Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 12:09 [R75] Common Rail, a olej rzepakowy, spożywczy
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Zacznę od tego, że nie zamierzam przerabiać swojego Rovera na Rzepak, ale zacząłem się zastanawiać jak to wygląda w praktyce po tym jak mój znajomy zamontował w swoim golfie z silnikiem TDI dodatkowy zbiornik i podgrzewacz wszystko chodzi mu w jak najlepszym porządku. Posiedziałem trochę poczytałem dowiedziałem się, że podobne instalacje są montowane też w silnikach z Common Rail. Przecież sam olej po podgrzaniu do odpowiedniej temperatury zachowuje się jak ON. Może można stosować taki układ mieszając w proporcjach 1/1 olej + ON, a może rozwiązaniem są jakieś uzdatniacze czy w ogóle w nowoczesnych silnikach Diesla nie powinno się tego robić.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Wrz 02, 2011 16:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 15:58
Z rzepakiem mam długie doświadczenie,ale w silniku wolnossącym Peugeota 1,9- ten sam był w Berlingo. Na rzepaku przejechałem kilkadziesiąt tysięcy,przy czym nie zawsze to było 100%,ale jakieś pół na pół do ok.80%.
Jeździło się świetnie-żadnego spadku mocy,czy wzrostu zużycia i nawet pompa ciszej chodziła.Dodam,że wbrew opiniom, nie śmierdziało frytkami.
W przypadku R75 nie próbowałbym tego robić,bo fachowcy odradzają.Olej rzepakowy jest gęściejszy i to może być problemem.
Uzdatniacze są drogie i opłaci się to tylko tym,którzy sami wyciskają olej z własnego pola.
czasem są problemy ze zwykłym ON ze stacji a co dopiero z roślinnym.
Znajomy z powodzeniem śmiga na BIO 100 ze stacji bliska, z tym że to Corsa B więc silnik starszy i być może odporniejszy na jakość paliwa, a sam bym nie ryzykował
No tak, ale są takie systemy dwuzbiornikowe w których montuje się dodatkowy podgrzewacz, rozgrzewa on olej do około 80 stopni i wtedy jego zachowanie (lepkość, gęstość itp) jest prawie taka sama jak on. Czy to nie robi żadnej różnicy ? Może ten podgrzewacz i mieszanie 50 / 50 ze zwykłym on zdałoby egzamin ?
Nie mówie o laniu rzepaku prosto do baku tylko zastanawiam sie jakie przeróbki trzeba by było zamontować w teorii aby zdało to egzamin. Inne filtry, inny olej, podgrzewacze, mieszanie itp?
wszystkie wtryski CR sa zupelnie nieodporne na oleje roslinne - maja one wieksza zawartosc wilgoci i jako takie powoduja korodowanie ruchomych czesci wtryskiwacza
i zadne podgrzewanie tego nie zmieni
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum