Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:30 [R200] Auto jest mułowate, brak mocy, słabo przyspiesza.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i nie bardzo orientuje się w tematach na forum. Oczywiście przed założeniem tematu używałem opcji "szukaj" ale nie znalazłem konkretnej odp na moje pytanie. Jednak gdyby coś już w tej sprawie zostało poruszone na forum to bardzo proszę o podanie linku
Ale przejdzmy do rzeczy- niedawno zakupiłem rovera 1.6 si na sekwencji staga 200 97r i mój problem polega na tym, ze samochód bardzo słabo przyspiesza. (zarowno na LPG jak i PB) Robiąc pomiar stoperem od 0-100 km/h ma jakieś 13 sekund. Powyżej 120 juz prawie wcale nie ciągnie, a jakby nie patrzeć te 112 koni już powinno jakieś efekty zrobić.
I teraz moje pytanie brzmi: co sprawdzić, od czego zacząć poszukiwania 'mocy'. Czy czujnik temperatury ma coś do tego? Mam również wrażenie, że na zimnym silniku auto jedzie duzo lepiej niż na ciepłym.
Za każdą nawet najmniejszą pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czujnik możesz sprawdzić omomierzem ... na forum były podawane wartości rezystancji dla kilku temperatur pracy ... w serii K są dwa czujniki temperatury ... ten od kompa ma dwa piny ten od wskazań na zegarze ma jeden pin. Musisz sprawdzić ten od kompa dwupinowy. Czujniki są po środku komory silnika w okolicy łaczenia silnika i skrzyni biegów wkręcone w głowicę
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 17:38
Zlokalizowałem 2 czujniki, jednak zarówno jeden jak i drugi ma 2 piny. No ale wiadomo rezystancję sprawdzę w dwóch. I czy czujnik miałby aż taki wpływ na moc?
Po zakupie wymieniłem filtry, olej no i generalnie tyle. Niedawno zmieniany był rozrząd i świece- tak twierdził poprzedni właściciel; stan kabli oraz kopułki i palca nieznany. Rovera mam zaledwie kilka dni i nie bardzo jeszcze wiem gdzie czegokolwiek szukac.
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sro Sie 10, 2011 15:02
Dokonałem pomiarów czujnika temperatury dla ECU, na rozgrzanym silniku do temp. pracy. Czujnik pokazał 0.80V i gdy chciałem zrobić pomiar rezystancji, multimetr generalnie nie pokazał nic. Zachowywał się tak, jakby nic nie było podłączone, Czy to normalne i dobre parametry?
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pią Sie 12, 2011 16:24
Po sprawdzeniu wszystkich możliwych czujników przyszedł czas na rozrząd. Wydrukowałem sobie ściągawkę do prawidłowego ustawienia, otwieram pokrywę, ustawiam dolny znak i co? I ogromne zdziwienie. Żaden znak na kolach rozrządu się nie zgadza. Koło wałka ssącego ok 1 ząb jest przestawione, natomiast wydechu ok 2-3 zęby. I niby prosta sprawa no ale... jedno z kół dodatkowo przestawione jest o 180 stopni, ponieważ znaki "exhaust" są po przeciwnych stronach, czyli przy jednym ustawieniu na kole ssącym "EXHAUST" jest z lewej strony,a na wałku wydechowym z prawej, po zrobieniu dodatkowo 1 obrotu wałem znak "EXHAUST" na ssacym jest z prawej a na wydechowym z lewej. I teraz pytanie, jak sprawdzić który wałek jest przestawiony o 180*? Druga sprawa jest taka. Wałki rozrządu mają 2 wycięcia na kliny. EX oraz IN. U mnie obydwa koła ustawione są na IN. Czy to prawidłowe ustawienie? Jeśli nie to jakie powinno być?
Na zdjęciu zaznaczyłem w którym miejscu na obu wałkach jest klin.
Ja mam identyczne objawy i nie potrafię sobie z autkiem poradzić, jak będę mieć mechanika wolnego dam mu rozrząd do sprawdzenia. Mam 1.6 112 KM a idzie gorzej niż ojca Nissan sunny 75KM
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pon Sie 15, 2011 21:14
Dokładnie tak ustawiłem jak napisaliście, jedyna opcja jeszcze, że faktycznie urwało klin na kole pasowym. Generalnie po ustawieniu rozrządu samochód jedzie lepiej od dołu, natomiast górna partia obrotów bez zmian. Nadal jest słaby i nadal jest objaw o którym zapomniałem napisać- po puszczeniu gazu, czasem strzela w wydech.
Nie rozumiem tylko tego co napisał kolega flapjck1:
"sprawdz czy dolne kolo pasowe nie wycielo nadlewu na malym kolku rozrzadu ( powinny sie "klinowac" wzajemnie )"
można troszkę bardziej łopatologicznie?
A i jeszcze jedno ważne pytanie, czy wałek ssący jest taki sam jak wydechowy, czy można je zamienić miejscami?
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Sie 16, 2011 17:54
a mógłby ktoś jeszcze rozjaśnić wypowiedź flapjck1?
i czy obrócenie obydwu wałków rozrządu o 180* mogłoby coś zmienić? Czy to bez różnicy?
i co z tym strzelaniem w tłumik?
Łopatologicznie:
Zobacz czy nie ścieło klina na kółku rozrządu, bo może ustawienie wału silnika nie jest w związku z tym prawidłowe.
Ściągnij Rave jest na forum. Masz tam czarno na białym.
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 23:16 ]
Znaki in i ex pokrywają sie co dwa obroty wału czyli pełen cykl pracy silnika. I odpowiada to dwukrotnemu ustawieniu małej zębatki .. na nadlewku pompy olejowej.
Sprawdżto dokładnie a potem poszukamy dalej.
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pon Sie 29, 2011 22:06
Dzieki wielkie za obrazki, na pewno sie przydadzą. Piszę troche z opóźnieniem ale nie mailem dostepu do internetu przez jakiś czas.
Czy kolega Oizo64 był może u tego mechanika? albo ruszył cośz tym problemem?
Bo ja zaobserwowałem kolejne dziwne objawy, otóż:
- spalanie przy bardzo spokojnej jeździe otwiera się od 12 litrów, średnio wychodzi ok 13 a max jaki uzyskałem to ponad 17.
- przy hamowaniu silnikiem, ewentualnie przy puszczeniu gazu na chwile na 4 kub 5 biegu auto strzela w wydech
- przyspiesza do ok 5 tys obrotów, powyżej moc juz nie rośnie a wrecz przeciwnie, przyspiesza gorzej przy czym delikatnie szarpie.
- przy odpalaniu (np rano po całej nocy postoju) ma niższe obroty niż po rozgrzaniu, na biegu jałowym- na zimnym wskazówka stoi w granicach 800 obr/min, a na gorącym ok 1 tys.
Jest jakaś opcja ze komputer wpadł w tryb awaryjny i przez to cała ta szopka? juz zaczyna mi brakować pomysłów co mu może dolegać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum