Wysłany: Nie Sie 21, 2011 15:46 [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: > 2006
Witam
Przymierzam się do wymiany uszczelniacza - FTC5258 (12) w dyfrze przy wejściu wału.
Czy wystarczy odpiąć tylną część wału odkręcić śrubę (8) i wyciągnąć flanszę (10) i wymienić uszczelniacz?
Czy może jednak nie jest to takie proste i nie obędzie się bez demontażu dyferencjału i mechanika?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 21, 2011 15:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 21, 2011 20:39
Dyfra zdejmować nie trzeba - jednak dobrze mieć klucz dynamometryczny aby nie dokręcić za mocno i nie zniszczyć tulei rozprężnej - którą którą po odkręceniu flanszy zaleca się wymienić na nową TXT100010 - nie jest droga:) , tak samo jak warto dać nową podkładkę i nakrętkę flanszy.
pamiętaj o zaznaczeniu wzajemnej pozycji flanszy do wałka/wału przed demontażem.
Składając dokręcasz śrubę do 176 Nm do skasowania luzu, jednak nie więcej niż 524 Nm bo za bardzo ściśniesz tulejkę.[l[/list]
Ostatnio zmieniony przez win32 Nie Sie 21, 2011 22:51, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za informację, czy chodzi o tuleję (15)? Mogę ją wymienić bez zdejmowania łożyska (13)?
Czy to jest prawidłowa kolejność ułożenia?
win32 napisał/a:
... jednak nie więcej niż 524 Nm ...
Jesteś pewny tych wartości, 524 Nm to dość duża siła ok. 53 kg/m?
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 21, 2011 22:13
Tak chodzi o 15.
Bez zdejmowania łożyska się nie uda - po odkręceniu flanszy najprawdopodobniej wyjdzie ci wszystko do tulei.
Zaleca się jej zmianę gdyż nie uda ci się tego skręcić tak samo jak jest obecnie i powstaną luzy pomiędzy łożyskami. (jej rola jest taka że ma zapewnić stałą siłę docisku łożyskom)
Odnosnie 524 Nm to nie możesz tego przekroczyć dokręcając flanszę i kasując luzy/regulując preload łożysk bo zniszczysz tuleję rozprężną- tak rzecze manual serwisowy. Ten też wspomina o ustawianiu nacisku wstępnego (preload) na łożyska).
Jednak u siebie jak wymieniałem całość z łożyskami wystarczyło dokręcić mniejszym momentem (176 Nm) i jest dobrze
Mam jeszcze jedno pytanie, widzę że łożysko (13) jest stożkowe,
z obudowy wyjdzie wianek łożyska ale pierścień pozostanie czyli o wymianie łożyska na nowe mogę zapomnieć?
A i jeszcze jedno pytanie
czy taka blokada do odkręcenia/zakręcenia śruby będzie mi potrzebna czy sam opór kół zębatych wystarczy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum