Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Naprawa samochodu czy sprzedaż?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si] Naprawa samochodu czy sprzedaż?
Autor Wiadomość
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 11:46   [R214Si] Naprawa samochodu czy sprzedaż?

Siedzę i myślę... i myślę i niby sam sobie odpowiadam na pytanie ale pragnę zasięgnać opinii co byście zrobili na moim miejscu.

Mam R214Si od dwóch lat, wymienione:
-sprzęgło
-wydech prawie cały
-hamulce
-płyny
-rozrząd
-alternator
-rozrusznik
-sprężyny
-amortyzatory
-uszczelka głowicy wraz z kompletem zużytych elementów (uszczelniacze, gniazda itd)
-instalacja gazowa pełna sekwencja(100km za 24zł w mieście a 20zł w trasie)
-dwa komplety felg z nowymi oponami lato/zima


Jedyne mankamenty to
-wiek - 1997 rocznik
-rdza - do wymiany zaczynające się sypać progi, do zrobienia zaprawki błotnika, klapy tylnej, błotników tył (tutaj tylko nowa blacha na wymiar bo przeżarte)


Teraz mój dylemat, nie mam póki co kasy na inwestycję w jakotakie autko za ok 15 kafli i tutaj wiem czy jeżdżę a nikt za tego Roverka mimo iż ideał nie da tyle ile bym chciał ale zastanawiam sięnad tym czy jest sens pchać pieniądze w usuwanie korozji z auta?

Znalazłem w tomateam za ok. 450zł komplet progów ale do tego sztukowanie błotników i pokrycie maski bezbarwnym od nowa bo złaził.

Myślę, że będzie ciężko zmieścić się w kwocie 1500zł chyba że ktośma namiar na jakiegoś "dobrego" fachowca gdzie tyle nie wydam i jeszcze rdza nie wyjdzie w ciągu kilku miesięcy...

W momencie zakupu alternatora wydałem już tyle samo (7000zł) na samochód ile za niego dałem a teraz jakby ktośspojrzał na rdzę to nie dałby pewnie za niego 4000zł i tu największy ból.

Co tu robić...

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2011 12:46 ]
I właśnie się od dobrego fachowca w tej kwestii dowiedizałem, że progi, błotniki wraz z malowaniem i zabezpieczeniem w środku za obie strony trzeba liczyć około 1800-1900zł. Dla mnie to 1/3-1/4 wartości auta a dla ewentualnego nowego nabywcy to 1/2 ceny.....
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 11:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 15:04   

Wydryszek, jestem w podobnej a w zasadzie takiej samej sytuacji choć ja aż tyle na naprawy nie wydałem (co zrobić że jeździ się bezawaryjnie).
Rdza powoli dobiera się do kolejnych elementów, jak zrobię to co teraz wygląda źle za rok, dwa rdza będzie w nowych miejscach.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
des 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 22:35   

Ja już taki dylemat mam za sobą. Też myślałem na sprzedażą bo rdza wyłaziła już wszędzie (progi, nadkola nawet dach). Postanowiłem wpakować ostatnie pieniądze w naprawy blacharskie. Pojeżdżę dopóki się nie rozleci.

Samochód wart ze 6 tyś zł a nie miałem drugie tyle żeby coś kupić. Na naprawę znalazły się pieniądze. Poza tym mam Roverka od ponad 3-ech lat i wiem co mam. Nowy nabytek to nie tylko wartość samochodu ale też kupa kasy do wpakowania zaraz po zakupie, żeby być pewnym, że się nie rozwalisz po drodze.

Ja jestem zadowolony. Ładnie się teraz prezentuje, była robiona polerka całego samochodu i błyszczy się jak...
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 08:53   

greg-si, no waśnie najgorsze jest to że zawiasy bagażnika też nie są idealne i przydałoby się w wielu różnych miejscach porobić choćby zaprawki żeby był "igła" a to już dużo pracy nad takimi detalami i dużo więcej kasy a nie mam gwarancji że pojutrze znowu mi ktośnie przejedzie śrubokrętem, nie obedrze boku na parkingu i zwieje albo jeszcze coś innego i kasa będzie utopiona bez sensu.

des, też bym chciał jeźdizć samochodem który nie będize miał odłażącego lakieru, rdzy itd. ale w Wawie to niemożliwe, zawsze gdzieś Ci ktoś obetrze, nie można mieć ładnego samochodu chyba, że parkujesz pod blokiem w garażu podziemnym i tak samo masz w pracy.
Zastanawiam sięczy bardzo to będzie postępować, czy na przyszłe lato po prostu wyciąć ile trzeba na prawdę i zalepić matą i żywicą dziury do zdrowej blachy w progach i wyczyścić błotnik i dać sobie spokój bo za półtora roku to już i tak samochód będzie miał 15-16 lat i itak trzeba będzie zmienić dla bezpieczeństwa.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
des 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 10:44   

U mnie postępowało bardzo szybko. Gdybym teraz nie zrobił blachy to po zimie nie byłoby już co robić. Po prostu blacha w R dla rudej to jak "co łaska" dla księdza.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
leszczu 




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 12:33   

Zaniedbałeś sprawę i tyle. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 12:51   

leszczu, nie o to chodzi... jeżeli już robić to porządnie a po pierwsze, fachowość specjalistów w nasyzm kraju jest mi znana i nie raz sięprzejechałem na niby super robocie na cacy gdzie po niedługim czasie wychodziły krzaki a czasem nawet od razu nic sięnie dowiesz... nie wiesz czy bezbarwny się żre z bazą co skutkuje odpadaniem lakieru bezbarwnego bo fachman przyoszczędził.

Reperaturek błotników nie ma a wszczepianie "zdrowych" blach z dwa lata młodszego egzemplarza nie wiem jak skutkuje ale ja się nie skuszę. Wolałbym sztukówkę fachową. niestety minusem jest własnie problem z dostepem do blach...progi do forda rodziców kosztowały 150zł komplet a do R200 230szt i to wszystko co jest dostępne. Progi najwyraźniej były robione bo były pokryte barankiem i niestety ruda grażyna żarła pod barankiem i się nie wychylała.... nic na zewnątrz nie było widać bo w miarę kontrolowałem temat.

Swoją drogą kiedy był początek rdzy to się nie zainteresowałem z powodów finansowych. W tym momencie musiałbym się do kilku elementów karoserii doczepić a prawdopodobnie gdzieś dalej znowu wyjdzie.

[ Dodano: Czw Wrz 08, 2011 13:51 ]
Podsumowując.... zaniedbałem :P
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 13:44   

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=6391

Może się przyda.
 
 
 
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 14:48   

Wow....przeszukiwałem przez rok internet za takim właśnie fotoporadnikiem jak ktoś sobie od zera radzi bo mimo iż w teorii co nieco wiedziałem to dużo drobiazgów robiłem źle..... rewelacja, dzięki ADI. Powinno coś takiego trafić jako artykuł na Roverki, może autorka się zgodzi :D
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
asgard88 



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 15:29   

Z progami da się coś zrobić nie tak dużym kosztem, parę dni temu robiłem swoje bo z jednej strony były dwie spore dziury. Wystarczy ładnie wyczyścić wszystko z rdzypapierem wlać w progi(dziury) piankę montażowa, na to wata szkl, żywica, szpachla i wklejenie dokładek na progi. Swoich nawet nie malowałem bo czarne pasuje a auto wygląda naprawdę fajnie tak :wink:

W następnym tyg mam zamiar zając się właśnie rdza na nadkolach itp

Właśnie ten temacik z Polonezem dal mi do myślenia jakiś czas temu, super jej to wyszło :mrgreen:

Pamiętaj:
Szpachla szpachla i jeszcze raz szpachla :lol:
 
 
 
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 17:29   

No proszę, człowiek od razu nabiera sił do pracy wiedząc że nie zmaga się z tym sam.
Jak dobrze wyczyszczę to na rok wystarczy a potem niech się dzieje co chce....i też na czarno pyknę tak jak baranek....

Rdza na błotnikach mówisz...gorzej że ja z tematem muszę jechaćna działkę 60km i jak pogoda nie dopisze to wyjazd na marne i nie chce mi się tak kursowaći w sumie nie ma kiedy ale przed zimą muszę zabezpieczyć.


Mata, żywica, szpacha, szpachla :)

A polonez na prawdę jestem pod wrażeniem pomijając nierówną szpachlę ale kto tam będzie zagladał :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
asgard88 



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 147
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 19:27   

Tez miałem problem z miejscem, robiłem pod blokiem, 3msc progi przeleżały w domu zanim udało się za to zabrać, a to czasu nie było a to pogoda itp... :oops:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Sprzedaz samochodu jakie dokumenty?
luk7 Offtopic 12 Pią Lut 19, 2010 12:24
luk7
Brak nowych postów MGF po dzwonie na sprzedaz
papiery...
kpt Offtopic 3 Sro Mar 11, 2009 15:41
walkie
Brak nowych postów Sprzedaż Roverka 75 ??
alena Offtopic 7 Wto Lut 23, 2010 22:47
Gość
Brak nowych postów Chiński ROEWE na sprzedaż
Oskar Offtopic 11 Sro Lis 26, 2014 17:16
SyntaX
Brak nowych postów MGB GT - znaleziona perełka na sprzedaż
ADI-mistrzu Offtopic 0 Pon Paź 08, 2012 21:01
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink