Forum Klubu ROVERki.pl :: [414] Problemy z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[414] Problemy z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 16, 2011 20:04   [414] Problemy z układem chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam,
Od początku tzn. od zakupu rok temu Roverka 414 mam problemy z układem chłodzenia.
Na samym początku ciśnienie jakie stwarzało się w układzie chłodzenia rwało węże gumowe. Ustaliłem przyczynę, górny wąż od chłodnicy był sztukowany rurą PCV o małym przekroju. Przewody przestały pękać jednak temperatura potrafi szaleć tzn idzie wysoko w górę prawie pod samą górę na wskaźniku. Dodatkowo potrafi ubywać płynu. Wiem powiecie uszczelka pod głowicą i może to racja ale... brak oleju w zbiorniczku i na odwrót olej czysty jak łza, nawet spuszczałem aby sprawdzić czy nie ma masełka. Dodam że jest nowa pompa wody, wymieniony na nowy termostat(sprawdzony przed montażem) Wiem, że nikt raczej nie pochwala takich metod naprawczych ale użyłem uszczelniacza do chłodnic w proszku(srebrny proszek dostępny na stacjach benzynowych), częściowo pomaga bo temp. rośnie max do 3/4 wskaźnika.Co ciekawe gdy temperatura rośnie wystarczy, że podniosę obroty na 1,5-2tys.obrotów i temperatura spada wentylator się wyłącza. Co o tym sądzicie ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 16, 2011 20:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lip 16, 2011 21:36   

Objawy wskazywały by na zapowietrzony układ chłodzenia.
Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki kolektora ssącego lub samego kolektora (pęknięcie lub inna nieszczelność) co może powodować ubywanie płynu chłodniczego i dostawanie się powietrza do układu chłodzenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 16, 2011 22:21   

Takiej opcji nie brałem pod uwagę, w wolnej chwili sprawdzę i dam znać co i jak, dzięki za podsunięcie pomysłu.
 
 
mattipoz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 50
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lip 21, 2011 23:52   

Mam podobny problem aktualnie
Jestem po wymianie pompy wody (przeciekała) i gum. Temperatura po rozgrzaniu dochodzi do 3/4. Włączając nagrzewanie spada do ok połowy. Czy w moim przypadku wymiana wody na płyn zmieni tutaj coś?
Spotkałem się z opinią że układ sam się potrafi odpowietrzyć po paru jazdach czy daje to taką pewność? Wykluczając, że nie jest w moim przypadku wadliwa uszczelka kolektora ssącego?
 
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 06:01   

mattipoz napisał/a:
Czy w moim przypadku wymiana wody na płyn zmieni tutaj coś?
lepiej zalać płyn sama woda może uszkodzić pompę wody.
mattipoz napisał/a:
Spotkałem się z opinią że układ sam się potrafi odpowietrzyć po paru jazdach czy daje to taką pewność?
Jezeli jest zbiorniczek wyrównawczy to na pewno się odpowietrzy

Sprawdziłbym jeszcze tak jak napisałem wyżej pompę wodną.
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 06:26   

samos napisał/a:
lepiej zalać płyn sama woda może uszkodzić pompę wody.

Ciekawa teoria :shock: możesz rozwinąć ten wątek ? chętnie zagłębię się w szczegóły :mrgreen:

mattipoz napisał/a:
Spotkałem się z opinią że układ sam się potrafi odpowietrzyć po paru jazdach czy daje to taką pewność?

Nie masz pewności co do odpowietrzenia i lepiej zrobić to samemu.
Co do wody to tak czy siak będziesz musiał na zimę zalać układ płynem :wink:
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 07:04   

Koju napisał/a:
Ciekawa teoria możesz rozwinąć ten wątek ? chętnie zagłębię się w szczegóły


Naturalnie ze mogę samą wodą bardzo szybko zakamienisz układ, takie coś co osadza się np w czajniku :P
Rozwinąć jeszcze :)
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 14:34   

Buhaha w czajniku wymieniasz wodę kilka razy na dobę wiec przestań opowiadać takie legendy.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 17:38   

samos napisał/a:
Naturalnie ze mogę samą wodą bardzo szybko zakamienisz układ, takie coś co osadza się np w czajniku
Rozwinąć jeszcze
Zgoda, tyle tylko, że do czajnika lejesz wodę prosto z kranu, czyli woda z "pełnym pakietem syfu".
Do układów chłodzenia jeśli już zalewa się wodą to jest to woda demineralizowana.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 17:53   

KATwawa napisał/a:
Co ciekawe gdy temperatura rośnie wystarczy, że podniosę obroty na 1,5-2tys.obrotów i temperatura spada wentylator się wyłącza

Ja zasugerował bym przyjrzeć się chłodnicy i jej stanie. Może jest zabrudzona/zakamieniona i nie ma przez nią dobrego przepływu cieczy chłodzącej. Może być też gdzieś delikatnie dziurawa i stąd wycieki.

KATwawa, musisz w pierwszej kolejności znaleźć przyczynę gubienia płynu, bo szczelny układ chłodzenia to podstawa jego prawidłowej pracy. Polecam lekturę Forum i używanie funkcji szukaj. :wink:
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 18:58   

des napisał/a:
Zgoda, tyle tylko, że do czajnika lejesz wodę prosto z kranu, czyli woda z "pełnym pakietem syfu".

Zacznijmy od tego... żeby układ chłodzenia zakamienić nawet wodą z kranu to trzeba ją zmieniać co jakiś czas i lać kolejną dawkę wody nie oczyszczonej (kranówy)
Po drugie trzeba na niej jeździć z 10 lat żeby kamień osadził się w tak dużej ilości co by utrudniało obieg w układzie.
Po trzecie nie realne jest jeżdżenie na samej wodzie nawet roku ze względu na warunki atmosferyczne.
Powaliła mnie na kolana jedna sugestia ... "woda uszkodzi pompę wody" :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Ostatnio zmieniony przez Koju Pią Lip 22, 2011 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:22   

Koju, Daj sobie spokoj z udowadnianiem jak jest naprawde, tez sie kiedys stresowalem jak ktos glupoty pisal. Teraz to nawet nie chce mi sie pisac jak moge pomoc bo cos fizycznie widzialem ,robilem i wiem na 100% bo po co takiego rodzaju dyskusje. Pozdr.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 21:12   

keczu napisał/a:
Daj sobie spokoj z udowadnianiem jak jest naprawde

Spoko keczu wcale się nie stresuje :) ale coś musiałem odpowiedzieć na temat "czajnika" ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 08:13   

Panowie proszę udzielać się w temacie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 14:54   

Ja tak miałem i na początku zrobiłem tak:

- wymieniłem korek od zbiorniczka
- wymieniłem 3 termostaty każdy był sprawdzany przed montażem i się zacinały dopiero 4 pomógł
- wymieniłem czujniki i nic myślałem że były walnięte
- na końcu po długim czytaniu dochodzeniu itp. doszliśmy razem z kolego z forum że mam 2 rury dosztukowane a oryginalna gdzieś znikneła i to był problem

jak zwiększasz obroty silnika to jednocześnie obroty pompy wody i płyn szybciej zaczyna krążyć ( jak się mylę to mnie poprawcie)

Poszukaj schemat układu i zobacz czy wszystko jest tak jak powinno u ciebie w aucie
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 14, 2011 13:30   

Witam ponownie, niestety wymiana uszczelki pod kolektorem nic nie dała. Jednak teraz już jestem pewien, że uszczelka pod głowica do roboty bo w zbiorniczku wyrównawczym napotkałem olej. W związku z tym mam pytanko co sądzicie o tym komplecie z allegro:
http://moto.allegro.pl/us...1747035170.html
a także planowanie głowicy, i moje pytanie czy ktoś korzystał z usług tego warsztatu, ponoć dobry:
http://krasnobrodzka-racing.com/index.php?id=00
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 16, 2011 16:19   

KATwawa, polecam ten temat.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961

Końcowe posty powinny pomóc. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 16, 2011 17:24   

Czyli sugerujesz, że może to nie być wcale uszczelka, faktem jest że gdyby nie ten problem z grzaniem to nie zwracałbym uwagi, bo nie mam spadku mocy, oleju w zbiorniczku też śladowe ilości. Może dokładnie przepłucze układ i wtedy będę się zastanawiał czy robić uszczelkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode
Gotuje i wywala wode.
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Sro Gru 23, 2009 22:25
makupl
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 09:58
Clint
Brak nowych postów [416] Problem z układem chłodzenia :(
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Sro Cze 08, 2011 14:32
grzegorz1652
Brak nowych postów [R 420] Problem z układem chłodzenia
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Mar 10, 2011 20:39
jerzy53
Brak nowych postów [R45] Problem z układem chłodzenia
JurekW Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Paź 25, 2017 10:42
JurekW



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink