Wysłany: Wto Sie 23, 2011 22:40 [R214] problemy z kablami.
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1997
Mam pewien problem z kablami, mianowicie dym smród spalona izolacja i goły kabel.
Wszystko zaczęło się jakieś 4 tyg temu kiedy to nagle padło mi w samochodzie radio, zegar oświetlenie wnętrza i zaświeciła się kontrolka otwartej klapy bagażnika (była ona oczywiście zamknięta). Po powrocie do domu wymieniłem bezpiecznik odpowiedzialny właśnie za radio zegar i oświetlenie (10A). Kontrolka zgasła radio chodziło zegar działał światło w środku w samochodzie też miałem.
2 dni temu problem się powtórzył. Znów wymieniłem bezpiecznik, ale teraz było pełno dymu smrodu a sam bezpiecznik też odszedł w niebyt. Dymiło mi się z tyłu radia toteż kiedy je wymontowałem zobaczyłem iż jeden z kabli biegnący od kostki którą wtyka się do radia ma całą stopioną spaloną izolację. Kabel ten miał kolor brązowy i prowadził do panelu bezpieczników wewnątrz samochodu (kończył sie na niej pojedynczą wtyczką).
Teraz moje pytanie wie ktoś co mogło się stać jaka jest tego przyczyna?
I do czego jest ten brązowy kabel biegnący w wiązce od radia do bezpieczników i kończący się tam pojedynczą wtyczką.
P.S. Po wypięciu tego kabla i włożeniu bezpieczników nadal objawy nie znikają.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 23, 2011 22:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
postaram się sprawdzić jak najszybciej. Widziałem iż sporo ludzi ma z tym problemy. Tylko trochę nie rozumiem co wspólnego ma tylna klapa z radiem (do którego wypalił się jeden z kabli, ten brązowy).
Pokopiemy zobaczymy
[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 20:47 ]
Faktycznie wiązka jest dość mocno uszkodzona.
Zastanawiam się czy nie poszukać i nie dostać gdzieś nowej i wymienić.
Pasuje tam z R25? i jakie są mniej więcej tego koszty plus łatwo się to potem przeciąga?
Tak jak pisze leszczu, najlepiej i najtaniej naprawić swoją. Jeśli kupisz używaną, to i tak prędzej czy później będziesz musiał ją naprawiać. Lutownica w dłoń i do dzieła!
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Wiązka wymontowana cała. Jak się okazało wcześniejszy właściciel też miał z tym problemy. 5 centymetrów poniżej tego gdzie mi kable popękały było już lutowane i skręcane.
Dlatego pomysł mam taki. Wytnę najprawdopodobniej nadwyrężone odcinki i w ich miejsce założę nowe lutując łącząc w miejscach gdzie nie pracują. To jest wersja jak będę miał więcej czasu jak nie to faktycznie polutuję i oplotę to taśmą samo-wulkanizującą.
Dziękuję za pomoc. Mam nadzieję iż to będzie to bo nie mam zbytnio czasu i środków by auto do elektryka oddawać.
[ Dodano: Sro Wrz 14, 2011 15:00 ]
Niestety to znowu ja.
Miało być tak pięknie, ale wyszło jak zawsze...
Polutowałem kable, zaizolowałem zarówno taśmą jak i koszulkami termokurczliwymi.
Problem niestety pozostał, lub zmienił miejsce swojego położenia.
Otwierając bagażnik zegar ma zwarcie przestaje działać a gdy włączy się światło w samochodzie to wyskakuje klapa bagażnika.
Poddaje się chyba oddaje samochód do elektryka. Sprawdzanie całej instalacji to już nie moja liga.
A może Wy macie jakieś pomysły co to może być.
P.S. Czujnik klapy bagażnika działa normalnie nie jest uszkodzony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum