Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 SDi]Strzelił pasek!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 SDi]Strzelił pasek!
Autor Wiadomość
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



  Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 07:57   [R620 SDi]Strzelił pasek!
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witajcie, rano odpalam autko, wszystko chodzi ładnie. Nastawiam nawigację (auto stoi, silnik pracuje) i nagle TRACH... autko zaczyna lekko dymić. Wyłączam silnik, zaglądam pod maskę i zerwany pasek... :beczy: czy w związku z tym, że auto nie pracowało na wys. obrotach, jest szansa na mniejsze koszty naprawy?

Jestem w pracy, po powrocie czeka mnie lawetowanie... co robić? nigdy nie robiłam tego.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 07:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:06   

m. napisał/a:
zaglądam pod maskę i zerwany pasek...
A który pasek strzelił ??
Pasek rozrządu ?? Pasek pompy wtryskowej ?? Od tego właśnie zależy, co będzie do roboty i jakie mogą być tego koszty.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:08   

pasek wieloklinowy to nie majątek, wymień go i powinno być ok, chyba że i napinacz poleciał
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:22   

poszedł (chyba) pasek wieloklinowy,a przynajmniej tak mi się wydaje:
taki pasek po lewej stronie jakby, najbardziej widoczny, gumowy, bez ząbków. To on?

A co mogło tak dymić w takim razie? trochę białego dymu poszło...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:25   

tak, to pasek wieloklinowy
dym poszedł z tłumika?
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:27   

tego już nie wiem, jak otworzyłam maskę, już nie dymiało. Jestem pewna, że tez z jakby lewej części samochodu.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:33   

jeśli napinacz cały, to założyć nowy pasek, odpalic i sprawdzić czy wszystko działa ... i popatrzyć wcześniej, czy ten urwany pasek nie zniszczył czegoś po drodze :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:51   

Jaki pasek wieloklinowy kupić ? Z oznaczeniem 4PK545 ?

czy da się zmienić pasek samemu ?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 08:57   

m. napisał/a:
Jaki pasek wieloklinowy kupić ? Z oznaczeniem 4PK545 ?
To zależy czy jest klima czy jej nie ma. Jeżeli jest to czy fabryczna, czy też dokładana. Najlepiej jest wziąć pęknięty pasek i jak się da to odczytać oznaczenia i wg nich kupić nowy pasek. Paski będą sie różniły tylko długością.

m. napisał/a:
czy da się zmienić pasek samemu ?
:taa: da się wymienić samemu. Nie jest to zbyt skomplikowane.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 10:22   

szoso napisał/a:
powinno być ok, chyba że i napinacz poleciał

jakie koszty wymiany napinacza?

bo na allegro widzę ceny od 100 po 900 złotych :/
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 10:24   

zależy czy masz wersję "nowszą" czy "starszą" - nowsza jest w zamienniku dostępna i jest tańsza ... ale najpierw sprawdź czy ten obecny jest uszkodzony ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 21:44   

Ja bym sprawdził jeszcze czy coś nie stanęło, bo skądś pojawił się dym. Podejrzewam, że mogło dojść do zatarcia któregoś z urządzeń i najpierw pasek się ślizgał ( stąd dym ), a potem się urwał.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 17:54   

Uzyskałam już odpowiedź, że wymiana paska to nic skomplikowanego.
Ale czy można to zrobić w warunkach "domowych", a raczej "ulicznych" ?
dzisiaj pytałam sie znajomeo, czy potrafiłby to zrobić, on pokręcil nosem.
Autko stoi na ulicy i nie mam jak do warsztatu podjechać :cry:
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 18:19   

m. napisał/a:
Ale czy można to zrobić w warunkach "domowych", a raczej "ulicznych" ?
Można to zrobić w warunkach "ulicznych". Wystarczy minimum wiedzy i minimum umiejętności.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 20:34   

Może ktoś z Wrocławia koleżance pomoże? :razz:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 19:52   

ok, już wiem, co się stało.

Zablokowała się rolka, dlatego pasek strzelił.

Autko przywiozłam na podwórko, nie dymiło już nic. Możliwe, że nic sie nie stało z resztą. Oczywiście dojechalam bez wspomagania kierownicy, hamulce cieżko się wbijały i nie ma alternatora dzialającego.

Pytanie mam do Was, jaką rolkę kupić?

jest jakiś 4MAX za 60 zł, a jest i RUVILE za 130 zł.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:04   

m. napisał/a:
ok, już wiem, co się stało.

Zablokowała się rolka, dlatego pasek strzelił.

Autko przywiozłam na podwórko, nie dymiło już nic. Możliwe, że nic sie nie stało z resztą. Oczywiście dojechalam bez wspomagania kierownicy, hamulce cieżko się wbijały i nie ma alternatora dzialającego.


I miej nadzieję, że silnika nie przegrzałaś... bo ten pasek napędza też pompę wody :(
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:16   

a po czym to poznać?

autko przewiozłam na podwórko, silnik pracował maks. 2 minuty.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 12:43   

jak tylko 2 minuty to nic mu nie będzie :ok: ... wymień rolkę, załóż pasek i w drogę :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
m. 



Dołączyła: 22 Kwi 2011
Posty: 44



Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 09:36   

Poszła mi ta rolka:
http://www.tomateam.pl/sk...al=paski&c=1219

"UWAGA!!! Rolka wycofana z oferty z powodu bardzo niskiej trwałości. Widoczna jest tylko dla celów poglądowych. "

W takim razie jaką kupić ? :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Piszczący pasek - napinacz? pasek? rolka?
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lut 21, 2011 23:15
Matbia
Brak nowych postów [R620] Pasek wieloklinowy
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Kwi 22, 2015 16:35
fenomen1717
Brak nowych postów [R620 sdi] pasek klinowy
michallo Rover serii 600, Honda Accord 9 Nie Wrz 04, 2011 11:44
michallo
Brak nowych postów [R620] Jaki pasek wieloklinowy???
Kocur Rover serii 600, Honda Accord 8 Pon Sie 31, 2009 20:29
szoso
Brak nowych postów [R620] Jaki pasek wieloklinowy?
manfred10 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Lip 16, 2008 06:39
mcteusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink