Wysłany: Wto Sie 02, 2011 17:01 [Rover200] Wibracje kierownicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam, przede wszystkim przepraszam, jeśli już taki temat pojawił się, ale wyszukiwarka nie wykazała - mianowicie, przy prędkości około 100 km/h kierownica zaczyna wibrować (kopać), poniżej tej prędkości problemu nie ma i natomiast, co dziwne powyżej 120 km/h ten problem też znika. Jeżdżę sporo, co by nie zaszaleć i nie powiedzieć zawodowo i pierwszy raz w moim życiu z czymś takim się spotykam.
Jeśli natomiast chodzi o nasze piękne drogi, sprawdzałem pojazd na trasie, gdzie jeździłem innym samochodem, więc to nie kwestia stanu nawierzchni. Znajomy twierdzi, że to kwestia łożysk, ale z niego taki mechanik, jak ze mnie tancerz w balecie...
Proszę o pomoc, może ktoś już się z podobnym kłopotem spotkał.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 02, 2011 17:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cóż felgi mam stalowe i chyba raczej oryginalne, ale głowy za to nie dam... (Kołpaki natomiast są oryginalne... to tylko żarcik taki... ), ale teraz mi ćwieka zabiłeś, no nic w wolnej chwili podjadę i ogarnę, by chociaż jeden temat wyeliminować... Wracając na sekundę do łożysk to wydaje mi się, że kierownica kopała by cały czas, a nie tylko w wąskim zakresie prędkości między 100 - 120 km/h. Ale dzięki za trop
mianowicie, przy prędkości około 100 km/h kierownica zaczyna wibrować (kopać), poniżej tej prędkości problemu nie ma i natomiast, co dziwne powyżej 120 km/h ten problem też znika.
Pierwsze, co powinieneś zrobić w tej sytuacji, to wyważyć koła. Jest to objaw typowy dla niewyważonych kół. Wystarczy, że z koła odpadł ciężarek. Jak już koła będą wyważane, to przyglądnij się, czy któreś koło (opona) nie bije promieniowo. To też może być przyczyna wibracji.
Krótko mówiąc dokładnie przeglądnij koła u wulkanizatora.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam
W jednym samochodzie też miałem problem z wibracjami na kierownicy
(od 60 do 90km/h). Problemem okazały się opony, były od wewnętrznej strony auta
lekko wybrzuszone. Może spróbuj zamienić tył na przód. Warto też sprawdzić wyważenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum