Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] problem z wewnetrznym nadmuchem chyba nie rezystor
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] problem z wewnetrznym nadmuchem chyba nie rezystor
Autor Wiadomość
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

  Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 09:40   [R45] problem z wewnetrznym nadmuchem chyba nie rezystor
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Pojawił mi się problem z wewnętrznym nawiewem. Otóż sytuacja jest taka że raz działa a raz nie ale dotyczy to tylko pierwszego biegu wentylatora na pozostałych trzech (2, 3, 4) działa bez zarzutu. Mogę włączać wyższe biegi i wentylator działa natomiast na biegu pierwszym raz działa a raz nie i nie jest to zależne od tego czy ruszam pokrętłem. Zawsze jest włączony na 1 i raz działa a raz nie.
Proszę o pomoc i jakąś poradę co to za ustrojstwo.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 09:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:09   

Ech te nawiewy. U mnie też raz działa, raz nie i jeszcze nie doszedłem, co to może być. Skoro u Ciebie nie działa na 1-ym biegu, to najprawdopodobniej rezystor dmuchawy szwankuje ale dziwne jest to, że raz działa, a raz nie. Rezystor jest za schowkiem, przykręcony w obudowie od góry na dwa wkręty.
Ja mam klimatronika i u mnie czasami włącza się normalnie (przeważnie rano), czasem po kilkunastu sekundach, a czasami i po 10 minutach jazdy panuje cisza :???:
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:30   

Lukasik, może wytarł bądź wypalił się jeden styk w pokrętle. W takim wypadku zapewne konieczna będzie jego wymiana. Najlepiej wykręć płytkę z rezystorami i zobacz czy wszystko z nią w porządku. Jeśli tak, to zapewne winowajcą jest wspomniany styk.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:32   

No właśnie i tu tkwi problem że raz sie wlacza a raz nie jak by ciągle nie działał to był bym pewien ze to rezystor a tak to normalnie czeski film - nikt nic nie wie. A jak dostac sie do pokretła? można go jakoś normalnie wyjąc bez rozkecania połowy środka(tak jak podczas wymiany zarówek podświetlania pokręteł)?
Ostatnio zmieniony przez Lukasik Wto Wrz 13, 2011 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:33   

Toż to ja właśnie o tym włączniku/pokrętle pisałem.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:35   

marcin316 ok poprostu w tym samym czasie pisaliśmy. Już poprawiłem.
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 22:04   

Możliwe, że to właśnie rezystor.W naszych autach są to po prostu sprężynki, prawdopodobnie została przepalona jedna z nich.
Ja u siebie to ostatno przerabiałem.Co prawda przepalila sie tak, że nie miałem biegu 1 i 2, ale zaobserwowałem, że możnaby splątać zwoje ze sobą i dalej by działało.
Sprawdź i daj znać co wyszło.
U siebie w miejsce rezystora wlutowałem sprężynkę od długopisu o zbliżonych wymiarach.
Działa już dwa miesiące :mrgreen: . Po tygodniu używania sprawdzałem stan sprężynki - w normie. :grin:
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 23:06   

Ja u siebie splątałem i od hmm... 4 miesięcy wszystko działa :)
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 07:51   

No ja splątać nie za bardzo miałem co. Jak tylko próbowałem je o siebie zahaczyć to się wykruszały :neutral:
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 11:23   

U mnie z nadmuchem musi być chyba jakiś problem na łączach. Gdy wentylator się nie załącza i wyjmę przekaźnik a następnie włożę go z powrotem - wentylator zaczyna działać. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym jej włączeniu - znów panuje cisza :shock: Podmieniałem już przekaźniki, zakładałem inny i dalej to samo :neutral: Musze chyba wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami pod maską, może tam tkwi problem ze stykami :?:
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 09:13   

no i sprawa się wyjaśniła. winowajcą był rezystor. przepaliła się sprężynka od pierwszego biegu wentylatora przy samej blaszce i raz stykała a raz nie przylutowałem na nowo i na razie jest dobrze. zobaczymy jak długo.
 
 
yagher 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 138
Skąd: torun



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 07:48   

Proszę o informację gdzie znajdują się te rezystory.
_________________
pozdro :)
 
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 29, 2013 10:55   

yagher napisał/a:
Proszę o informację gdzie znajdują się te rezystory.


Odkręcasz schowek pasażera i za nim masz obudowę wentylatora. Rezystor jest na górze, przykręcony na dwa wkręty.
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Nie Gru 01, 2013 13:19   

starych sprężynek na długo nie uratujecie - najlepiej zrobic porządnie na nowych częściach j.n:

1 bieg wymienia sie na dwa ceramiczne rezystory 5[W] 0,91[Ohm] - takie ostatnio kupowałem, a rezystory łączy się szerogowo i lutuje zamiast sprężynki.

drugi bieg też się czasem przepala - tu można wstawić np 10[W] 1[Ohm] aczkolwiek jest dluższy i ciężej go wlutować

a dorzuce jeszcze moją fotke z reanimacji ;)
 
 
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Sro Gru 04, 2013 21:23   

Cześć wszystkim,
ja 3 tygodnie temu też walczyłem z rezystorem, nawiew na 1-szym biegu raz był a raz nie (później to samo z 2-gim się działo), ale zdecydowałem się na zakup takiego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=3717290056

i jak na razie zadowolony jestem :) Co prawda nieoryginalny ale działa bez zarzutu :) Pasuje plug&play.
 
 
yagher 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 138
Skąd: torun



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 16:52   

to pojde dalej.. prócz tego że bieg 1 i 2 w ogole nie dzialają to mam problem tez z biegiem 3 i 4 :) - czasami sie włączają a czasem nie. Jakie powinny byc tam rezystory ? spręzynki sie powinno w takim wypadku pozbyć w całosci ? czy ona zostaje, a wymieniam tylko rezystory ?
_________________
pozdro :)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 18:11   

jak nie dziala ci 4ty bieg to juz nie jest wina rezystorow ( one sa pomijane na 4ce ) tylko raczej silnika, ew mozliwe ze bezpiecznikow lub przekaznika


edit: wlasnie, najbardziej chyba przekaznika, swego czasu strasznie sie naszarpalem zanim doszedlem o co kaman, ( przekaznik pod maska, w glownej skrzynce )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
yagher 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 138
Skąd: torun



Wysłany: Czw Gru 12, 2013 07:22   

Dzieki za infomacje. udalo sie i dziala :)
_________________
pozdro :)
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

  Wysłany: Wto Maj 06, 2014 07:27   

yagher napisał/a:
Dzieki za infomacje. udalo sie i dziala :)


yagher NAPISZ BŁAGAM co po kolei sprawdzałeś i zrobiłeś , że zaczęło działać w pełni ?
 
 
grzeesioo 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 12
Skąd: Łęczna

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 07, 2014 12:21   

Witam,
W moim roverku przestał działać wentylator na 1 i 2 biegu. Czy o taki opornik chodzi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 414 ]Problem z nadmuchem
regulacja nadmuchu
gerus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 31, 2009 10:51
Raffaele
Brak nowych postów [R420 TD] Rezystor nawiewu mały problem
MercPL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Lip 08, 2016 19:43
iktorn73
Brak nowych postów [r45] problem , chyba hgf pomocy
rover45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Gru 11, 2013 09:31
wooy11
Brak nowych postów [r416SI] problem (chyba) z alternatorem
smarzuch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 02, 2010 19:13
PopaY
Brak nowych postów [R400]Problem chyba z paliwem
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Wrz 30, 2014 18:03
JEFF



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink