Forum Klubu ROVERki.pl :: [416] montaż układu wydechowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416] montaż układu wydechowego
Autor Wiadomość
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 18:37   [416] montaż układu wydechowego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam
dokonałem zakupu takiego zestawu http://muffler.pl/1429-rover-416-16

Moje pytanie jest następujace? Czy pokusić się o wymiane samemu czy może niech ktoś zrobi to profesjonalnie np. tam gdzie montuje wydechy..? Co zrobić z katem? czy wywalic i wsadzic cos takiego http://allegro.pl/tlumik-...1774052737.html czy zostawic stary? Co wtedy z emisja i moca? sonda nie zglupieje? Przy montazu uzywa sie pasty uszczelniajacej?
http://allegro.pl/uszczel...1780142480.html
chce zeby wszystko bylo tiptop bo ten wydech ktory mam juz przepuszcza.
Z gory dzieki za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 30, 2011 18:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 18:55   

Jeżeli masz warunki, narzędzia i umiejętności to zrób to samemu. Parę złotych zostanie w kieszeni.
driftdreamer napisał/a:
Co zrobić z katem?
Ja bym wyciął i wstawił ten tłumik. Niektórzy wstawiają w miejsce kata rurkę, ale wtedy będzie nieprzyjemny metaliczny dźwięk.
driftdreamer napisał/a:
Co wtedy z emisja i moca? sonda nie zglupieje?
Sonda nie zgłupieje bo jest przed katem. Moc ponoć delikatnie wzrasta.
driftdreamer napisał/a:
Przy montazu uzywa sie pasty uszczelniajacej?
W zestawie będziesz miał nowe uszczelki więc układ będzie szczelny. Cena pasty nie jest wysoka, a jej zastosowanie nie zaszkodzi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 18:57   

Sorry, że odbiegnę nieco od tematu. Też planuję zmienić tłumik końcowy i szlag mnie trafia, że Walkery choćby do wersji 1,8 czy 2,0 są tańsze, niż do 1,6 :twisted: ... Czy ktoś z Was ma taką wiedzę, czym się różni tłumik od Rovera 416 od tłumika do Rovera 45 1,6:?:

Driftdreamer, ja kiedyś zmieniałem sobie samodzielnie w Fordzie Mondeo. I to bez kanału :mrgreen: Troszeczkę, można powiedzieć, prze****ne. Lepiej zlecić robotę w warsztacie. No chyba że lubisz takie rzeźbienie :mrgreen: i masz do tego możliwości.
Jak masz za katem lambdę, to wywalenie kata spowoduje, że komp trochę zgłupieje i sobie nie pojeździsz.
 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 19:28   

ok dzieki panowie :mrgreen: chyba tak zrobie
tronsek napisał/a:
Ja bym wyciął i wstawił ten tłumik.

kwestia montażu jeszcze do przemyslenia.
gregor13,
ja bym spokojnie zawinał ten z tej stronki, jeżeli Twój wygląda tak samo.
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 20:56   

driftdreamer napisał/a:

ja bym spokojnie zawinał ten z tej stronki, jeżeli Twój wygląda tak samo.


No właśnie kwestia jest tego typu, że pytałem kiedyś jakiegoś gościa z Allegro, który miał tłumiki do R 416, czy pasują do mojego. Gość odpisał, że nie, ale nie napisał dlaczego, jakie są różnice. Stąd moje pytanie, czy ktoś zna te różnice.
 
 
zet-iks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 55
Skąd: Wlkp



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 21:00   

Z tego co pamiętam to to "jarzmo" którym skręcane są tłumiki jest pod zupełnie odwrotnym kontem w miejscu łączenia środkowego i końcowego... ale nie wiem na 100%, przechodziłem ten temat i na bank coś musiałem przespawać nie pamiętam tylko czy chodziło o środkowy czy końcowy tłumik :roll:


Kurcze teraz sobie przypomniałem, że ja miałem z tymi tłumikami coś pokombinowane i najpierw zmieniałem końcowy a zamontowany wcześniej był przez poprzedniego właściciela chyba tłumik od civiki 1.4 i ten końcowy, który kupiłem od 416 podszedł bez problemu na jego miejsce... ale nie wiem czy wcześniej ktoś nie pokombinował ze środkowym... za to środkowy również kupiłem od 416 i tu już na bank ucinałem, obracałem i przespawywałem to "jarzmo" tylko, że na 90% od strony katalizatora... od strony końcowego oczywiście pasowało bo tłumik końcowy miałem założony już od 416 :) z tego co pamiętam to średnica też się chyba troszkę różniła. Niestety nie pamiętam tego już dokładnie, wiem tyle, że dzisiaj już na pewno bym się nie "szczypał" o te 200zł i założył ten tłumik Walkera typowy pod 45. bo po tych przeróbkach troche sobie teraz "popierduje" :/
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 21:48   

zet-iks napisał/a:
Z tego co pamiętam to to "jarzmo" którym skręcane są tłumiki jest pod zupełnie odwrotnym kontem w miejscu łączenia środkowego i końcowego... ale nie wiem na 100%, przechodziłem ten temat i na bank coś musiałem przespawać nie pamiętam tylko czy chodziło o środkowy czy końcowy tłumik :roll:


Kurcze teraz sobie przypomniałem, że ja miałem z tymi tłumikami coś pokombinowane i najpierw zmieniałem końcowy a zamontowany wcześniej był przez poprzedniego właściciela chyba tłumik od civiki 1.4 i ten końcowy, który kupiłem od 416 podszedł bez problemu na jego miejsce... ale nie wiem czy wcześniej ktoś nie pokombinował ze środkowym... za to środkowy również kupiłem od 416 i tu już na bank ucinałem, obracałem i przespawywałem to "jarzmo" tylko, że na 90% od strony katalizatora... od strony końcowego oczywiście pasowało bo tłumik końcowy miałem założony już od 416 :) z tego co pamiętam to średnica też się chyba troszkę różniła. Niestety nie pamiętam tego już dokładnie, wiem tyle, że dzisiaj już na pewno bym się nie "szczypał" o te 200zł i założył ten tłumik Walkera typowy pod 45. bo po tych przeróbkach troche sobie teraz "popierduje" :/


Nie ma to jak firmy "ułatwiające" życie kierowcy.
Dla mnie akurat te dwie stówki to kuuupa kasy, bo sierpień miałem finansowo fatalny :???:
Dobrze, że już się kończy.
A oprócz tłumika mam jeszcze do wymiany akumulator, bo obecny ponoć ledwo dycha :sad:
 
 
zet-iks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 55
Skąd: Wlkp



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 13:26   

Wiesz jeżeli chcesz i masz na wszelki wypadek przyzwoitą spawarkę to może warto zaryzykować :) moimi postami się do końca nie sugeruj, bo jak napisałem u mnie już poprzedni właściciel coś "cudował" i miałem tłumik końcowy od hondy (przynajmniej miał taką naklejkę na sobie), a tłumik od 416 podszedł na jego miejsce bez żadnego problemu. Ale niestety nie wiem czy coś nie było przerobione żeby ten od Hondy pasował. Jeżeli nie, to u Ciebie ten od 416 podejdzie również bez problemu... ale pewności 100% nie masz, dopóki nie wypowie się ktoś z forum kto już montował...
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 15:01   

Wysłałem kolejnego maila do kogoś z Allegro handlującego tłumikami. A tak nawiasem mówiąc, czy tłumik końcowy od hatchbacka różni się czymś od tłumika do sedana, oczywiście poza długością końcówki rury wydechowej?
 
 
zet-iks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 55
Skąd: Wlkp



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 15:30   

:shock: kurcze nawet nie zauważyłem, że masz sedana :???: no teraz to już nic nie wiem, nie mam pojęcia czy będzie pasował. Popatrz na allegro czy są oddzielne do sedanów i HB i wszystko będziesz wiedział :)
 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 17:29   

gregor13 napisał/a:
czy tłumik końcowy od hatchbacka różni się czymś od tłumika do sedana, oczywiście poza długością końcówki rury wydechowej?

oczywiście że nie.

Dobra panowie zakupiłem TŁUMIK PRZEDNI ROVER he mam już wszystkie potrzebne czesci, pytalem o montaz wydechu to goscie krzycza ok 200 zl co jest smieszne, sam sprobuje to zrobic na weekendzie,
Wszelkie wskazówki mile widziane jeżeli ktos montowal calosc u siebie co i jak i w jakiej kolejnosci.
Pozdro
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 20:14   

jak będziesz montował całość, to najlepiej od przodu- portki- kat/tłumik- środek- ostatni.
Żeby Ci było wygodniej możesz sobie najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać.
Pewnie w komplecie nie będzie, więc zaopatrz się od razu w śruby m10x50 i nakrętki, nie baw się we wbijanie szpilek radełkowanych, bo to tylko niepotrzebna robota, śrubami się dużo wygodniej skręca. :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 21:31   

zet-iks napisał/a:
:shock: kurcze nawet nie zauważyłem, że masz sedana :???: no teraz to już nic nie wiem, nie mam pojęcia czy będzie pasował.


Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów. Wystawił dla mnie tylko końcowy za 150 zeta + wysyłka. 170 to nie 310 :grin:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 22:07   

sTERYD napisał/a:
najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać

x2
Dużo łatwiej jest wtedy. Dodatkowo weź dokładnie oczyść wszystkie wieszaki które wychodzą z karoserii. Łatwiej wejdą nowe wieszaki.
Stare gumy przetnij bo zabawa z ich oszczędzaniem jest lekko mówiąc bez sensu.

gregor13 napisał/a:
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów.

Szkoda że nie masz htb to wtedy byłoby wiadomo dlaczego Polmostrów sprzedaje tłumiki z krzywą flanszą. W każdym razie pochwal się jak założysz czy końcowa pucha wisi prosto.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 08:18   

Nie wiem czy sobie poradzisz. Przechodziłem to właśnie u siebie. Szczerze powiem, że części nie koniecznie są do siebie dopasowane i każda od siebie odstaje w różnych kierunkach. Możliwe, że czeka Cię jeszcze poprawka tego, trochę przeróbek, spawania itp. U mnie np. mechanik musiał przerobić ten ciężarek od biegów, bo obijał o rurę środkową (nadal trochę obija). Poza tym rura była za krótka i szła nieco w bok i musiałem dospawać kawałek. Przednie portki wchodziły mi na miskę olejową. Zamiast kata wstawiłem strumienicę. Wydech kupiłem od innego dostawcy, z kwasówki i trochę drożej niż to co pokazujesz.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Aiel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 14:33   

Jak wymieniałem tłumik środkowy to bez gumówki i wiertarki nic bym nie zrobił - mocowania były na szpilki. Ale tłumik Polmostrów pasował idealnie. Teraz wkładałem zamiast kata strumienicę i tez gumówka była nieodzowna.
Strumienicę kupiłem taką http://allegro.pl/kataliz...1767263606.html Myślałem, że pójdzie szybko , ale niestety kołnierze były "krzywo" przyspawane no i trzeba było ciąć, ustawiać i spawać.
 
 
zet-iks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 55
Skąd: Wlkp



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 17:14   

greg-si napisał/a:
sTERYD napisał/a:
najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać

x2
Dużo łatwiej jest wtedy. Dodatkowo weź dokładnie oczyść wszystkie wieszaki które wychodzą z karoserii. Łatwiej wejdą nowe wieszaki.
Stare gumy przetnij bo zabawa z ich oszczędzaniem jest lekko mówiąc bez sensu.

gregor13 napisał/a:
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów.

Szkoda że nie masz htb to wtedy byłoby wiadomo dlaczego Polmostrów sprzedaje tłumiki z krzywą flanszą. W każdym razie pochwal się jak założysz czy końcowa pucha wisi prosto.


Czyli wychodzi na to, że te przeróbki u mnie nie wnikały z tego, że tłumik był od 416 tylko z tego, że one po prostu takie są... jedna flansza była przyspawana zupełnie odwrotnie, musiałem odcinać i spawać na nowo i rzeczywiście końcowy troche krzywo wisi, tzn nie równolegle do auta tylko jest lekko "przekręcony".
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 08:13   

Tak, takie są. Ja też mam tą samą strumienicę i też była krzywo flansza. Końcowa pucha też wisi lekko obrócona ale to nie przeszkadza. U mnie najgorsze było to, że Polmostrów nie ma w ofercie przednich portek do mojego silnika i musieli mi dorabiać na wzór oryginalnych, które im wysłałem. Niestety średnio im to wyszło, no ale jakoś tam udało się zamontować.

Tylko teraz poszczególne elementy trochę krzywo są spasowane ze sobą i wali spalinami właśnie na łączeniach. Uszczelki nie wypełniają dokładnie. Jak sobie z tym poradzić, wie ktoś?
Myślałem o podwójnych uszczelkach ale nie wiem czy to dobry pomysł. Ktoś mi też poradził objechać to czerwonym silikonem...
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 08:17   

Spróbuj coś takiego: http://allegro.pl/uszczel...1780142480.html może pomoże.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 16:03   

Witam:) no i zmontowalem sobie wydech własnoręcznie wszystko pasi idealnie oprocz tego przedniego tłumika ferroz kupionego tu: http://allegro.pl/tlumik-...1758846353.html
polmostrów sie postaral a ferroz nie. No i sytuacja wyglada tak samo jak u kolegi ArekL,
ArekL napisał/a:
Tylko teraz poszczególne elementy trochę krzywo są spasowane ze sobą i wali spalinami właśnie na łączeniach

czyli po obu stronach tego niby kata :mrgreen: dodam że użyłem pasty uszelniajacej takiej jak w linku tronsek,
polmostrow nie ma w ofercie tłumika zastepujacego katalizator.. Moze ktos kupowal? niech pisze:)
A i druga sprawa ile wezme za starego kata?? che go opchnac, może ktoś zna jakieś miejsce w Lublinie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] łącznik elastyczny układu wydechowego
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Kwi 28, 2017 23:12
notokey
Brak nowych postów [R420 Si lux] Problem w szerokością układu wydechowego
kleju1964 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Sty 20, 2016 18:05
sTERYD
Brak nowych postów [R400 SD+I] Wymiary flanszy układu wydechowego 400 SD / SDI
michu1123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 17, 2011 10:10
racek
Brak nowych postów [R45] Budowa i informacje na temat układu wydechowego
ADI-mistrzu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 09, 2015 21:39
damian_23knz
Brak nowych postów [R400] Dziwny podźwięk z układu wydechowego.
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Kwi 23, 2012 14:05
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink