Wysłany: Nie Lip 03, 2011 22:29 [R400 Diesel] Szarpanie silnikiem i sprawa z odłączaniem EGR
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
poczytałem trochę na temat szarpań i wyczytałem, że warto spróbować z odłączeniem EGR.
Mianowicie nakreślę trochę mój problem. Objawia się on tym, że przeważnie przy niższych obrotach tzn. tak do ok. 2k silnikiem trochę szarpie, a czasami to nawet mocno. W trasie przy wyższych obrotach raczej się tego nie zauważa.
Czasami się przydusi, czasami szarpnie do przodu mocniej, ogólnie wariuje, choć nie cały czas oczywiście.
Poczytałem, że warto odłączyć i zaślepić EGR tylko nie mam doświadczenia w tym i liczę, że ktoś z was oceni czy jest sens to robić i w jaki sposób.
Chciałem poszukać tematu o tym, bo wyczytałem, że można znaleźć wraz z dobrymi zdjęciami jednak szukajka i nie ukazała takowej strony.
Liczę na dobre instrukcję, bądź dobrego linka.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 03, 2011 22:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z szarpaniem to może masz problem z EGR i masz go cały czas otwartego... Poprzedni właściciel w moim Rvq uciął wężyk od egr dlatego ja zaślepiłem go prosty sposób mianowicie, nie bawiłem się z dorabianiem płytki i włożyć go pod kolanko od katalizatora (słyszałem że nawet kawałek puszki po piwie wystarczy obrobić i spełni zadanie zaślepki) ja niestety nie miałem czasu bawić się w rzemieślnika i skróciłem gumowy wężyk przy EGR'ze i dolocie i zaślepiłem zwykłą śrubeczką na sylikonie wysokotemperaturowym (taki akurat miałem w pistolecie )
Prymitywne ale spełnia w zupełności zadanie i widzę różnicę albo tylko psychika tak działa ale jestem zadowolony ....
A może ktoś mi podać jakiegoś linka do tematu, gdzie ktoś dobrze opisał jak wykonać te dwie sprawy (mile widziane ze zdjęciami, abym mógł wszystko lepiej zlokalizować):
- do zaślepiania EGRu
- do sprawdzania wiązki silnikowej
może dlatego że chciałem zobaczyć jak będzie się zachowywał jak pomacham wiązką i może coś się z powrotem nastawiło
a może po 3 dniach od wymiany filtra paliwa jakieś zabrudzenie spieprzyło
nikt tego nie wie, to jest jedna wielka niewiadoma
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Pią Lip 08, 2011 15:24
bartoszek_m napisał/a:
może dlatego że chciałem zobaczyć jak będzie się zachowywał jak pomacham wiązką i może coś się z powrotem nastawiło
Raczej na pewno masz problem z wiązką jeśli ją "molestowałeś" i szarpanie zniknęło.
Proponuję Ci dokładnie przejrzeć wszystkie przewody.
bartoszek_m napisał/a:
przeważnie przy niższych obrotach tzn. tak do ok. 2k silnikiem trochę szarpie
Tej zagadki nie rozwiązałem do tej pory ale objawy miałem takie same i do dnia dzisiejszego czasami odczuwam przy 2 k obr. delikatne telepotanie chociaż wiązkę już mam poprawioną.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Wygląda na tą kostkę na wiązce o której pisałem....U mnie było tak samo jak przy niej pogmerałem to zaczynał jeździć...w końcu rozebrałem ją całą i popryskałem takim środkiem do styków elektrycznych...poleciało kupę zielonego syfu i od 10 tys km wszystko działa jak trzeba
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 08:09
plemaster napisał/a:
w końcu rozebrałem ją całą
Jak rozebrałeś całą ?
Przecież kostka się rozpina i masz wszystko jak na dłoni
Przeczyszczenie styków to jest 10 min. roboty,gorzej jest jak gdzieś są przewody poprzecierane/podłamane, trzeba wyciągać z peszla wszystko i sprawdzać przewód po przewodzie.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
U mnie rozłączenie kostki zajmuje min pól godziny i to jeśli masz wprawę....za pierwszym razem chyba 2 godziny mi to zajęło
1. Całkowity brak miejsca
2. Żeby rozpiąć moją kostkę trzeba siły HeMana
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 09:16
plemaster napisał/a:
1. Całkowity brak miejsca
Faktycznie miejsca za wiele nie ma do manewru,ale trochę wyobraźni giętkie palce i po problemie
plemaster napisał/a:
za pierwszym razem chyba 2 godziny mi to zajęło
Około 3 h zeszło mi się z wypruciem całości przewodów od pompy do samego ECU. Sprawdziłem,polutowałem,zaizolowałem wszystko do kupy w ten sam dzień
Robiłem to pierwszy raz (mam nadzieje że ostatni) a elektrykiem/onikiem nie jestem
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 10:37
plemaster napisał/a:
pamiętaj że 200 to jednak mniej miejsca niż 400
Jeśli chodzi o kostkę pompy jest usytuowana w tym samym miejscu i mamy taki sam dostęp
Ale nie róbmy już offtopu bo zaraz "modzi" zrobią czystkę z postami
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
bartoszek_m napisał/a:
przeważnie przy niższych obrotach tzn. tak do ok. 2k silnikiem trochę szarpie
Tej zagadki nie rozwiązałem do tej pory ale objawy miałem takie same i do dnia dzisiejszego czasami odczuwam przy 2 k obr. delikatne telepotanie chociaż wiązkę już mam poprawioną.
Wydaje mi się, że może po prostu już przy wyższych obrotach pracowało to wszystko szybciej i lekkie nie zasilenie paliwem było po prostu mniej odczuwalne.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 15:48
bartoszek_m napisał/a:
Wydaje mi się, że może po prostu już przy wyższych obrotach pracowało to wszystko szybciej i lekkie nie zasilenie paliwem było po prostu mniej odczuwalne.
Co Ty tak się uparłeś na to paliwo ?
Problem tkwi w elektronice,błędny sygnał ECU-pompa i już masz pozamiatane a że R diesel ma przypadłość właśnie z tą wiązką wiec trzeba trochę przy niej popracować.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Wydaje mi się, że może po prostu już przy wyższych obrotach pracowało to wszystko szybciej i lekkie nie zasilenie paliwem było po prostu mniej odczuwalne.
Co Ty tak się uparłeś na to paliwo ?
Problem tkwi w elektronice,błędny sygnał ECU-pompa i już masz pozamiatane a że R diesel ma przypadłość właśnie z tą wiązką wiec trzeba trochę przy niej popracować.
No właśnie mi o to chodziło, że jak pompka nie podała raz paliwa, czyli w danym momencie była nie wtryśnięta dawka, to przy większych obrotach może nie miało to tak dużego skutku, jak przy niskich.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 19:44
Nie ma takiej opcji żeby silnik pracował bez podania dawki ON-u przez pompę wtryskową,nawet chwilowe zapowietrzenie układu gasi motor i trzeba heblować żeby wtryskiwacze wypluły to co zbędne.
Dawką paliwa steruję komp poprzez czujniki między innymi umieszczonymi w pompie.
Jak masz po drodze pompa/ecu problemy z przewodami czyt. wiązka to głównymi objawami jest szarpanie,nie równa praca na jałowym,wyrzucanie błędów itp.
Wiec za nim zaczniesz coś grzebać przy silniku lub pompie to trzeba przejrzeć ww wiązkę.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Nie ma takiej opcji żeby silnik pracował bez podania dawki ON-u przez pompę wtryskową,nawet chwilowe zapowietrzenie układu gasi motor i trzeba heblować żeby wtryskiwacze wypluły to co zbędne.
Dawką paliwa steruję komp poprzez czujniki między innymi umieszczonymi w pompie.
Jak masz po drodze pompa/ecu problemy z przewodami czyt. wiązka to głównymi objawami jest szarpanie,nie równa praca na jałowym,wyrzucanie błędów itp.
Wiec za nim zaczniesz coś grzebać przy silniku lub pompie to trzeba przejrzeć ww wiązkę.
Okej, ale co jest związane z tym, że wiązka jest uszkodzona. Sygnał wysłany przez komputer do pompy nie dociera prawidłowy, czyli dawka wtryśniętego paliwa nie jest taka jaką zaplanował komputer, czyż nie tak? Bo to wydaje się logiczne, chyba że się mylę.
I o to mi cały czas chodzi teraz.
Póki co szarpanie ustało, jak się pojawi po raz kolejny przebadam wiązkę dokładnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum