Wysłany: Pią Sie 12, 2011 05:14 [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Dzisiaj rano jechałem do pracy na zimnym silniku wszystko było ok, po około 20km wleciałem na autostradę i jadąc prędkością około 140km/h nagle go zamuliło, włączyły się ASR'y zwolnił do 100km.
Podczas jazdy nie da się przekroczyć 3000 obrotów na żadnym z biegów. Na postoju jak się wciśnie pedał w podłogę i się go w ogóle nie puszcza to najpierw obrotomierz dochodzi do 5000 potem spada do 3000 i tak pozostaje z czym że przy tych 3000 słychac jakies takie pierdzenie w wydechu i nierówno pracuje między 2900 a 3100 obrotów przy cały czas wciśniętym pedale. Ze skrzyżowania strasznie ciężko ruszyć bo jak tylko dodam gazu przy włączonym biegu to chce gasnąć, tak jakby brakowało mu mocy, a gdybym chciał pojechać z prędkością która przekroczy 3000 obrotów to zgaśnie.
Gdy stoi na postoju i nie gazuje się go do tych 3000 obrotów to silnik pracuje równomiernie.
Bardzo proszę o pomoc, co to może być i czy oddać auto do mechanika , czy elektryka??
_________________ Rover 75 - Jumbo, mój ulubieniec
MB Sport Coupe C200K - zabawka RWD
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Sie 12, 2011 12:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 12, 2011 05:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda na to że sterownik silnika wszedł w tryb awaryjny. Najlepiej byłoby podjechać na testbooka T4. Jesteś prawdopodobnie z Jaworzna sądząc po rejestracji. Najbliżej to Dąbrowa Górnicza.
e tam zaraz Testbook, postarac sie o ELM327, silnik benzynowy diagnozuje z powodzeniem a koszt przeważnie połowa tego co jedno podłączenie Testbooka T4 a łatwiej znaleźć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak coś to ja mam ELM327 z Tychów nawet daleko byś nie miał tylko że nie wiem czy ono dobrze działa gdyż był ostatnio u mnie 21matys podłączyliśmy się ale błędów nie miał choć poduszka kierowcy mu świeciła na desce może dlatego że miał rocznik 2000 ... sam nie wiem inne parametry typu temperatury pokazywał itp
działa tylko ze sterownikiem silnika, modułu komfortu, poduszek powietrznych, abs nie diagnozuje niestety ale jemu do silnika wystarczyć powinien
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ELM łączy się tylko z silnikem i często nie odczytuje wszystkich błędów,z pozostałymi sterownikami nie łączy się.
[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:08 ]
zajrzyj na ten adres
Opis: Warsztat rekomendowany przez klubowiczów. Mają komputer diagnostyczny do Rovera.
Adres: ul. Perla 10, 41-300 Dąbrowa Górnicza
Telefon, faks: tel. (32) 261-76-71
[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:23 ] Black_Eryk, piszesz że zapaliła się kontrolka ASR , elm nie połączy się ze sterownikiem ABS-u a jest on częścią systemu kontroli trakcji, dlatego obstaję przy testbooku, tym bardziej że przy okazji można wgrać zaktualizowane oprogramowanie i trochę pomieszać w konfiguracji ( np. domykanie szyb, automatyczne włączanie świateł po odpaleniu silnika, zmiana języka komputera, czas świecenia świateł po wyłączeniu zapłonu itp.)
zapaliła sie trakcja bo jak sterownik w chodzi w tryb awaryjny to zapala sie trakcja. Ja tak mam przy dołożonym immo jak zadziała to steronik wchodzi w tryb awaryjny na chwilę i trakcję też mi zapala.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, napisz przy użyciu jakiego programu łączy sie ze sterownikiem komfortu i poduszek powietrznych.
Mam elm-a i używam scantool, pcmscan i nie udało mi się połączyć z niczym innym jak z silnikiem.
zgadzam sie ze najlepiej testbook ale z reguły jest do niego daleko i jest drogo za podłączenie a najczęściej za włączenie dodatków też wołają kasę
[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:32 ]
automechanik napisał/a:
napisz przy użyciu jakiego programu łączy sie ze sterownikiem komfortu i poduszek powietrznych.
a gdzie napisałem ze sie łączy i diagnozuje te rzeczy? bo jakoś nie widzę tylko silnik
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
działa tylko ze sterownikiem silnika, modułu komfortu, poduszek powietrznych, abs nie diagnozuje niestety ale jemu do silnika wystarczyć powinien
podświetliłem ci tekst w cytacie abyś przeczytał jeszcze raz ze zrozumieniem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, (zgadzam sie ze najlepiej testbook ale z reguły jest do niego daleko i jest drogo za podłączenie a najczęściej za włączenie dodatków też wołają kasę).
Byłem wczoraj u PHJOWI i kasuje 100zł, za wszystko
[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:49 ] sknerko, no fakt
no wiem bo ja mam do niego rzut beretem ale to PHJOWI a na śląsku to nie wiem jak jest. A już w Komornikach w byłym serwisie gdzie mam tez blisko są ceny jak na Batorym.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, ALe mogło to być napisane (Działa tylko ze sterownikiem silnika. Modułu komfortu, poduszek powietrznych i abs-u nie obsługuje.) Wtedy było by jaśniej i możnaby odczytać ze zrozumieniem.
no Ok, ale ja nie jestem polonistą tylko elektronikiem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, my tu gadu gadu a Black_Eryk, się nie odzywa.
No kończę, bo czas do roboty, do następnej miłej pogawędki, która jak myślę pomoże założycielowi postu.
Black_Eryk, jeśli byś był zainteresowanym T4 w Dąbrowie Górniczej to daj znać dlatego że może pojedziemy wszyscy razem z forum znajdzie się parę osób i może jakiś rabat nam dadzą sam też nie chce tam jechać choć pasuje mi bo mam w menu język włoski itp ale z tego co czytałem oni tam kompletnie się na tym nie znają co włączyć co wyłączyć
Sorki że nie odpisywałem bo nie miałem dostępu do kompa, ale kolega z pracy mi czytał przez telefon, to co piszecie.
Niestety jestem z Jastrzębia Zdroju
Jestescie wspaniali dziekuję za pomoc i naprowadzenie na ścieżkę działania z taką usterką.
Podjechałem do najbliższego elektromechanika i wykasował mi błędy , roverek dostał potem po garach na autostradzie i po przejechaniu 120km nic sie nie dzieje, ale błędy dalej wyskakują. Najprawdopodobniej przytkany katalizator - coś z niego syczy ( na wydechu w połowie auta )
Podaje listę błędów:
- wypadanie zapłonu drugiego cylindra
- uboga mieszanka
- zmienne fazy rozrządu (albo coś innego ale z fazami rozrządu bo nie umiem rozczytać pierwszego słowa)
Powiedzcie mi czy Roverek zaczął jeździć przez to że zostały skasowane błędy i się cos odblokowało?
Jeśli tak to jak skasować samemu błędy? - czy kupując ten układ ELM327 da się
[Jak wcześniej chciałem mu dac po garach to się nie udawało i gasł.]
Syczy mi jeszcze jakiś twardy wężyk[chyba jakis z podciśnienia] który jest przy grodzi za kolektorem ssącym , gdy go mocniej przegazuje.
pozdrawiam
Krystian
_________________ Rover 75 - Jumbo, mój ulubieniec
MB Sport Coupe C200K - zabawka RWD
Pisałem o katalizatorze, skasowanie błędów spowodowało wyjście silnika z trybu awaryjnego i możliwość wprowadzenia go na wyższe obroty skutkiem czego spaliny przedmuchały i przeczyściły, przynajmniej częściowo katalizator i układ wydechowy.
Nieszczelny przewód podciśnieniowy powoduje zubożenie mieszanki stąd błąd na diagnostyce.
A zmienne fazy rozrządu, no myśle że chyba chodzi o VIS czyli zmienne fazy dolotu albo inaczej o system ze zmienną długością dolotu .
(Rezonans, zjawiska falowe,indukcja) i pomyśleć że dotyczy to zasysania powietrza przez silnik. A kiedyś wystarczył gażnik i kawałek dolotu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum