Wysłany: Sob Sie 27, 2011 21:59 [r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Wie ktoś może jakiej produkcji jest silnik w 45 po lifcie ( w dieslu). Jest to BMW czy dalej Rover?
Jaki jest tam rozrząd? Pasek czy łańcuch.
I wreszcie, ma ktoś dostęp do RAVE oraz EPC dla tego autka? (mam tylko Rave tego do 2002r).
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 27, 2011 21:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hmm, ja nie mam żadnego doświadczenia tym roczniku roverka, a sprzedawca zarzekał się przez telefon, że to silnik bmw ale to moze byc na tzw zacheta dla kupujacego.
Kasjopea dysponujesz moze jakims wpisem ravea albo z epc jaki tym silnika jest w tym roczniku? a jeszcze lepiej masz moze nowszego ravea i epc?
Silnik diesla jest konstrukcyjnie taki sam od 96 do końca produkcji (modele 200/400 i 25/45 oraz 600). Jest to silnik rover'a. Nigdy po roku 96 nie montowano diesla Hondy do rovera, jak było przedtem nie wiem. Silnik rovera był montowany do hondy. Silnik BMW był tylko w Rover 75 diesel. Poszczególne diesle rovera różniły się tylko pompami paliwa komputerem, zaworami EGR, przepływomierzami, czyli głównie elektroniką. Były też dwie wersje rozrządu, można rozpoznać po rolce po zdjęciu obudowy z prawej strony silnika (stojąc przed autem) jaki rozrząd należy kupić. W dieslach rovera były dwa paski. Jest to silnik kolizyjny, także po zakupie warto wymienić paski i rolki nawet jak sprzedawca zarzekał się, że był rozrząd robiony- chyba że ma na potwierdzenie fakturę, bądź paragon. Silniki benzynowe 1.4 1.6 1.8 2.0 i 2.5 mogą być tylko konstrukcyjnie podobne do silników Hondy ale są to konstrukcje Rover'a. Generalnie jeżeli mowa o silnikach rovera to są to silniki firmy powertrain podobnie jak skrzynie biegów.
Silniki benzynowe nie są konstrukcyjnie podobne do niczego na rynku
I prawdopodobnie nieprędko pojawi się coś podobnego.
R75 to jedyny model opracowywany wspólnie z BMW.
R45 ma 100% silniki Rovera, z resztą ten model został wprowadzony już po tym jak Rover zakończył współpracę z BMW.
Ostatnie silniki Hondy można znaleźć w R400 MkII z automatyczną skrzynią biegów. Współpraca z Hondą zakończyła się w 1994r.
Co do skrzyni biegów to sprawa jest bardziej skomplikowana, bo R45 miał ich aż trzy.
R65, IB5 oraz PG-1.
Z tego chyba tylko PG1 jest w dieslu oraz V6 i jest to konstrukcja Powertrain, choć podobno na bazie Hondy (czy to prawda nie wiem).
Mniejsze beznynowe miały do ok 2003r R65 (Rover-PSA) a potem IB5 (ford).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum