Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Podwyższone obroty jałowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Podwyższone obroty jałowe
Autor Wiadomość
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



  Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 08:09   [R75] Podwyższone obroty jałowe
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

Witam!
W międzyczasie naprawy moich VISów, zaczęło się dziać coś takiego (na LPG i benzynie):
najpierw przez 2 dni obroty na luzie były rzędu 1000/min i nie falowały
potem zaczęły "pływać" w przedziale 900-1300/min.
Dzieje się tak tylko gdy wskazówka temp. na konsoli będzie w połowie.
Dzisiaj rano zrobiłem taki test: odpaliłem auto poczekałem aż się zagrzeje i wtedy dodawałem gazu na chwilę do ok 4tyś. obr. za 6 razem było 930-1200 i potem tak cały czas. Jak przejechałem przez bruk (sporo trzęsło) to zaczął wariować do 2 tyś.
Gdy go zgaszę to się uspokaja. A potem znowu zaczyna falować....
Co zrobiłem: wyczyściłem krokowca, sprawdziłem ten czujnik (chyba ciśnienia) tuż za nim, odma jest drożna (nie udało mi się sprawdzić jeszcze jednego przewodu pod kolektorem!), VISy uszczelnione, na kompie (ELM 327+pcmscan lub easyobd2) ZERO błędów, przepustnica czysta (no troszkę oleju jak zwykle).
Najdziwniejsze jest to, że przy zimnym silniku obrotu są ok 1000 potem spadają do ok 820 jak się nagrzewa i jest ok. A potem takie jaja.
Wyczytałem na forum, że może to być jeszcze czujnik temp. wody?
Czy takie błędy by wyskoczyły na kompie, czy tylko na T4?
Jakie jeszcze może macie pomysły w lokalizacji usterki?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Michał.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Wrz 24, 2011 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 08:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 09:12   Re: [R75] podwyższone obroty jałowe

Wyczytałem na forum, że może to być jeszcze czujnik temp. wody?
Czy takie błędy by wyskoczyły na kompie, czy tylko na T4?



Wejdz w OBD na liczniku i sprawdz poz. 7 temp cieczy chłodzącej
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 18:20   

Pawel84 napisał/a:
Wejdz w OBD na liczniku i sprawdz poz. 7 temp cieczy chłodzącej

Ok, sprawdzę (dopiero za parę godzin :/ ). Wcześniej mignęła mi liczba 95 i 00 (chyba) ale nie pamiętam czy to poz. 7,0 czy 7,1.

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 18:20 ]
Czujnik temperatury (cieczy jak i ten otoczenia) działa. Zrobiłem przejażdżkę i obroty po nagrzaniu się są w przedziale 900-1100, po ponownym odpaleniu idealnie niecałe 800, potem znowu się tak buja. Po powrocie do garażu trochę go (krokowca) puknąłem i obroty spadły o ok 100, ale to już może przewrażliwiony jestem:/
A może jednak to silnik krokowy się zwiesza?
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 21:46   

U mnie jest podobnie tylko w 1.8 gdy pojeżdże po mieście to też zaczynają mi wariować obroty zawieszają sie nawet 1500-2000 obr.ale tylko jeśli pojeżdże pomału tak jak w mieście światła itd.
krokowca tyle razy już czyściłem że gwinty w kolektorze mi się lekko powyrabiały
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 18:35   

jupik napisał/a:
krokowca tyle razy już czyściłem że gwinty w kolektorze mi się lekko powyrabiały

a nie próbowałeś wymienić na inny egz. krokowca? Może by pomogło.
U mnie sytuacja bez specjalnych zmian, czasami chodzi idealnie, czasami obroty blokują się przy wartości 900-1100. Po ponownym odpaleniu są ok i za jakiś tam czas znowu wskakują na wyższe. Zamówiłem silnik krokowy i wtedy sprawdzę co i jak. Więcej pomysłów nie mam.

A przy okazji wspomnę o pozytywnym aspekcie ostatniej wymiany VISów (miałem rozwalony Balance Valve). Krótko mówiąc nie mogę zdjąć nogi z gazu bo auto chce zapier...ć ;)
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 09:28   

mike-l napisał/a:
a nie próbowałeś wymienić na inny egz. krokowca? Może by pomogło.

Cena nowego silniczka to porażka,a zmiana na jakiś używany chyba nie ma sensu raz już wymieniałem kilka dni ok i na nowo się zaczeło
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 10:41   

Sprawdzałeś możę linkę gazu? W eR400 tak miałem, najbardziej w upale i korkach pare kropli oleju ze strzykawki w pancerz linki załatwiło problem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 07:49   

Cytat:
Sprawdzałeś możę linkę gazu? W eR400 tak miałem, najbardziej w upale i korkach pare kropli oleju ze strzykawki w pancerz linki załatwiło problem.

Linki dokładnie nie sprawdzałem, ale u mnie jest cały czas przesmarowana (razem z całym mechanizmem przy przepustnicy).

Dzisiaj zauważyłem coś ciekawego:
obroty zaczęły podskakiwać do ok 900-1100, stałem w korku, włączyłem klimę i... obroty spadły do ok 750-800 i się tak utrzymywały!
Gdy wyłączyłem klimę (czyli ekon) znowu było te 900-1100...
Co tu się dzieje?

[ Dodano: Pią Wrz 09, 2011 07:49 ]
Wymieniłem krokowca na używany (z gwarancją rozruchową od art-bizar). Jak na razie ładnie chodzi, trzyma obroty ok. 750, nie szarpie :grin:
Mam nadzieję, że z tym już mam spokój...
Jak można pomóc sobie w zdiagnozowaniu czy mamy popsutego krokowca? Gdy silnik zaczyna nam wariować (i utrzymuje podwyższone obroty) to wystarczy ścisnąć tą małą rurkę gumową prowadzącą od puszki filtra powietrza do obudowy silniczka krokowego, aż obroty spadną i się ustabilizują. Przy pomocy drugiej osoby możemy sobie nawet ustalić obroty 700 lub 800 ;)
Dalej, należy przeczyścić wnętrze obudowy krokowca (np preparatem do gaźników, benzyną ekstrakcyjną) bo tam zbiera się sporo syfu. Samego krokowca po moczeniu w np. benzynie ekstrakcyjnej należy porządnie wypłukać i wytrząść - też wyleci brud.
Jeśli to nie pomaga to zostaje wymiana na sprawny element.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] podwyższone obroty
Mar35ek Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Cze 27, 2011 22:52
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] stale podwyższone obroty i czkawka
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 27 Nie Mar 09, 2014 00:33
Alex_Tom
Brak nowych postów [r75] Obroty
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Kwi 09, 2017 12:15
pawelo12
Brak nowych postów [R75] Obroty!!!
lukvw Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Cze 18, 2009 21:45
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Falujące obroty CDT
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 25, 2012 08:01
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink