Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Jestem ciekaw czy ktoś może usunął katalizator ze swoje R75 2.0CDT ? Jeśli tak to czy trzeba coś zmieniać w komputerze, itp...? Jaka jest różnica po wycięciu katalizatora-czy w ogóle jakaś jest (chodzi o moc, dźwięk-głośność, itp...)?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sie 04, 2011 12:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 04, 2011 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jupik [Usunięty]
Wysłany: Czw Sie 04, 2011 13:25
Ja swój ,,wysypałęm",oczywiście ten drógi ale to w 1.8 jakiejś znacznej różnicy nie zauważyłem.Zmuszony byłęm dlatego że mi się w środku rozsypał.Z tym że ja wogóle nie miałem tej drógiej sondy za katalizatorem oryginalnie.A na pewno może mieć ona jakieś znaczenie
tez sie nad tym zastanwaiam zeby usunać katalizator i zaślepić EGR podobno po tych zabiegach spada spalanie.... hmm... ale właśnie zostaje pytanie czy jest jakaś sonda za katalizatorem i czy trzeba kombinować w kompie??
Panowie i Panie fachowcy prosze o wypowiedz
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
tez sie nad tym zastanwaiam zeby usunać katalizator i zaślepić EGR podobno po tych zabiegach spada spalanie.... hmm... ale właśnie zostaje pytanie czy jest jakaś sonda za katalizatorem i czy trzeba kombinować w kompie??
Panowie i Panie fachowcy prosze o wypowiedz
...ja ma EGR zaślepiony od dłuższego czasu i nie wiem czy jest jakaś szczególna różnica, wydaje mi się, że jest mniej "brudny" od sadzy dolot, a spalanie mniejsze może o 0,5L nie zauważyłem też a żeby auto zaczęło bardziej dymić...
O kata pytam dlatego iż kumpel w pugeocie 607 2.0 HDI wywalił kata i filtr cząstek stałych i od razu zyskał sporo mocy, może w R75 też coś by to dało.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Sie 06, 2011 07:42
Kamil79 napisał/a:
nie montowany na szczęście w R75 (więcej z tym kłopotu niż pożytku )
Dokładnie. Mój ojciec planuje teraz kupić auto i praktycznie wszystkie auta, między którymi bedzie ostateczny wybór mają właśnie filtr cząsteczek, tyle, że tam się nazywa DPF. Ale założyłem, że jeśli tylko kupi, to go wybebeszę, a z kimś kto ma do tego sprzęt, załatwię, żeby wyciął mi go z programu sterującego, bo niestety, ale mało tego, że auto traci moc, to na dodatek sporo więcej pali. Np. silnik Toyoty D-CAT 2.2, którym się mocno interesowałem, z DPF, de facto zatkanym dosyć mocno, palił nawet 12l średnio, po wywaleniu spadło na 7. W BMW w silnikach M47N2, tych 163KM, który też wchodzi w grę, również jest DPF... Niestety, ale ekologia nas wykończy. Wymiana filtra, to koszt od 3 do 6 tyś zł
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sie 06, 2011 19:21
Filtry cząstek stałych zazwyczaj nazywane są skrótowo – FAP (z francuskiego filtre à particules) bądź DPF (z angielskiego diesel particulate filter). Obie oznaczają ten sam element i zależnie od koncernu możemy spotkać się z jednym z tych dwóch skrótów
aaaa... taka zabawa.....
hehe znajomy ma to w swoim renault senic i naprawa kosztował go 2,5tyś na początek bo w sumie i tak wydał cyba około 4 yś za jakieś tam ...... sam on nawet nie wie na co
ps. dziwi mnie to co to za ekologia skoro auto przez to dupstwo wiecej pali.....
[ Dodano: Nie Sie 07, 2011 13:20 ]
ale wracajac do tematu... czy po usunięcu katalizatora w roverku trzeba cos kombinować w kompie
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 15:40
Rowan, ok ale ta toyota o której piszesz to też nie ma DPF tylko DPNR (Ogranicza jednocześnie emisję tlenków azotu i cząstek stałych bez jakichkolwiek dodatków paliwa). Co do DPF to ludzie też mylą pojęcia myśląc, że w VW są tylko suche filtry. Passat 2.0 TDI potrzebuje dodatku do paliwa o nazwie Satacen 25. Z tego co się doczytałem to Audi i BMW stosują suche filtry.
Co do FAP to też ma plusy (brak reaktora typu DeNOx) przez to sa mniej wrażliwe na jakość paliwa wyrażającą się ilością siarki.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 11:07
kerbi, no fakt, to prawda, ale nie pisałem już DPNR, bo po prostu nie spodziewałem się, że ktos się tym tematem na tyle mocno interesował, że tak wnikliwie i dokładnie będzie wiedział
Bądź co bądź, to filtry cząsteczek sa wymysłem chorym, jeśli chodzi o użytkowanie samochodu. Może gdyby wymiana filtra kosztowała 600zł, to wtedy dałoby się to znieść i wymieniac go nawet co 60-70tyś km, ale nie takie pieniądze jak obecnie. Dlatego moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem jest wywalenie tego.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 18:11
Albo obejście, ale fakt jest faktem buble i tyle (ekolodzy, cholera jasna!). Teraz nie wiedza co z tymi filtrami robić, to badają alternatywne paliwa, duże możliwości daje eter dimetylowy.
[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 22:48 ]
jesli wywalicie katalizator lub dpf wystarczy wstawić stumieniece i tyle.A jesli chodzi o katalizatory i dpf to i tak każdy po ok 120tys km przestają działać.I radze nie oddawać na złom ani zostawiać w warsztacie u mechanika bo można zarobić parę złotych. My jesteśmy firmą ktura skupuje takie zużyte katalizatory za stary katalizatory zużyty płącimy nawet po 1200zł.
no pewno ze płacicie bo nie kazdy wie ze w katalizatorze jest platyna baaardzo droga. przez ktorą nie jeden uzytkownik auta przez noc pozbył się owego wyalazku (katalizator) przez złodziei
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
no pewno ze płacicie bo nie kazdy wie ze w katalizatorze jest platyna baaardzo droga. przez ktorą nie jeden uzytkownik auta przez noc pozbył się owego wyalazku (katalizator) przez złodziei
Wiem wiem o tym, ale nie kazdy KAT jest cos wart, np za te z R75 CDT nie bardza chca placic bo nie maja platyny. Zawsze se swoich samochodow "wywalalem" kata tzn wybebeszalem puszke i wstawialem ryrke i szczerze mowiac za kazdy dobrze mi placono, ale z R75 jest inaczej nie chca tego w ogole skupowac.
Co do samego pozbycia sie kata z mojego R75 to polecam ten zabieg bo ja w moim odczulem moze nie az tak mocna, ale jednak zdecydowanie odczuwalna poprawe mocy, przy czym auto nie dymi bardziej, nie pracuje glosniej, teraz tylko dopiero slychac delikatnie na zewnatrz auta turbine no i z tego co komputer pokazuje zuzycie spadlo o jakies 0.8L/100km w miescie.
Co do samego pozbycia sie kata z mojego R75 to polecam ten zabieg bo ja w moim odczulem moze nie az tak mocna, ale jednak zdecydowanie odczuwalna poprawe mocy, przy czym auto nie dymi bardziej, nie pracuje glosniej, teraz tylko dopiero slychac delikatnie na zewnatrz auta turbine no i z tego co komputer pokazuje zuzycie spadlo o jakies 0.8L/100km w miescie.
a czy czeba potem co jeszcze zmieniac w kompie?? są jeszcze jakieś czujniki za katalizatorem ktore potem mogą pokazyać jakieś błędy?? a i czy na przeglądzie mnie przepuszcza (czy nie ma jakiś przciwskazań ze niby zle spaliny na wylocie)
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Ja zacząłem wypróżniać KATy odkad mialem niezbyt żwawego escorta 1.6 16V wtedy uslyszalem o takim pomocnym zabiegu, a ze czasem i mozna na tym i zarobic to usowalem kata w prawie kazdym moim samochodzie nawet w transicie 2.4DTDI(pomoglo) i tak tez z moim R75. Kwestia przegladu, jak puszka zostala otwarta od gory kata i w srodku jest rurka ktora tlumi to nawet nikt nie zwraca na to uwagi no chyba ze sonde do tlumika wloza to moze cos by zauwazyli, ale nie spotkalem sie z sonda. Sprawa komputera i czujnikow w R75 CDT nic nie trzeba zmieniac wszytsko smiga normalnie moze cos by sie dzialo gdyby byl tu zastosowany FAP. Kwestia silnikow benzynowych w 75 z tego co sie na warsztacie dowiedzialem to tez smialo mozna pozbyc sie kata bez jakichkolwiek dodatkowych zmian kompa. Oczywiscie nalezy pamietac, ze jest to wbrew ekologii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum