Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Problem z sekwencyjną instalacją gazową.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400]Problem z sekwencyjną instalacją gazową.
Autor Wiadomość
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

  Wysłany: Sro Sie 24, 2011 07:48   [R400]Problem z sekwencyjną instalacją gazową.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam. :cry:

Jak w temacie. Po przekroczeniu 4,5 tys obrotów odcina mi gaz i pali benzynę. Byłem u gazownika. Podłączył się pod komputer i żadnych błędów mu nie pokazało. Zwiększył obroty z 6000 do 8000 i dalej to samo - odcina. Powiedział, że reduktor jest za słaby do mojego Roverka i zawołał 450 zł za nowy, ale się z tym nie zgadzam bo on jest przeznaczony do 150km i 110kw (NIKO MCL - model reduktora). Wymieniłem filtry (ten przy reduktorze i ten co idzie od reduktora do wtrysków), wyczyściłem reduktor i dalej to samo. Ale jak się łagodnie daje gazu do końca obrotów to nie odcina, ale jak tak gwałtownie to już odcina, w trasie po przekroczeniu 150 km/h (przekroczenie 4,5 tys obrotów) odcina gaz i przełącza na benzynę. Odwiedziłem inne fora i tam pisali żeby wyczyścić reduktor, wymienić filtry, i też pisali że może być czujnik ciśnienia uszkodzony no i najgorsze że też reduktor. Ale może któryś z WAS miał podobny problem i się podzieli radą.

Dzięki za wszelką pomoc :mrgreen:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 24, 2011 07:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 08:06   

Sprawdzona szczelnosc instalacji?

Masz za duze spadki cisnienia i wywala cie na benzyne.

Jak długo jezdzisz na gazie?
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 08:17   

kupiłem go już z instalacją, ale tak się dzieje już od 2010 roku jak go kupiłem.
szczelność?? nie sprawdzałem, ale nie czuje zapachu gazu jak jest silnik odpalony i wyłączony, nic nie czuć
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 08:48   

Skoro już wszystko powymieniane, to moim zdaniem reduktor po prostu już pada.

Tym niemniej 450zł za nowy to chyba przesada.
Max to 300zł, sam reduktor można kupić poniżej 200zł, praktycznie każdy model.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 08:52   

a może być taki sam jaki mam obecnie??
tzn. NIKO MCL

http://allegro.pl/redukto...1777483988.html
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 08:54   

Ja mam ACR01.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 08:57   

Może być, ale jeżeli padł to ja bym drugi raz takiego samego nie kupił.
Tym bardziej że do najtańszych nie należy.

Spójrz, stówkę taniej. Moc ta sama. Sam się nad takim zastanawiam, bo mam Alaskę :???:

http://allegro.pl/r15-red...1764340658.html

W razie czego są do niego dostępne zestawy naprawcze za 40-50zł, nie jest to więc jednorazówka.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 09:03   

no wydaje się dosyć interesujące, tylko czy z moim elektrozaworem będzie pasował??? muszę to sprawdzić lub do kolesia z allegro zadzwonić
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 09:08   

No sprawdzić na pewno trzeba, żeby nie było problemu.
Ale jeżeli nie masz jakichś nietypowych elementów to powinien.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 09:12   

więc mam co robić.
dzięki wszystkim za pomoc:D
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 10:51   

Ten zawoli jest troche głośny, zamontowany przy scianie grodziowej dlatego mam AC R01
http://allegro.pl/redukto...1780820935.html
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 11:21   

A jaki dzwięk wydaje? Jak Turbo? Świszczy? :D

Pytanie jest jak najbardziej poważne, bo jestem nim zainteresowany.
Nie sądziłem że parownik w ogóle wydaje jakieś dzwięki.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 12:14   

R400, a gazownik próbował ładować większe ciśnienie? ja miałem podobnie przy 1.4 ale ciśnienie na 1.7 i po problemie ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 12:19   

Kozik napisał/a:
R400, a gazownik próbował ładować większe ciśnienie? ja miałem podobnie przy 1.4 ale ciśnienie na 1.7 i po problemie ;)


powiem ci kolego że nie mam pojęcia.
zwiększył tylko obroty i i sprawdził czy nie ma błędów, a do ciśnienia chyba nie zaglądał
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 14:06   

Gorzej że prawidłowe ciśnienie to ok 1,1-1.2 bar.

Im wyższe ciśnienie tym gorzej dla wtrysków.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 14:11   

sobrus, moja listwa wytrzymała na takim ciśnieniu póki co to około 80tys km
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
demerzel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 101
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 17:01   

neo88 napisał/a:
Ten zawoli jest troche głośny, zamontowany przy scianie grodziowej dlatego mam AC R01
http://allegro.pl/redukto...1780820935.html

Jeżdżę już jakiś czas na Zavoli Zeta N i nie słyszałem, żeby jakikolwiek dźwięk wydawał z siebie :)
_________________
GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM :)
www.phurand.pl
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 20:05   

demerzel napisał/a:
Jeżdżę już jakiś czas na Zavoli Zeta N i nie słyszałem, żeby jakikolwiek dźwięk wydawał z siebie :)


Jeśli parownik jest przymocowany bezpośrednio do karoserii to będzie buczał, trzeba go przykręcić na gumkach i bedzie gicior ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] Problem z instalacją gazową
Piotras_7890 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Mar 29, 2011 21:07
piotras9078
Brak nowych postów [R400 1.6Si 98r] Instalacja gazowa Lublin
Gdzie zakładać gaz w Lublinie?
Squid Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Lut 11, 2010 18:52
Squid
Brak nowych postów [R416Si] Instalacja LPG sekwencyjna Tartarini. Regulacja.
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Lut 20, 2012 11:15
fredii
Brak nowych postów [R400] Instalacja gazowa BRC czy warto założyć?
AndrzejekA8 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Paź 05, 2009 21:02
praktis
Brak nowych postów [r45] Instalacja gazowa
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Sob Sie 27, 2011 10:03
neo88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink