Wysłany: Nie Sie 28, 2011 11:04 [R220]Zmiana głowicy proszę o pomoc!!!.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam sytuacja wygląda tak że w wcześniejszym silniku miałem niestety fabrycznie 3 świece i nie zapalał tak jak powinien.Teraz włożona jest fabryczna głowica z 4 świecami pojeżdził 2 dni zapałał jak trzeba ale teraz są małe problemy a mianowicie wygląda to tak.Założona została uszczelka z 2 zabeczkami czyli nie ta grubsza tylko oczko cieńsza.Tłoki nie opierają sie o głowice czyli wszystko powinno być ok chodz minimalnie zmieniła sie komora spalania.Po przejechaniu 10 km przestał działać 1 wtrysk okazało się że poszła jedna szklanka,oczywiście to zrobiłem pozostaje pytanie o dawkę paliwa.Cieżko zapala a jak mu dam dużo gazu to wrażenie jest takie jak by sie zapowietrzał i brakuje mu paliwa i co waszym zdaniem w tej sytuacji powinienem zrobić.Co z tym zapalaniem co może być przyczyną i czy ta uszczelka głowicy może mieć aż taki duży wpływ i czy lepiej rozkręcić głowice i założyć ta najgrubszą.Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez maniek122 Nie Sie 28, 2011 11:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 28, 2011 11:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przyczyną takiego działania może być.źle ustawiona pompa(moment wtrysku paliwa)wykręcałeś wtryski?jak tak to czy dałeś nowe czy stare podkładki?może łapać powietrze właśnie wtryskami i wtedy będzie ciężko chodził.jednak stawiałbym na pompę.sam ostatnio walczyłem 3 godziny pompę ustawiłem akurat w takim miejscu ze przy poluzowania paska odskoczyła sobie w inne miejsce.przestawiła sie tylko o ząbek i za cholerę nie szło go odpalić.A i jeszcze jedno pytanie-jak dasz gazu to mocno kopci na czarno?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 189 Skąd: Chrzanów
Wysłany: Nie Sie 28, 2011 11:53
maniek122 napisał/a:
Cieżko zapala a jak mu dam dużo gazu to wrażenie jest takie jak by sie zapowietrzał i brakuje mu paliwa i co waszym zdaniem w tej sytuacji powinienem zrobić.
diesla nie odpalam z gazem...sam musi zaskoczyc.... obstawiam pompe ewentualnie zaplon....ale skoro nie ruszales zaplonu to pompa
Wysłany: Nie Sie 28, 2011 12:04 [220]Zmiana głowicy proszę o pomoc!!!.
Wtryski faktycznie były zmieniane dałem stare podkładki.Kopcić nic nie kopci.A odnośnie zapalnania to gazu nie dodaje w momecie zapalenia samochodu ale gdy juz go zapale i podgazuje zaczyna brakować mu paliwa.Mam zamontowana taka gruszceczke przy filtrze paliwa i gdy auto jest zapalone i ja podpapuje auto aż innaczej chodzi i już sam nie wiem sprawdzę tą pompę i dam znać
wykręć wtryski jeszcze raz.wyciągnij podkładki i zahartuj je od nowa.weź jakiś palnik albo nawet na gazie w domu rozgrzej do czerwoności i zamocz w zimnej wodzie.co do pompki to najlepiej ją wykręć i zamontuj zaworek zwrotny.bo możliwe ze gruszka się skończyła.no chyba ze ruszałeś gruszkę i dałeś ją odwrotnie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 44 Skąd: wtk
Wysłany: Sro Sie 31, 2011 20:23
EMERYT19 napisał/a:
maniek122 napisał/a:
Cieżko zapala a jak mu dam dużo gazu to wrażenie jest takie jak by sie zapowietrzał i brakuje mu paliwa i co waszym zdaniem w tej sytuacji powinienem zrobić.
diesla nie odpalam z gazem...sam musi zaskoczyc.... obstawiam pompe ewentualnie zaplon....ale skoro nie ruszales zaplonu to pompa
w dieslu nie ma "zapłonu" jak w benzyniaku - lekcje fizyki z liceum się kłaniają... jeżeli jest zapłon z trzaskiem, lub opóźniony są 2 możliwości - źle ustawiony rozrząd ( o 1 ząbek za dużo - do przodu, lub za mało - do tyłu), wspomniany wcześniej zapłon, jest nazywany kątem wtrysku w przypadku diesla. na stół do pompiarza i niech sprawdzi, czy aby się nie przestawiła (walczyłem z tym w klekocie V40)
a podkładki pod wtryski można założyć stare, ale po uprzednim wygrzaniu, opaleniu ich nad gazem (w przypadku podkładek miedzianych)
jeśli gdzieś pier... głupoty to poprawiać, bo z dieslem w R nie miałem styczności, tylko z nieudanym francuskim montowanym w szwedzkim aucie.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 31, 2011 21:42
EMERYT19 napisał/a:
maniek122 napisał/a:
Cieżko zapala a jak mu dam dużo gazu to wrażenie jest takie jak by sie zapowietrzał i brakuje mu paliwa i co waszym zdaniem w tej sytuacji powinienem zrobić.
diesla nie odpalam z gazem...sam musi zaskoczyc.... obstawiam pompe ewentualnie zaplon....ale skoro nie ruszales zaplonu to pompa
Hmmm... o jakim zapłonie mowa w silniku z zapłonem samoczynnym?
W kwestii informacji. Skoro głowica była zdjęta, to i pasek pompy. Wystarczy mocniej lub słabiej naciągnąć ten pasek aby przestawić kąt wtrysku.
Faktycznie pasek pompy sie przestawił a autko w pewnej chwili przy zapalaniu smaliło bialym dymem juz jest wszystko ok i wydaje mi sie ze watek mozna zamknać dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawaim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum