Moje pytanie jest następujace? Czy pokusić się o wymiane samemu czy może niech ktoś zrobi to profesjonalnie np. tam gdzie montuje wydechy..? Co zrobić z katem? czy wywalic i wsadzic cos takiego http://allegro.pl/tlumik-...1774052737.html czy zostawic stary? Co wtedy z emisja i moca? sonda nie zglupieje? Przy montazu uzywa sie pasty uszczelniajacej?
http://allegro.pl/uszczel...1780142480.html
chce zeby wszystko bylo tiptop bo ten wydech ktory mam juz przepuszcza.
Z gory dzieki za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 30, 2011 17:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sorry, że odbiegnę nieco od tematu. Też planuję zmienić tłumik końcowy i szlag mnie trafia, że Walkery choćby do wersji 1,8 czy 2,0 są tańsze, niż do 1,6 ... Czy ktoś z Was ma taką wiedzę, czym się różni tłumik od Rovera 416 od tłumika do Rovera 45 1,6:?:
Driftdreamer, ja kiedyś zmieniałem sobie samodzielnie w Fordzie Mondeo. I to bez kanału Troszeczkę, można powiedzieć, prze****ne. Lepiej zlecić robotę w warsztacie. No chyba że lubisz takie rzeźbienie i masz do tego możliwości.
Jak masz za katem lambdę, to wywalenie kata spowoduje, że komp trochę zgłupieje i sobie nie pojeździsz.
ja bym spokojnie zawinał ten z tej stronki, jeżeli Twój wygląda tak samo.
No właśnie kwestia jest tego typu, że pytałem kiedyś jakiegoś gościa z Allegro, który miał tłumiki do R 416, czy pasują do mojego. Gość odpisał, że nie, ale nie napisał dlaczego, jakie są różnice. Stąd moje pytanie, czy ktoś zna te różnice.
Z tego co pamiętam to to "jarzmo" którym skręcane są tłumiki jest pod zupełnie odwrotnym kontem w miejscu łączenia środkowego i końcowego... ale nie wiem na 100%, przechodziłem ten temat i na bank coś musiałem przespawać nie pamiętam tylko czy chodziło o środkowy czy końcowy tłumik
Kurcze teraz sobie przypomniałem, że ja miałem z tymi tłumikami coś pokombinowane i najpierw zmieniałem końcowy a zamontowany wcześniej był przez poprzedniego właściciela chyba tłumik od civiki 1.4 i ten końcowy, który kupiłem od 416 podszedł bez problemu na jego miejsce... ale nie wiem czy wcześniej ktoś nie pokombinował ze środkowym... za to środkowy również kupiłem od 416 i tu już na bank ucinałem, obracałem i przespawywałem to "jarzmo" tylko, że na 90% od strony katalizatora... od strony końcowego oczywiście pasowało bo tłumik końcowy miałem założony już od 416 z tego co pamiętam to średnica też się chyba troszkę różniła. Niestety nie pamiętam tego już dokładnie, wiem tyle, że dzisiaj już na pewno bym się nie "szczypał" o te 200zł i założył ten tłumik Walkera typowy pod 45. bo po tych przeróbkach troche sobie teraz "popierduje"
Z tego co pamiętam to to "jarzmo" którym skręcane są tłumiki jest pod zupełnie odwrotnym kontem w miejscu łączenia środkowego i końcowego... ale nie wiem na 100%, przechodziłem ten temat i na bank coś musiałem przespawać nie pamiętam tylko czy chodziło o środkowy czy końcowy tłumik
Kurcze teraz sobie przypomniałem, że ja miałem z tymi tłumikami coś pokombinowane i najpierw zmieniałem końcowy a zamontowany wcześniej był przez poprzedniego właściciela chyba tłumik od civiki 1.4 i ten końcowy, który kupiłem od 416 podszedł bez problemu na jego miejsce... ale nie wiem czy wcześniej ktoś nie pokombinował ze środkowym... za to środkowy również kupiłem od 416 i tu już na bank ucinałem, obracałem i przespawywałem to "jarzmo" tylko, że na 90% od strony katalizatora... od strony końcowego oczywiście pasowało bo tłumik końcowy miałem założony już od 416 z tego co pamiętam to średnica też się chyba troszkę różniła. Niestety nie pamiętam tego już dokładnie, wiem tyle, że dzisiaj już na pewno bym się nie "szczypał" o te 200zł i założył ten tłumik Walkera typowy pod 45. bo po tych przeróbkach troche sobie teraz "popierduje"
Nie ma to jak firmy "ułatwiające" życie kierowcy.
Dla mnie akurat te dwie stówki to kuuupa kasy, bo sierpień miałem finansowo fatalny
Dobrze, że już się kończy.
A oprócz tłumika mam jeszcze do wymiany akumulator, bo obecny ponoć ledwo dycha
Wiesz jeżeli chcesz i masz na wszelki wypadek przyzwoitą spawarkę to może warto zaryzykować moimi postami się do końca nie sugeruj, bo jak napisałem u mnie już poprzedni właściciel coś "cudował" i miałem tłumik końcowy od hondy (przynajmniej miał taką naklejkę na sobie), a tłumik od 416 podszedł na jego miejsce bez żadnego problemu. Ale niestety nie wiem czy coś nie było przerobione żeby ten od Hondy pasował. Jeżeli nie, to u Ciebie ten od 416 podejdzie również bez problemu... ale pewności 100% nie masz, dopóki nie wypowie się ktoś z forum kto już montował...
Wysłałem kolejnego maila do kogoś z Allegro handlującego tłumikami. A tak nawiasem mówiąc, czy tłumik końcowy od hatchbacka różni się czymś od tłumika do sedana, oczywiście poza długością końcówki rury wydechowej?
kurcze nawet nie zauważyłem, że masz sedana no teraz to już nic nie wiem, nie mam pojęcia czy będzie pasował. Popatrz na allegro czy są oddzielne do sedanów i HB i wszystko będziesz wiedział
czy tłumik końcowy od hatchbacka różni się czymś od tłumika do sedana, oczywiście poza długością końcówki rury wydechowej?
oczywiście że nie.
Dobra panowie zakupiłem TŁUMIK PRZEDNI ROVER he mam już wszystkie potrzebne czesci, pytalem o montaz wydechu to goscie krzycza ok 200 zl co jest smieszne, sam sprobuje to zrobic na weekendzie,
Wszelkie wskazówki mile widziane jeżeli ktos montowal calosc u siebie co i jak i w jakiej kolejnosci.
Pozdro
jak będziesz montował całość, to najlepiej od przodu- portki- kat/tłumik- środek- ostatni.
Żeby Ci było wygodniej możesz sobie najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać.
Pewnie w komplecie nie będzie, więc zaopatrz się od razu w śruby m10x50 i nakrętki, nie baw się we wbijanie szpilek radełkowanych, bo to tylko niepotrzebna robota, śrubami się dużo wygodniej skręca.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
:shock: kurcze nawet nie zauważyłem, że masz sedana no teraz to już nic nie wiem, nie mam pojęcia czy będzie pasował.
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów. Wystawił dla mnie tylko końcowy za 150 zeta + wysyłka. 170 to nie 310
najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać
x2
Dużo łatwiej jest wtedy. Dodatkowo weź dokładnie oczyść wszystkie wieszaki które wychodzą z karoserii. Łatwiej wejdą nowe wieszaki.
Stare gumy przetnij bo zabawa z ich oszczędzaniem jest lekko mówiąc bez sensu.
gregor13 napisał/a:
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów.
Szkoda że nie masz htb to wtedy byłoby wiadomo dlaczego Polmostrów sprzedaje tłumiki z krzywą flanszą. W każdym razie pochwal się jak założysz czy końcowa pucha wisi prosto.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie wiem czy sobie poradzisz. Przechodziłem to właśnie u siebie. Szczerze powiem, że części nie koniecznie są do siebie dopasowane i każda od siebie odstaje w różnych kierunkach. Możliwe, że czeka Cię jeszcze poprawka tego, trochę przeróbek, spawania itp. U mnie np. mechanik musiał przerobić ten ciężarek od biegów, bo obijał o rurę środkową (nadal trochę obija). Poza tym rura była za krótka i szła nieco w bok i musiałem dospawać kawałek. Przednie portki wchodziły mi na miskę olejową. Zamiast kata wstawiłem strumienicę. Wydech kupiłem od innego dostawcy, z kwasówki i trochę drożej niż to co pokazujesz.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Jak wymieniałem tłumik środkowy to bez gumówki i wiertarki nic bym nie zrobił - mocowania były na szpilki. Ale tłumik Polmostrów pasował idealnie. Teraz wkładałem zamiast kata strumienicę i tez gumówka była nieodzowna.
Strumienicę kupiłem taką http://allegro.pl/kataliz...1767263606.html Myślałem, że pójdzie szybko , ale niestety kołnierze były "krzywo" przyspawane no i trzeba było ciąć, ustawiać i spawać.
najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać
x2
Dużo łatwiej jest wtedy. Dodatkowo weź dokładnie oczyść wszystkie wieszaki które wychodzą z karoserii. Łatwiej wejdą nowe wieszaki.
Stare gumy przetnij bo zabawa z ich oszczędzaniem jest lekko mówiąc bez sensu.
gregor13 napisał/a:
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów.
Szkoda że nie masz htb to wtedy byłoby wiadomo dlaczego Polmostrów sprzedaje tłumiki z krzywą flanszą. W każdym razie pochwal się jak założysz czy końcowa pucha wisi prosto.
Czyli wychodzi na to, że te przeróbki u mnie nie wnikały z tego, że tłumik był od 416 tylko z tego, że one po prostu takie są... jedna flansza była przyspawana zupełnie odwrotnie, musiałem odcinać i spawać na nowo i rzeczywiście końcowy troche krzywo wisi, tzn nie równolegle do auta tylko jest lekko "przekręcony".
Tak, takie są. Ja też mam tą samą strumienicę i też była krzywo flansza. Końcowa pucha też wisi lekko obrócona ale to nie przeszkadza. U mnie najgorsze było to, że Polmostrów nie ma w ofercie przednich portek do mojego silnika i musieli mi dorabiać na wzór oryginalnych, które im wysłałem. Niestety średnio im to wyszło, no ale jakoś tam udało się zamontować.
Tylko teraz poszczególne elementy trochę krzywo są spasowane ze sobą i wali spalinami właśnie na łączeniach. Uszczelki nie wypełniają dokładnie. Jak sobie z tym poradzić, wie ktoś?
Myślałem o podwójnych uszczelkach ale nie wiem czy to dobry pomysł. Ktoś mi też poradził objechać to czerwonym silikonem...
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Witam:) no i zmontowalem sobie wydech własnoręcznie wszystko pasi idealnie oprocz tego przedniego tłumika ferroz kupionego tu: http://allegro.pl/tlumik-...1758846353.html
polmostrów sie postaral a ferroz nie. No i sytuacja wyglada tak samo jak u kolegi ArekL,
ArekL napisał/a:
Tylko teraz poszczególne elementy trochę krzywo są spasowane ze sobą i wali spalinami właśnie na łączeniach
czyli po obu stronach tego niby kata dodam że użyłem pasty uszelniajacej takiej jak w linku tronsek,
polmostrow nie ma w ofercie tłumika zastepujacego katalizator.. Moze ktos kupowal? niech pisze:)
A i druga sprawa ile wezme za starego kata?? che go opchnac, może ktoś zna jakieś miejsce w Lublinie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum