Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Kupiłem w końcu oryginalne felgi Roverowskie 15", ponieważ samochód dostałem na 14". Teraz chcę kupić nowe opony no i dylemat jak w temacie. Już tydzień czytam opinie, testy ADAC i inne i wybrałem sobie:
Najbardziej jestem zdecydowany na 2 pierwsze. Z racji tego, że te opony mają opinie dość szybko ścierających się, nie chcę wydawać dużej sumy na 195/55, po to by za 2 sezony znowu zmieniać. Wybrałbym tańsze 195/50. No ale właśnie... Ten rozmiar koła... Pomijam już błędne wskazania liczników, ale czy na profilu 50 samochód nie będzie wyglądał dziwnie? Próbowałem znaleźć jakieś zdjęcia, ale marnie to idzie.
Co radzicie? Ktoś posiada takie opony (o profilu 50) w 400?
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 22:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
195/60 też wejdą bez problemu, a fajnie wyglądają, tak agresywniej. Są tańsze, bo bardziej popularne. Ja obecnie mam ten rozmiar na lato i na zimę. Jedyny minus to mam wrażenie, że bardziej się kładzie w zakrętach, ale za to komfort jazdy po dziurawych polskich drogach jest wyższy. Nic nie obciera, no problem nawet przy max załadunku 5 osób + 5 bagaży - sprawdzone;)
Ja też swoje kupowałem używane, z trochę wyższej półki (Michelin Energy), ale u dobrego znajomego wulkanizatora i jestem zadowolony.
Całe życie jeździłem na używkach, teraz chcę jednak nowe 3-letnia guma to już jest jednak nie to samo co nowa... No i też chodzi mi o konkretne modele z pierwszej trójki w testach.
Micros dzięki za trop, faktycznie nieco tańsze, ale to nadal 900-1000 zł ale zawsze to lepiej niż 1400-1500.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 10:39
Prawdę mówiąc głowy nie dam. Amorki były KYB, stabilizatory MG ZS, sprężyny nie wiem. Natomiast auto prawadziło się najlepiej ze wszystkich Roverów i MG, którymi jeździłem, będąc jednocześnie niesamowicie komfortowym. Tak uwilbiałem to zawieszenie, że chciałem kupić R45 iDT i przełożyć do niej cały zawias z tej 4-setki
Z moją opinią wielu może się nie zgodzić, ale zakładając opony 195/50/R15 NIEZBĘDNA jest gleba!! Bez tego będziesz miał mnóstwo niezapełnionej przestrzeni w nadkolach co będzie wyglądało mało ciekawie. Do standardowego zawieszenia, szczególnie do sedana, poleciłbym 195/60/R15. Sam na takich jeżdżę. W drugim autku mam 195/50/R15 i zdaję sobie sprawę z różnic jakie występują pomiędzy tymi rozmiarami.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 13:48
Witam,
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka. Ja po wielu tygodniach wertowania opinii, ofert, wiosną tego roku kupiłem sobie takie:
http://www.salon-opon.com...15/_o15682.html
Zrobiłem na nich blizko 7 tys. km i bardzo sobie chwalę, spełniają moje oczekiwania - ponadto ładnie się prezentują na feldze (sportowy desing), posiadają rant zabezpieczający no i są niedrogie , pozdr....
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 19:15
marcin316 napisał/a:
Z moją opinią wielu może się nie zgodzić, ale zakładając opony 195/50/R15 NIEZBĘDNA jest gleba!!
A ja napisze tak, z tyłu mam 195/55/15 a z przodu 195/50/15 i szczerze powiem że wizualnie nie widać żadnej różnicy. Wiec nie wiem co kolega wypisuje o jakiejś glebie
Pytałem znajomego czy widzi różnice w profilu i stwierdził że jest taki sam, dopiero jak spojrzał na oznaczenia opon widział różnice .
Nie no, różnica jest ewidentnie widoczna. Zgadzam się z marcin316 i stąd właśnie wynika mój dylemat. Inaczej już dawno bym brał 195/50. Z kolegi na 60 ta felga wydaje się znowu mniejsza niż jest
Najszybciej wejść na polskąjazdę i poprzeglądać sobie Roverki, widać na pierwszy rzut oka, który ma profil 50 a który 55 i 60.
W tej chwili odpuszczam sobie zakup, bo i tak idzie zima. Początkowo chciałem kupić, żeby sprawdzić czy w ogóle felgi są proste, ale jakoś to przeżyję. A może zimą będą tańsze 195/55, zobaczymy.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 09:02
greg-si napisał: Proszę, uzasadnij to
- tak podaje instrukcja obsługi, a ustalił to sztab inżynierów producenta po odpowiednich obliczeniach, próbach na torze, i ot, tak nie powinno się tego zmieniać,
- nie ma też przekłamań licznika prędkości/przebiegu, a dane pokazywane przez licznik są obarczone wówczas najmniejszym błedem,
- przy nieodpowiednim dobraniu ogumienia może dochodzic do ocierania opon przy skręcie kół, czy też maksymalnym obciażeniu auta,
- auto na takim rozmiarze opon posiada optymalny wygląd - prześwity nadkoli, wysokość zawieszenia, choć ludzie stosują różne udziwnienia.
Owszem, producent podaje i inne alternatywne rozmiary kół/ogumienia, które również można stosować, zależnie co komu odpowiada ,pozdr....
Ostatnio zmieniony przez Stacho Sro Wrz 07, 2011 13:51, w całości zmieniany 2 razy
- tak podaje instrukcja obsługi, a ustalił to sztab inżynierów producenta po odpowiednich obliczeniach, próbach na torze, i ot, tak nie powinno się tego zmieniać,
Papier wszystko przyjmie.
Cytat:
- nie ma też przekłamań licznika prędkości/przebiegu, a dane pokazywane przez licznik są obarczone wówczas najmniejszym błedem,
Psikus? R400 z silnikiem 1.4 ma taki rozmiar że licznik dość znacznie przekłamuje. 2.0 już nie.
Cytat:
- przy nieodpowiednim dobraniu ogumienia może dochodzic do ocierania opon przy skręcie kół, czy też maksymalnym obciażeniu auta,
A co to 'odpowiednie'. Idiota chyba założy gumę na 17`tki z terenówki do osobówki
Cytat:
- auto na takim rozmiarze opon posiada optymalny wygląd - prześwity nadkoli, wysokość zawieszenia, choć ludzie stosują różne udziwnienia.
Nie ma czegoś takiego jak optymalny wygląd. Może wyglądać dobrze albo źle. Prześwity to rzecz całkowicie różna i opona pomiędzy małymi różnicami w profilu/szerokości nie ma nic do gadania. Można zyskać/stracić bardziej pompując koła No i pierwszy raz słyszę by wysokość zawieszenia zmieniała się od opony. No chyba że założymy taką na której opona będzie opierała się od nadkola.
Nie napisałeś kilku ważnych rzeczy które mają wpływ na wiele więcej rzeczy niż wygląd czy jakiś głupie obcieranie koła.
- geometria a co za tym idzie zużycie opon, efektywność hamowania etc...
- zużycie zawieszenia
- spalanie
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:52
[ Dodano: Sro Wrz 07, 2011 14:52 ]
Nie, no widzę że Twoje wywody greg-si nie mają żadnego merytorycznego uzasadnienia i nie będę z Tobą dyskutował - dość sporo przeżyłem na tym świecie i wiele wiem n/t techniki motoryzacyjnej, aby się wdawać w tak durnowatą dyskusję. Radzę, zanim coś napiszesz, to wcześniej przemyśl temat, zastanów się lub poczytaj - mimo wszystko pozdr...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 20:26
greg-si napisał/a:
Stacho napisał/a:
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka.
Proszę, uzasadnij to
Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum