4b. Podłączasz to pod kierownica nad pedałem sprzęgła, na końcu tego dekla jest gniazdo
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum