Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Ubywający płyn hamulcowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:39
[R400] Ubywający płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Sro Lip 21, 2010 20:17   [R400] Ubywający płyn hamulcowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam!

Problem jak w temacie, trochę nietypowy. Zasadniczo to poziom płynu hamulcowego chyba nie powinien się zmieniać, no może minimalnie wiec nawet nie sprawdzałem ile go tam jest. dopiero gdy podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka hamulców to trochę się wystraszyłem. Okazało się, że w zbiorniczku było dużo poniżej minimum. Dolałem ile trzeba i zapomniałem o sprawie bo kontrolka się nie świeciła. Niestety po miesiącu zbiorniczek okazał się znowu prawie pusty. Teraz to już chyba nie ma żartów :D Sprawdziłem tak "na oko" przewody w okolicy zbiorniczka i wyglądają OK, pod samochodem też nie ma niepokojących plam, nawet wielokrotne silne naciskanie hamulca na postoju nie uwidacznia nic na asfalcie :) Ma ktoś może pomysł gdzie może znajdować się ewentualny wyciek? Są jakieś newralgiczne miejsca? A i czy z kanału będzie widoczny przebieg wężyków pod samochodem? A może było to spowodowane niezbyt silnym dokręceniem wieczka zbiorniczka i płyn wyparował?
Jak narazie auto hamuje bez problemów :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 21, 2010 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 21, 2010 20:53   

Newralgicznym punktem są uszczelniacze tłoczyska pompy hamulcowej...
Kiedy się zużyją płyn przedostaje się do serw i stamtąd najczęściej do kolektora ssącego.
Wtedy to właśnie wycieku nie widać, a ubywa go...
Uszczelniacze tłoczyska mają przekrój litery "V". Kiedy się zużyją to po naciśnięciu pedału hamulca ciśnienie płynu dopycha gumę do ścianek pompy. Podczas cofania się tłoka niewielkie ilości płynu przedostają sią za uszczelkę i do serwa.
W takiej sytuacji należy wymienić uszczelki.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lip 21, 2010 20:56   

Płyn hamulcowy nie ma prawa odparowywać. Z kanału spokojnie można obejrzeć wszystkie przewody hamulcowe a w Twoim przypadku najbardziej prawdopodobny jest wyciek z cylinderków z tyłu jeśli masz hamulce bębnowe. Bardzo długo nie widac go gdyż płyn rozprowadza się i odparowuje na szczękach przy hamowaniu. Dlatego jeśli stwierdzisz, że na 100% nie ma wycieku z przewodów przyjrzał bym się cylinderkom z tyłu. Chyba, że jeszcze przepuszcza pompa i płyn idzie do serwa przez popychacz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 00:08   

U mnie uszkodzony był cylinderek (czy jak to się tam nazywa :razz: ) w prawym przednim kole. Mąż przez przypadek zauważył czyszcząc zaciski. Uciekało mało, ale jak spojrzał do zbiorniczka, faktycznie trochę ubyło. Może warto to sprawdzić?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 12:01   

To że z biegiem czasu ubywa trochę płynu w zbiorniczku, to naturalna kolej rzeczy, ponieważ z czasem zużywają się okładziny na klockach czy szczękach hamulcowych, zatem poziom płynu się zmniejsza schodząc i wypełniając przewody, zaciski i cylinderki.Natomiast w twoim przypadku prawdopodobnie masz wyciek w układzie, tak jak koledzy wyżej wspomnieli pompa lub któryś cylinderek z tyłu, ja obstawiam cylinderki a że nie widzisz wycieku bo masz bębny to płyn rozlewa się na okładziny szczęk, na twoim miejscu bo to bardzo proste, ściągnął bym tylne koła oraz bębny i będziesz miał piękny widok na sytuację :wink: , przy okazji gdyby się okazało że to cylinderek to na 110% będą mokre i zabrudzone szczęki od płynu, musisz pamiętać aby odtłuścić je zmywaczem do hamulców a najlepiej wymienić oraz oczyścić bębny o odpowietrzeniu nie wspomnę, to tak gdybyś robił to sam, w przypadku gdy samochód będzie na warsztacie to fachmani zrobią to za ciebie :grin:

kasjo z przodu to na pewno nie był cylinderek :razz: :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 12:49   

Dzięki za pomoc. Dzisiaj posprawdzam conieco z kanału. I wydaje mi się, że jednak coś od spodu kapie. Teraz auto stało 3 dni nieruszane i jednak powstała mała plama i na 100% jest to płyn hamulcowy. Plama mniej wiecej w tylnej połowie auta (okolice koła?) Ale to stwierdzę dokładnie w badaniu kanałowym :D
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 13:47   

zuber84cool napisał/a:
kasjo z przodu to na pewno nie był cylinderek :razz: :wink:
:razz: zemsta, co? :wink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 13:52   

kasjopea napisał/a:
:razz: zemsta, co? :wink:
tym razem ja zapolowałem na ciebie :razz:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 18:43   

Znalazłem miejsce problemu jak na fotkach

Widać, że płyn wycieka ale dokładnie w którym miejscu to nie wiem. Wężyki idą pod tą osłoną a ja sam wolałem jej nie odkręcać by nie pogorszyć sytuacji. Generalnie to nie czuję się aż takim profesjonalistą by grzebać w hamulcach. Chyba najlepiej będzie oddać sprawę w ręce fachowców :)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 20:15   

No tak, któryś z przewodów skorodował, zima, sól, woda i czas robią swoje, ale to jest do przewidzenia, ponieważ są stalowe i kiedyś po prostu muszą skorodować. Większość producentów samochodów zaleca wymianę przewodów hamulcowych raz na 5-7lat, przy takiej wymianie oczywiście należy wszystkie przewody wymienić na miedziane, jest to bezcenna inwestycja bo praktycznie można wykluczyć korozję.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 01, 2011 11:12   

Odkopałem stary temat gdyż nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego, a mam pytanie dotyczące ubywającego płynu. A dokładniej skoro sprzęgło jest hydrauliczne, to korzysta z tego samego zbiorniczka i płynu co hamulce czy jednak to osobny układ?

Bo płynu zaczęło mi ubywać ostatnio i skorelowało się to z wymianą sprzęgła i zastanawiam się czy oprócz hamulców może być coś i tutaj.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 01, 2011 18:52   

Zbiorniczek od płynu do pompy sprzęgła znajduje się pod skrzynką bezpieczników. Przyjrzyj się dobrze, to go zauważysz. A następnym razem użyj wyszukiwarki. :wink:
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 01, 2011 20:15   

Tzn wiem, że pod skrzyneczką bezpieczników jest ten zbiorniczek, tylko jakoś chciałem się upewnić czy nie jest jakoś połączony ze stanem płynu w zbiorniczku hamulcowym.

No ale wychodzi że pewnie nie, dzięki. Wolę walczyć z hamulcami niż znów ze sprzęgłem i okolicami :p
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 13:13   

zuber84cool napisał/a:
Większość producentów samochodów zaleca wymianę przewodów hamulcowych raz na 5-7lat, przy takiej wymianie oczywiście należy wszystkie przewody wymienić na miedziane, jest to bezcenna inwestycja bo praktycznie można wykluczyć korozję.


Ile kosztuje taki zabieg wymiany przewodów hamulcowych?
_________________
JeRRy
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 07, 2011 13:35   

cena samych przwodów miedzianych z zakończeniami pod Wrockiem w Lutyni to 93 zeta a wymiana koło 2 stówek. Z tyłu mam tarcze, ale to raczej nic nie zmienia. Co do wymiarów, to masz tu, wymieniałem w zeszłym roku: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#544017
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Ubywający płyn chłodniczy
arjo1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 10, 2008 22:08
String
Brak nowych postów [R400] Dziwny dźwięk i ubywający płyn chłodniczy
ToMaSs1986 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 24, 2009 22:47
ToMaSs1986
Brak nowych postów [R400] Płyn hamulcowy ??
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Gru 31, 2011 08:53
Andrzej_1272
Brak nowych postów [ R 45 2.0] Ubywający płyn chłodniczy
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Paź 12, 2011 16:26
piterek1812
Brak nowych postów [R414] Ubywający płyn chłodniczy...
hmmmmm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Czw Cze 28, 2007 21:28
benio_bicos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink