Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
witam
podczas wciskania sprzęgła coś chrupie, tak jakby linka sprzęgła której przecież nie ma bo sprzęgło jest hydrauliczne
łapę w skrzyni przesmarowałem i to nie ona
myślałem że to może docisk ale ten dźwięk dochodzi jakby z wysprzęglika
na zimnym silniku praktycznie tego nie słychać no może trochę, na ciepłym się to nasila
możliwe żeby wysprzęglik tak chrupał?
nic nie cieknie, sprzęgło chodzi dobrze
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Wrz 11, 2011 17:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 07:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na zimnym silniku praktycznie tego nie słychać no może trochę, na ciepłym się to nasila
przesmaruj wysprzęglik i sprawdź, czy to się powtórzy. One mają to do siebie, że jak auto się rozgrzeje to lubią skrzypieć. Zwłaszcza jak są stare.
W zeszłym roku latem tak miałem, że im bardziej upalny dzień i więcej km się zrobiło, to głośniej skrzypiało. Zostało to zdiagnozowane i był to wysprzęglik. Zimą to zanikło i w tym roku mam z tym spokój.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mogę jeszcze dodać, że gdzieś na zagranicznym forum czytałem, że chłopaki owijają wysprzęglik folią aluminiową. Dzięki temu nie nagrzewa się tak mocno i podobno nie skrzypi. Muszę to wypróbować, bo u mnie wysprzęglik wyje jak szalony czasami.
jeśli wysprzęglik delikatnie cieknie to sprzęgło będzie działać normalnie?
póki będzie w układzie płyn to tak
Trzpień który wychodzi opiera się tylko na gumce i raczej on nie powoduje takich akcji. Szukałbym przyczyny w samym wysprzęgliku tzn. może któraś gumka jest już zużyta i plastik który trze o plastik powoduje coś takiego.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
dopiero wczoraj miałem czas by zająć się przesmarowaniem wysprzęglika, jak zdjąłem osłonę gumową z trzpienia to coś trochę mokro tam było
no nic zamawiam jutro wysprzęglik, mam nadzieję że po wymianie chrupanie zniknie
wymieniłem wczoraj wysprzęglik oczywiście sam i bez kanału
generalnie trochę się poprawiło ale nadal coś trzeszczy jak się wciska sprzęgło
po wyjęciu starego wysprzęglika sprawdziłem łapę, chodzi lekko
pomysły mi się już skończyły
co to może trzeszczeć?
Może samo mocowanie wysprzęglika w tym "uchwycie" - przy wciskaniu pedału wysprzęglik się napręża, nieco rusza i skrzypi ,
nie wiem, chyba mało prawdopodobne by to mocowanie tak skrzypiało, dzisiaj jadę na podnośnik żeby jeszcze raz się wsłuchać skąd te skrzypienie
jednak skrzypienie się nasiliło po wymianie wysprzęglika, teraz doszło jakby ocieranie metalu o gumę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum