Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0iDT] Nieodpala - problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0iDT] Nieodpala - problem
Autor Wiadomość
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

  Wysłany: Wto Sie 02, 2011 15:32   [R25 2.0iDT] Nieodpala - problem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

mam następujący problem otóż, nie pali mój roverek tzn kręci ale nie złapie, stało się to nagle pod domem, chciałem autko do garażu wstawić zapalił zgasiłem i potem już nemo. Takie sprawy jak imo, myślę że nie tutaj droga bo silnik kręci ale mimo wszystko synchronizowałem pilota, kontrolka do imo zachowuje sie poprawnie, idąc dalej masa silnika sprawdzona tzn te przewody koło lampy, paliwo podaje - odkręcałem rurek od wtrysku. Ogólnie kończą mi się pomysły proszę o pomoc i wskazówki. Dzięki
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 02, 2011 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 17:16   

Jaki przebieg auta? Pewno sterownik pompy poszukaj tematu Jugola co i jak
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 17:46   

220 tys
 
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 17:54   

a kontrolka od podgrzewania świec się pali po przekręceniu kluczyka ?

jeśli nie. To spróboj podpiąć masę(może być od aku) do ECU(ta metalowa puszka koło aku)
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 18:00   

Świeci, nie tedy droga... martwi mnie pompa paliwowa ....
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 18:23   

siersciuch01, http://forum.roverki.eu/v...light=sterownik przeczytaj to
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kipy 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 103
Skąd: nowy sącz



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 20:15   

Siersciuch sprawdź wiązkę od pompy wtryskowej może tam tkwi problem. Powodzenia
_________________
Tylko ci którzy nic nie robią nie popełniają błędów :)
 
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 20:39   

Jeszcze jedno pytanie: jakie nr błędów mi wywali po podłączeniu pod sprzęt diagnostyczny ?
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 00:38   

siersciuch01 napisał/a:
paliwo podaje - odkręcałem rurek od wtrysku.


To podaje, czy tryska ?? To jest pompa wtryskowa i jak popuścisz wtrysk, to dookoła wsio ma być obryzgane ON. Jeżeli sobie tylko podaje, leci, etc --> typowy objaw padniętego sterownika pompy wtryskowej VP-30.
Jak rozwiązać powyższy problem masz w linku od Raptile'a.

[ Dodano: Sro Sie 03, 2011 01:38 ]
kipy napisał/a:
Siersciuch sprawdź wiązkę od pompy wtryskowej może tam tkwi problem. Powodzenia


Owszem sprawdzić nie zaszkodzi, ale w iDT wiązka rzadziej jest przyczyną takiego stanu rzeczy. siersciuch01 masz przebieg powyżej 200kkm i auto wyprodukowane przed 2003r- więc spore prawdopodobieństwo padniętego sterownika.
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 15:57   

Jugol, dzisiaj dokładnie sprawdzę wszystko z mechanikiem!

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 16:57 ]
Dzisiaj zdemontowałem sterownik pompy, poszedł do naprawy, miałem w cholere problemów bo nie chciała puścić jedna ze śrub trzymająca czujnik (ten na taśmie) skończyło się na rozlutowaniu taśmy od sterownik oczywiście po konsultacji z specem....czekamy na sterownik.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 12, 2011 19:15   

siersciuch01, Up, i jak w końcu się zakończyło :wink: :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 16, 2011 15:56   

Czekam jeszcze na sterownik, napewno się odezwie jak złoże!

[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 16:56 ]
Witam,

Udało się! Dzisiaj wymieniłem sterownik, odpowietrzyłem układ i śmiga i jeździ! Dzięki wielkie za pomoc. Szczególne podziękowania dla Raptile, orazJugola!

Pozdrawiam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 16, 2011 22:04   

siersciuch01, no i git :wink: Teraz będzie po wymianie tranzystora autko jeździło następne 200.000km :wink:

Jak wysokie koszty wynikły :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 20:06   

Powstał pownownie problem przejechalem dla testow 100km i znowu walnol tranzystor odbylem powazna rozmowe ze "spcem" poprawi pytalem o tranzystor jaki itp... mowi ze oczywiscie w ramach gwarancji naprawi... czekam na sterownik pownownie zaluje ze nie wyslalem do firmy ktora polecal jugol
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 21:49   

siersciuch01 napisał/a:
Powstał pownownie problem przejechalem dla testow 100km i znowu walnol tranzystor

być może to już nie sterownik. Przy VP-44 lubi też czasem przytrzeć się tłoczek i nie robienie kompleksowej regeneracji wraz z kalibracją czasami się po prostu nie opłaca.
siersciuch01 napisał/a:
mowi ze oczywiscie w ramach gwarancji naprawi

Dobrze że są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie.

Remi55 napisał/a:
Jak wysokie koszty wynikły :?:

siersciuch01, mógłbyś odpowiedzieć??
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 22:17   

siersciuch01, hmm myślałem ze firmie od jugola wyślesz :neutral: bo tak się dzieje niestety jak jest zły tranzystor ze się zrobi kilka km i znów padnie było na tym na forum elektronicznym w Oplach. jakiś rusek próbował wszystkie mozliwe rodzaje i mówił ze po 50 do 200km znów spalił się.

problem w tym całym sterowniku jest taki ze wszystko jest z Alu i nie ma jak lutować tego lutownica :neutral:

adamsky napisał/a:
być może to już nie sterownik. Przy VP-44 lubi też czasem przytrzeć się tłoczek i nie robienie kompleksowej regeneracji wraz z kalibracją czasami się po prostu nie opłaca.


jak by padła pompa mechanicznie to by odpalił ale chodził by jak traktor :wink: W tym się odróżnia mech błąd od elektronicznego błędu. Jak padnie sterownik już nie odpalisz :sad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 19, 2011 08:15   

Cytat:
jak by padła pompa mechanicznie to by odpalił ale chodził by jak traktor :wink: W tym się odróżnia mech błąd od elektronicznego błędu. Jak padnie sterownik już nie odpalisz :sad:

kolega siersciuch01, nie napisał w ostatnim poście że auto mu nie odpala.
Więc może być to źle zrobiony tranzystorek, a drugi powód może być taki że tranzystor się przepala bo właśnie może być usterka mechaniczna - np. tłoczek więc robienie go po kilkukroć bez diagnostyki pompy będzie się tak to objawiać właśnie.
Reasumując to poczekamy i zobaczymy co nam powie sam zainteresowany :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
siersciuch01 




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 19, 2011 11:49   

Koszt 400 zł. Jeżeli problem się powtórzy jadę na diagnostykę komputerowa. Osoba która mi to robi była z polecenia robi wiele rzeczy między dla serwisu bosch. Elektryk mówił ze tranzystor mógł się przepalić przez zacinający się zawór dawki paliwa ten przy wylocie przewodów paliwowych. Mam jeszcze jedno pytanko: Gdzie znajdę dokładne oznaczenie pompy? I czy ten symbol to ten: 0470 004 005 ?

[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 12:49 ]
Jak nie będzie padnie znowu, zwrot połowy kosztów przez "speca" i wysyłam do firmy do jugol mam nadzieje że się podejmą jeżeli było już grzebane...
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sie 19, 2011 11:54   

siersciuch01, podejmą, nie raz jest tak że ktoś robi sterownik nawet u nich a potem okazuje się że jednak cała mechanika wymaga również naprawy wtedy ponownie sterownik + mechanika, mnie tak namówili telefonicznie żeby pełną naprawę im zlecić, ale jak masz już sterownik to póki co jeździj tak jak jest po co od razu na zapas sobie zaprzątać głowę - no chyba że problem faktycznie się powtórzy
 
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 23:03   

Kurde mi właśnie teraz, dosłownie kilka h temu zr'ek odmówił poszłuszeństwa:( podjechałem pod sklep z zamiarem kupna prowiantu na dzisiejszy mecz i już nie odpalił. Kręci ale lipa. Pewnie sterownik chociaż auto mam po 2003 roku więc teoretycznie ten tranzystorek powinien być już mocniejszy. Jak to z tym jest

Miał ktoś taki objaw właśnie w rocznikach po 2003r? Bo jeśli to sterownik to przecież mnie rozniesie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0idt] problem z odpowietrzeniem hamulcow
Julek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Sie 17, 2014 17:25
Julek
Brak nowych postów [25 2,0iDT 2001] Problem z silnikiem .
gwidon1701 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Mar 23, 2010 22:35
gwidon1701
Brak nowych postów [R25 2.0idt 2000r] Problem z immobilizerem
Dolt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 02, 2008 18:38
Dolt
Brak nowych postów [25 2,0iDT 2001] Problem z silnikiem .
gwidon1701 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Kwi 01, 2010 00:38
olek997
Brak nowych postów [25 2,0iDT 2001] Problem z centralnym zamkiem .
gwidon1701 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Mar 15, 2010 21:31
gwidon1701



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink