Wysłany: Sob Sie 27, 2011 08:18 [620Ti] Biały dym - od czasu do czasu
Typ: GSi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam;
Proszę o radę w sprawie mozliwej przyczyny dymienia na biało. Sprawa wygląda tak, że jak jadę sobie, silnik nagrzany i np. staje na światłach, po kilku sekundach potrafi zrobić się biało. Zapach taki specyficzny jakby cos przepalała, ale nie wiem czy to płyn czy olej - trudno mi ocenić. Dzieje się tak od czasu do czasu - nie zawsze. Jak jadę normalnie - efektu nie widać.
W zbiorniku płyny - nie ma mleka, nie ma osadu.
W okolicach przepustnicy mam olej i jak "cisnę" na drodze a potem sprawdzam pod maską, mam mokro. Wyciska go z okolic przepustnicy i z łączenia rury idącej od IC.
Rurę sprrawdzałem - na końcówce do przepustnicy - trochę oleju. Na wyjściu z IC - też trochę - wsadziłem palec - było mokro - wytarłem, ale myślę o czyszczeniu IC.
Jak rozebrałem wąż "turbina - IC" - było zupelnie sucho. POdotykałem wylot z turbiny - sucho.
I skąd ten dym? Prosze o pomoc w wyjaśnieniu.
Do tej pory wyjasniałem to sobie, że jesli olej dochodzi do przepuustnicy to iddzie sobie dalej i jest od czasu do czasu prrzepalany - stąd dym. Ale to moje laickie wyjasnianie rzeczywistości. Z resztą samochodu - uszczelki zaworów, gglowica - wydaję się byc ok.
Acha - no i w korku oleju - też dobrze.
Darek
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 27, 2011 08:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 122 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Sie 28, 2011 14:58
Jeżeli kopci na biało to napewno nie jest olej
Palony olej daje niebieskawy lub błękitny dym, a jeżeli u Ciebie jest całkiem biały
to po prostu woda z tłumika jeżeli nie ubywa płynu z układu chłodzenia.
Żadna usterka a raczej norma jak samochód przykopci na biało.
Jeżeli masz LPG to jest to normalne, jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach to również jest to normalne, bo woda w wydechu nie wyparowuje całkiem. Przegazuj trochę auto na postoju i zobacz czy nie wylatuje z wydechu woda, jeżeli tak to będziesz wiedział, że wszystko ok. Może być jeszcze walnięta uszczelka pod głowicą w taki sposób, że leje Ci lekko na cylinder. Jeżeli czujesz taki słodkawy zapach to właśnie przepalany płyn chłodniczy.
Jeżeli chodzi o olej przy przepustnicy to nie wiem czy nie napiszę głupoty, bo nie pamiętam dokładnie jak tam to wszystko wygląda pod maską, ale może leci odmą? Biały dym tak jak napisano wyżej to nie olej, olej puszcza niebieski dym.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum